Na základe minuloročného úspešného ročníku sa aj tento rok môžu start-upy zo Slovenska prihlásiť do projektu METRO Retail Accelerator v spolupráci s Techstars. Desať najlepších získa príležitosť zapojiť sa do trojmesačného akceleračného programu v Berlíne, kde sa im bude venovať viac ako 100 mentorov z celého sveta a môžu získať investíciu až 120 000 eur. Start-upy sa môžu prihlásiť až do 2. februára 2018.
Čo je METRO Retail Accelerator
METRO Retail Accelerator, program inovácií pre maloobchodné digitálne riešenia organizovaný spoločnosťami METRO a Real v spolupráci s Techstars, pokračuje a slovenské start-upy môžu do neho aj tento rok prihlásiť svoje inovačné projekty. Registrácia je možná až do 2. februára 2018. Druhé kolo Retail Accelerator začne v Berlíne 21. apríla 2018. Start-upy ponúkajúce riešenia pre nezávislých maloobchodníkov, ktorí sú dôležitým zákazníckym segmentom METRO Cash & Carry, získajú príležitosť sa ďalej rozvíjať počas intenzívneho trojmesačného programu. V polovici júla potom v rámci dvoch dní odprezentujú svoje riešenia profesionálnym investorom v Londýne a Mníchove.
„Tešíme sa na start-upy pripravené postaviť sa najväčším výzvam, ktorým čelí európsky retail. Uvítame prelomové riešenia pre všetky oblasti,“ povedal Jag Singh, ktorý nedávno prevzal pozíciu generálneho riaditeľa Retail Acceleratoru. Jag Singh je skúseným podnikateľom, ako investor vstúpil do 70 technologických start-upov po celom svete. „Som vždy nadšený, keď môžem pomôcť zakladateľom s rozvojom ich firiem, odovzdať im svoje vedomosti a povzbudiť ich svojimi skúsenosťami. Už teraz cítim, ako Accelerator v Berlíne žije, v zasľúbenom mieste všetkým start-upom,“ doplnil Singh. Že je Berlín tým pravým domovom pre Accelerator a metropolou nemeckých start-upov, potvrdzuje aj rozhodnutie trojice start-upov z minulého kola – Sensefinity z Portugalska, IamBot z Poľska a JustSnap z Turecka – presunúť svoje sídla práve sem.
Všetky start-upy z prvého kola programu, ktoré skončilo 5. septembra 2017, zaznamenali dramatický nárast. „Sensei, start-up vyvíjajúci retailové hodnotenia a analýzy na základe videozáznamu pohybu po ploche, už získal potrebný základný kapitál,“ hovorí Andreas Wuerfel, riaditeľ pre Komunitu globálnych inovácií v spoločnosti METRO a doplňuje: „JustSnap, komplexné riešenie pre FMCG značky zamerajúci sa na riadenie ich kampaní, sa spojil s P&G. Vďaka tejto platforme spoločne riadia multibrandovú kampaň. Start-upom Oriient a KptnCook bežia pilotné projekty v Nemecku. Oriient spolupracuje s METRO Cash & Carry a KptnCook s Realom.“
Už 21. apríla začnú vybrané start-upy pracovať v Berlíne
Počas troch mesiacov budú spolupracovať s viac ako 100 mentormi z celého sveta, aby vyladili svoje obchodné modely a hľadali, ako posilniť celý ekosystém retailu.
S obratom 37 mld. EUR je METRO medzinárodný líder, ktorý sa špecializuje na veľkoobchodný a maloobchodný predaj potravín. Spoločnosť je zastúpená v 35 krajinách a celosvetovo zamestnáva 150 000 ľudí. Techstars je globálny ekosystém, ktorý pomáha podnikateľom uvádzať na trh nové technológie a podporuje podnikateľov na každom kroku ich cesty – od počiatočného nápadu, cez prvotnú investíciu až k M&A a IPO.
V rámci METRO Accelerator v spolupráci Techstars pomáha METRO a Techstars v dvoch programoch start-upov z celého sveta rozvíjať ich digitálne riešenia. Prvý z programov sa zameriava na riešenia pre hotely, reštaurácie a catering, druhý podporuje maloobchod. V rámci trojmesačného programu, ktorý prebehne v Berlíne, budú desiatim vybraným začínajúcim firmám pomáhať skúsení mentori a experti. Spoločne sa zamerajú na rozvoj ich podnikania s ohľadom na zákazníkov a investorov. METRO Accelerator powered by Techstars vznikol v roku 2015 a od tej doby ponúka svoj unikátny podporný program. Viac informácií nájdete na www.metroaccelerator.com.