Slovenská sporiteľňa prišla s iniciatívou, ktorou chce pomôcť domácim firmám a obchodníkom. Zapojilo sa už viac ako tisíc firiem s tržbami takmer 4 miliardy eur.
Zhruba 1,6 miliardy eur ročne odchádza zo Slovenska platbami kartou v zahraničí či u zahraničných obchodníkov. V súčasnej kríze by však tieto peniaze pomohli viac doma – firmám či obchodníkom, aby mohli fungovať ďalej a udržali prácu ľuďom. Preto Slovenská sporiteľňa prišla s iniciatívou Doma nakupujem, do ktorej sa zapojilo už viac ako tisíc firiem.
Cieľom je podporiť domácu ekonomiku
Predvianočné obdobie je pre firmy a podnikateľov tradične finančne silné. Slováci tiež využívajú vo veľkom možnosť nakupovať v zahraničí, takže pred koncom roka končí podľa analytikov najväčšej slovenskej banky v zahraničí zhruba 300 miliónov eur. A to hovoríme len o platbách kartou.
Dnes sú však na Slovensku ohrozené tisícky pracovných miest a tieto peniaze by mohli podporiť našu ekonomiku a udržať zamestnanosť. „Vedeli sme, že myšlienka nakupovania doma zaujme. V tejto výnimočnej situácii ide o jednoduchý a účinný nástroj, ako si všetci vieme navzájom pomôcť. Avšak, že vyvolá až taký záujem, to sme naozaj netušili. A som naozaj rád, že sme zaujali aj mnohých neklientov. Majú príležitosť zistiť, že sme aj bankou pre firmy a podnikateľov,“ vraví Norbert Hovančák, člen predstavenstva Slovenskej sporiteľne.
Do iniciatívy Doma nakupujem sa zapojilo už viac ako tisíc firiem, pričom ich tržby dosiahli vlani takmer 4 miliardy eur, čo sú približne 4 % HDP. A toto číslo bude ešte rásť, pretože iniciatíva bude pokračovať aj v roku 2021, takže sa ešte môžete prihlásiť.
Iniciatíva trvá, zapojte sa
K Doma nakupujem sa môžu pripojiť nielen domáci výrobcovia, obchodníci a poskytovatelia služieb, ale všetky firmy, ktoré na Slovensku podnikajú a tvoria tak našu ekonomiku. Stačí navštíviť web www.domanakupujem.sk a vyplniť registračný formulár. Na stránke si viete aj pozrieť zoznam doteraz zapojených spoločností.
Účasť v iniciatíve nič nestojí. Naopak, bezplatne získate marketingové materiály – logo iniciatívy, ktoré si môžete umiestniť na web stránky, označiť ním e-shop alebo kamennú prevádzku, použiť v postoch na sociálnych sieťach či vo firemnom newsletteri. K dispozícii na šírenie je aj video s obľúbenou herečkou Kristínou Svarinskou, ktoré podporuje myšlienku domácich nákupov. Cieľ týchto aktivít je jednoznačný – posunúť posolstvo o dôležitosti nákupov doma čo najväčšiemu počtu spotrebiteľov.
Slovenská sporiteľňa zároveň v prospech slovenského podnikateľského sektora venuje časť svojho mediálneho priestoru. V pred- aj v povianočnom období totiž beží celoštátna reklamná kampaň Doma nakupujem, ktorá v televíziách, tlači aj na internete šíri myšlienku podpory domácej ekonomiky.
Domácich výrobcov nájdete aj na Vianočnej tržnici
V priestoroch Starej tržnice funguje v tých dňoch Vianočná tržnica so Slovenskou sporiteľnou, ktorá je súčasťou Doma nakupujem. Banka sa aj týmto spôsobom snaží podporiť slovenských výrobcov a predajcov, ktorí počas pandémie stratili príležitosť predávať svoje výrobky. Na známej adrese v hlavnom meste sa postupne vystrieda viac ako 100 predajcov, návštevníci si môžu nakúpiť vianočné darčeky od výrobcov remeselných lokálnych potravín, nezávislej módy, dizajnu, umeleckej tvorby či literatúry. Tržnica bude otvorená do 19. decembra 2020.
Vianočná tržnica sa koná za sprísnených hygienických opatrení, aby bol vytvorený bezpečný priestor nielen pre všetkých predajcov, ale aj pre návštevníkov. Na súčasnú pandemickú situáciu tržnica reaguje upravením prevádzkového režimu a kapacity priestoru podľa aktuálnych nariadení.