Odborníci z najoceňovanejších slovenských digitálnych agentúr sa stretnú v utorok 19. septembra v KC Dunaj na prednáške Trendy v online marketingu, aby návštevníkom prezradili, čo im najviac funguje. Pomôžu zorientovať sa v pravidlách i nových formátoch a prezradia aj zákulisné informácie o tom, čo sa chystá. Zaraguza, Triad Advertising a PS:Digital ponúknu aktuálny sumár možností a efektívnych nástrojov na dosiahnutie cieľov.
“Chcel by som hovoriť tom, ako premýšľame v Zaraguze, ako preklápame globálne trendy do nášho sveta a praxe, prečo a čo sme spravili a čo sme sa pri tom naučili,” hovorí strategy director známej agentúry Juraj Pobjecký. “V online marketingu je nových trendov a nástrojov viac ako v Číne bohov – messenger bot, vertikálne video, influencer, Bumper, AR/VR, big data, social listening, neustále sa meniace pravidlá platforiem,.. Z môjho pohľadu je najväčšia výzva sledovať a pochopiť tieto veci, avšak nepodľahnúť ich mikrokozmu. Naďalej je potrebné hľadať dobrý insight, vytvoriť dobrú funkčnú ideu, povedať jasné posolstvo a pritom stále myslieť na brand a produkt,” myslí si Pobjecký. Founder & CDO agentúry PS:Digital Peter Šebo zase za najväčšie výzvy súčasnosti považuje: “Byť neustále užitočnými pomocníkmi a nositeľmi zaujímavých správ pre ľudí. Najväčšou výzvou je nestať sa neželanou súčasťou internetu, ale presvedčiť používateľov, že online reklama môže byť zábavná, užitočná a hodnotná.” Počas prednášky bude hovoriť o nových technologických trendoch v digitálnom marketingu. “Pretože tie ovplyvňujú kreativitu, efektivitu aj inovatívnosť kampaní a dokážu zaujať publikum oveľa viac ako mnohé tradičné formáty,” ozrejmuje Šebo.
A aké zmeny prinesie najbližšia budúcnosť? “Hot a trendy budú veci, ktoré budú prirodzenou súčasťou online života ľudí a nie nepríjemným „prerušením“ ich činnosti,” myslí si Šebo a dodáva: “V cieľovke mladších ľudí je online marketing dôležitý ako takmer jediný relevantný reklamný nosič. Pre ostatných je doplnkom media mixu, ktorý dokáže reagovať v reálnom čase a prispôsobovať sa každému používateľovi zvlášť. A to nedokáže žiaden iný mediatyp.” Jeho slová dopĺňa Pobjecký: “Viac ľudí trávi viac času online, takže logicky marketéri hľadajú spôsoby, ako ich zasiahnuť a spracovať čo najefektívnejšie.” Tretím hosťom večera bude Strategist & Social Media Specialist Ján Papáč z Triad Advertising, ktorý povie príklady ich kampaní, ako pracujú v Triade s trendmi a prečo window shopping trendy nie je. Večer bude moderovať odborník Kamil Aujeský.
Zaraguza
Kofola a šušlajúci pes s otázkou: Dáš si fofolu?, netradičné novoročné PF-ko Alcowebizer, Moja krvná skupina, Knižná výzva, Tatra Academy s Rytmusom,.. V portfóliu tejto úspešnej digitálnej/ reklamnej agentúry je viacero úspešných kampaní. Lokálnu kreativitu sprevádzajú svetové úspechy korunované množstvom ocenení (Golden Drum, EUROBEST, PIAF, Festival of Media, EFFIE, FLE media awards, EFFIE Slovakia, Zlatý klinec). Z nich bol najväčším úspechom minulý rok, kedy získali Golden EuroEFFRIE za fofolu ako jediná agentúra zo Slovenska a Česka, ktorej sa to podarilo, alebo rok 2012, kedy ju Facebook zaradil medzi TOP 10 agentúr na svete, ktoré túto sieť využívajú najefektívnejšie. Zaraguza vznikla v roku 2008, dnes má pobočku aj v Prahe a pre svojich klientov pripravuje komplexné komunikačné ekosystémy, ktoré spájajú online s offline-om.
Triad Advertising
Pôsobivá prírodopisná reklama na tresku pre Ryba Žilina, spoločné počítanie fanúšikov O2, úderná kampaň denníka SME v hlavnej úlohe s otázkami novinárov alebo ateliér Bechcerovky, v ktorom sa fotky ľudí menili na umelecké diela. Táto nezávislá reklamná agentúra pôsobí na slovenskom trhu od roku 2005. Veci robí tak, aby dávali zmysel, tešili ju aj klientov a aby za ňu hovorili výsledky. Za svoju prácu získali viaceré domáce aj zahraničné ocenenia, podľa rebríčka TAAS je Triad Advertising štvrtá najkreatívnejšia agentúra na Slovensku, čo sa týka získu ocenení za minulý rok a v tento rok sa stala digitálnou agentúrou roka podľa rebríčka Digital Pie.
PS:Digital
Kampaň pre združenie Brániť sa oplatí Slovensko a Ministerstvo vnútra Novodobí otroci, kampaň pre mladých pre Tatra Banku ale aj vzdelávanie o digitálnom marketingu vypĺňa čas tejto agentúry so špecializáciou na sociálne médiá. PS:Digital, ktorá vznikla v roku 2014, svojim klientom prináša kreatívne a efektívne riešenia s využitím najnovších možností digitálneho marketingu. Okrem komplexných digitálnych kampaní ponúka aj špecifické služby podľa potrieb klientov a partnerov. Táto agentúra má na konte ocenenia Zlatý a Strieborný klinec.