Plavba medzi žralokmi

Stefan Engeseth je jedným z najkreatívnejších speakerov v Európe a autorom niekoľkých úspešných kníh o marketingu a podnikaní ako Sharkonomics, Detective Marketing a One.

Stefan Engeseth je od tohto roku zároveň profesorom prestížneho programu MBA na University of New York in Prague kde študentov inšpiruje a vedie k maximálnej kreativite v biznise a podnikaní.

Vo svojej knihe Sharkonomics vytvára kreatívne paralely medzi svetom prírody a žralokmi a ponúka svieži pohľad na biznis. Žraloky sú nielen najobávanejšími zabijakmi v prírode, sú to tiež vysoko strategickí a efektívni predátori. Štúdium ich správania a inštinktov môže priniesť ponaučenie firmám, ktoré chcú ohroziť svoju konkurenciu, nech už sú akejkoľvek veľkosti. Stefan Engeseth argumentuje, že ubrať podiel na trhu market lídrom je o tom, dôkladne poznať situáciu, dať o sebe vedieť a zabojovať vo vyššej váhovej kategórii, než je tá vaša.

Vďaka štúdiu základných charakteristík správania žralokov vytvoril Engeseth rad vysoko účinných obchodných stratégií - vrátane neočakávaného útoku, vytvárania senzorického systému, lovu vo svorkách a rozoznávania citlivých miest. Čím viac je trh konkurenčný, tým je metóda efektívnejšia. Koniec koncov, žraloky sa vyvíjali viac ako 420 miliónov rokov a stále zostávajú vládcovia vo svojom teritóriu.

Prečo Sharkonomics? Pretože v prírode sa žraloky musia pohybovať, aby prežili. Ale v biznise zostáva podľa Stefana Engesetha rada lídrov statických. Zostávajú uväznení v histórii a časom sa sami stávajú potravou žralokov. Žraloky nefungujú tak, že by produkovali nekonečné PowerPointy; rovno si berú celé kusy podielu na trhu. Sharkonomics tiež dáva návod firmám, ako svoj ​​trhový podiel brániť proti útokom ostatných.


Obrázok: Stefan Engeseth, zdroj: UNYP

Skutočnosť, že Stefan Engeseth prednáša na University of New York in Prague, je skvelou príležitosťou pre študentov. Jedná sa o managerov z rôznych odvetví biznisu, ktorí reprezentujú globálne i miestne firmy. Študenti prichádzajú z firiem tak rozličných ako Coca-Cola , Nestlé, DHL, T-Mobile, Microsoft, KPMG a Plzeňský Prazdroj. Mnoho študentov UNYP sú podnikatelia prevádzkujúci vlastný úspešný biznis. To všetko vytvára inšpirujúcu a inovatívnu atmosféru k utváraniu nových marketingových stratégií a obchodných konceptov.

UNYP nedávno dosiahla veľkého medzinárodného uznania tým, že pre svoj ​​MBA program získala kvalitnú americkú akreditáciu IACBE.

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Kurzy francúzštiny pre firmy: kľúč k medzinárodnému úspechu

Podnikatelia získajú väčšiu samostatnosť a zvýšia svoj vplyv a konkurencieschopnosť v medzinárodnom obchode. Ovládať francúzštinu sa oplatí, naučiť sa dá za krátky čas.

Vstupenky zdarma na Online festival vzdelávania 2024

Tri dni nabité užitočnými tipmi pre biznis. Na čo sa môžete tešiť na 5. ročníku Online festivalu vzdelávania a ako sa zúčastniť?

Roztočte to na Online festivale vzdelávania

Štvrtý ročník prinesie skúsenosti podnikateľov, cenné rady a zaujímavé diskusie o digitalizácii či nových zákonoch. Čo všetko je pripravené a ako sa zúčastniť?

Online festival vzdelávania 2022: digitalizácia účtovníctva či inflácia očami odborníkov

Ako optimalizovať dane, šetriť náklady vďaka digitalizácii či ako sa vyrovnať s infláciou bez nutnosti zdražovať produkty? Nielen v týchto témach poradia experti z praxe na treťom ročníku Online festivalu vzdelávania.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky