Máte podnikateľský nápad, o ktorom si myslíte, že môže zmeniť svet? Práve táto publikácia ľudskou rečou vysvetľuje, ako na Slovensku funguje financovanie začínajúcich a už aj naštartovaných firiem, najmä takých, ktoré majú spoločnú črtu – ambície a potenciál na rýchly rast. Dozviete sa, ako so svojím nápadom môžete osloviť biznis anjela, kedy ste už dozreli pre venture kapitál či dokonca private equity. Od ľudí, ktorí si týmto procesom prešli pred vami, sa dozviete ako svoj nápad alebo už existujúcu firmu potenciálnym investorom dobre prezentovať a na čo sa pripraviť, aby ste získali financovanie. Odhaľuje zákutia alternatívneho financovania start-upov aj etablovaných spoločností - od vstupu investora, cez spoločné podnikanie, až po jeho exit z podniku a prípadný vstup na burzu.
Autori opísali niekoľko známych aj menej známych slovenských biznis príbehov, ktoré boli financované partnermi, ktorí poskytujú alternatívne financovanie na rozdiel od tradičného modelu rozvoja firmy v spolupráci s bankami. Kniha uvádza argumenty o pridanej hodnote, ktorú okrem peňazí takíto investori prinášajú do spoločností - sú to najmä skúsenosti z odvetvia, rozhľad, štruktúrované riadenie firmy cez čísla a vlastné rozsiahle kontakty. Každá minca má však dve strany a dozviete sa aj to, na čo sa musí podnikateľ pri živote s investorom pripraviť, aká je jeho motivácia a kedy sa priority akcionárov môžu začať rozchádzať.
Nazrite vďaka tejto publikácii do zákulisia financovania firiem ako sli.do, Datamolino, Piano Media, Orderlord, Vesigen, Pygmalios, Etarget, rádio Express, Profesia, Slovanet, STD Donivo, NAY, Kofola, Asseco a ďalších.
Počet strán: 227 strán
Šitá väzba
Rozmery: 170x240mm
Kniha opisuje 49 unikátnych príbehov žien, ktoré podnikajú na Slovensku a dokazujú, že aj v našich podmienkach je možné vybudovať úspešnú firmu. Uverili svojmu snu a nebáli sa kráčať za ním, aj keď na tejto ceste neraz stáli osamotené alebo bez peňazí. Predstavíme vám podnikateľky, ktoré rozbiehali firmy v 90. rokoch, ale aj mladé profesionálky, ktoré začali len nedávno.
Príbehy sú pestré nielen v rámci oblasti podnikania či veku, ale aj vo vzťahu k situácii, kedy jednotlivé ženy začali podnikať. Niektoré už počas vysokej školy, iné ako mamy na materskej, mnohé vybudovali svoj biznis na zelenej lúke, s partnerom alebo bez podpory rodiny, prípadne pokračujú ako nástupníčky v rodinnej firme.
Inšpirujte sa ženami, ktoré stoja za značkami ako Pelikan.sk, Sashe.sk, Ostrožovič, Berlitz, YoGO, Chutné kytice, Bridge, či slovenskou pobočkou značky CURAPROX.
Počet strán: 424 strán
Šitá väzba
Rozmery: 170x240mm
Dá sa podnikať aj bez nápadu? Prečo si vybrať podnikanie na kľúč? Ako je možné pri rozvoji zabehnutej firmy využiť franchising? Nielen na tieto otázky nájdete odpoveď v publikácii 19 príbehov podnikania formou franchisingu. Popri popise tohto podnikateľského modelu poskytuje množstvo praktických rád a skúseností slovenských podnikateľov, ktorí podnikajú pod známou značkou alebo využili franchising na rast siete svojich prevádzok. Nahliadnite s nami do sveta podnikania so značkami ako Pizza Mizza, Subway, RE/MAX, KINEKUS, Yves Rocher a mnohými ďalšími.
Počet strán: 224 strán
Šitá väzba
Rozmery: 170x240mm
Aktuálny set vzdelávacích materiálov pre učiteľov stredných škôl. Publikácia, pracovný zošit a prezentácie vznikli na uľahčenie práce učiteľov a zatraktívnenie vzdelávacieho procesu ako výstupy projektu „Praktický a moderný podnikateľský plán pre učiteľov stredných škôl“. Pre učiteľov k dispozícii na stiahnutie bezplatne.
Príbehy a skúsenosti slovenských firiem, ktoré rástli s pomocou investora (venture kapitálu).
Kniha plná inšpiratívnych nápadov z celého sveta, ktoré sú príkladom toho, že podnikateľskú príležitosť možno nájsť kedykoľvek a kdekoľvek. Nemusí ísť o prevratný vynález, inovatívny môže byť biznis model či prístup k zákazníkom. No keďže mať dobrý nápad na podnikanie nestačí, autorky v knihe približujú aj to, ako boli projekty financované, čím si podnikatelia získali zákazníkov a ako sa niektorí popasovali s nedôverou okolia.