Prieskum: České a slovenské firmy sa GDPR boja najviac, ohrozuje ich prežitie

České a slovenské firmy majú pred novými pravidlami o ochrane osobných údajov (GDPR) najväčší rešpekt. Každá tretia z nich vyhlásila, že sa kvôli nim bojí o svoje prežitie. Vyplýva to z prieskumu, ktorý vypracovala spoločnosť EOS KSI.

Keď sa firiem v Európe pýtali, čo všetko im prinesie GDPR, české a slovenské firmy pri jednej odpovedi vynikli. Oproti ostatným krajinám omnoho častejšie uviedli, že nové pravidlá môžu znamenať „riziko pre ich obchodný model“. V českých firmách to povedalo 43 percent spoločností, čo je spomedzi sledovaných krajín úplne najviac. Nasleduje Rumunsko s 39 a na treťom mieste Slovensko s 37 percentami.

Štúdia pritom sledovala 15 európskych krajín a v priemere sa o svoje podnikanie obáva 26 percent firiem. Slovensko aj Česko teda skončili vysoko nad priemerom. „Príčinou môže byť to, že niektoré firmy presne nevedia, aké povinnosti im z GDPR vyplývajú. Prináša to strach, neistotu a niektoré neveria, že to môžu úspešne zvládnuť,“ komentuje Michal Šoltes, konateľ spoločnosti EOS KSI Slovensko.

Obavy z prežitia však nie sú to jediné, s čím sa firmám GDPR spája. Vyše 70 percent spoločností očakáva viac papierovačiek a napríklad aj zvyšovanie počtu zamestnancov. Na druhej strane, benefitom GDPR je podľa nich vyššia úroveň ochrany údajov.

GDPR nadobudlo účinnosť 25. mája a firmám prinieslo rad nových povinností. Svojich zákazníkov musia omnoho presnejšie ako v minulosti informovať, čo robia s ich osobnými údajmi a komu ich poskytujú. Zákazníci zároveň získavajú právo požiadať o úplné vymazanie svojich údajov z databáz firiem. Každý únik osobných údajov musia firmy bezprostredne nahlásiť a navrhnúť riešenie.

Za nedodržanie týchto ustanovení hrozí pokuta až do výšky 20 miliónov eur alebo do výšky štyroch percent celosvetového ročného obratu firmy.

Spája sa vám GDPR aj s rizikom o obchodný model? (v %)

Česko 43
Rumunsko 39
Slovensko 37
Veľká Británia 37
Belgicko 33
Grécko 32
Španielsko 32
Maďarsko 30
Chorvátsko 29
Priemer Európy 26
Francúzsko 26
Poľsko 24
Bulharsko 22
Nemecko 11
Slovinsko 8
Dánsko 4

Pozn: Tabuľka obsahuje iba tie európske krajiny, ktoré boli zahrnuté do štúdie  „European Payment Practices, Special Report GDPR“.

Zdroj: EOS KSI.

Viac informácií nájdete na: www.eos-solutions.com.

Ako sú slovenské firmy pripravené na GDPR? Pozrite si reláciu Poďme k veci na tému GDPR - nový míľnik v ochrane súkromia alebo zbytočná byrokracia?

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Google Consent Mode v2: čo to je a aké zmeny prináša?

Firmy, ktoré chcú využívať remarketing, musia od 6. marca 2024 implementovať novú verziu Google Consent Mode. Čo sa mení?

Firmy môžu prísť o cookies: poskytovateľ cookie líšt čelí žalobe

Belgický dozorný orgán rozhodol, že cookie lišta od IAB Europe je v rozpore s GDPR, čo môže ovplyvniť aj slovenských prevádzkovateľov webov. Ako sa vyhnúť problémom?

Prenos osobných údajov z EÚ do USA: porušuje známa služba GDPR?

Európske dozorné orgány sa začínajú zaoberať prenosmi osobných údajov európskych užívateľov do USA. Do pozornosti sa dostala predovšetkým služba Google Analytics.

Cookies od 1.2.2022: odborníci o dopade nových pravidiel na podnikanie

Odborníci o tom, ako nový zákon o elektronických komunikáciách ovplyvní online podnikanie, aké zmeny treba zaviesť do konca januára a či to zvládnu aj podnikatelia bez pomoci programátora.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky