Stefan Engeseth je jedným z najkreatívnejších speakerov v Európe a autorom niekoľkých úspešných kníh o marketingu a podnikaní ako Sharkonomics, Detective Marketing a One.
Stefan Engeseth je od tohto roku zároveň profesorom prestížneho programu MBA na University of New York in Prague kde študentov inšpiruje a vedie k maximálnej kreativite v biznise a podnikaní.
Vo svojej knihe Sharkonomics vytvára kreatívne paralely medzi svetom prírody a žralokmi a ponúka svieži pohľad na biznis. Žraloky sú nielen najobávanejšími zabijakmi v prírode, sú to tiež vysoko strategickí a efektívni predátori. Štúdium ich správania a inštinktov môže priniesť ponaučenie firmám, ktoré chcú ohroziť svoju konkurenciu, nech už sú akejkoľvek veľkosti. Stefan Engeseth argumentuje, že ubrať podiel na trhu market lídrom je o tom, dôkladne poznať situáciu, dať o sebe vedieť a zabojovať vo vyššej váhovej kategórii, než je tá vaša.
Vďaka štúdiu základných charakteristík správania žralokov vytvoril Engeseth rad vysoko účinných obchodných stratégií - vrátane neočakávaného útoku, vytvárania senzorického systému, lovu vo svorkách a rozoznávania citlivých miest. Čím viac je trh konkurenčný, tým je metóda efektívnejšia. Koniec koncov, žraloky sa vyvíjali viac ako 420 miliónov rokov a stále zostávajú vládcovia vo svojom teritóriu.
Prečo Sharkonomics? Pretože v prírode sa žraloky musia pohybovať, aby prežili. Ale v biznise zostáva podľa Stefana Engesetha rada lídrov statických. Zostávajú uväznení v histórii a časom sa sami stávajú potravou žralokov. Žraloky nefungujú tak, že by produkovali nekonečné PowerPointy; rovno si berú celé kusy podielu na trhu. Sharkonomics tiež dáva návod firmám, ako svoj trhový podiel brániť proti útokom ostatných.
Obrázok: Stefan Engeseth, zdroj: UNYP
Skutočnosť, že Stefan Engeseth prednáša na University of New York in Prague, je skvelou príležitosťou pre študentov. Jedná sa o managerov z rôznych odvetví biznisu, ktorí reprezentujú globálne i miestne firmy. Študenti prichádzajú z firiem tak rozličných ako Coca-Cola , Nestlé, DHL, T-Mobile, Microsoft, KPMG a Plzeňský Prazdroj. Mnoho študentov UNYP sú podnikatelia prevádzkujúci vlastný úspešný biznis. To všetko vytvára inšpirujúcu a inovatívnu atmosféru k utváraniu nových marketingových stratégií a obchodných konceptov.
UNYP nedávno dosiahla veľkého medzinárodného uznania tým, že pre svoj MBA program získala kvalitnú americkú akreditáciu IACBE.