Startup a investor


Riaditeľ UVP TECHNICOM: ako prezentovať startup na súťaži či pred investorom

František Jakab radí, na čo dať pozor pri prezentovaní inovatívneho nápadu na súťaži a približuje, kto a ako môže využiť tzv. inkubátor či s čím pomáhajú experti z Technickej univerzity v Košiciach.

GymBeam získal najväčšiu e-commerce investíciu v histórii Slovenska

Najrýchlejšie rastúca e-commerce platforma v strednej a východnej Európe získala investíciu od Crowdberry a Slovak investment holding.

METRO Group & Techstars vyberajú inovátorov pre multikanálový predaj

Na základe minuloročného úspešného ročníku sa aj tento rok môžu start-upy zo Slovenska prihlásiť do projektu METRO Retail Accelerator v spolupráci s Techstars. Desať najlepších získa príležitosť zapojiť sa do trojmesačného akceleračného programu v Berlíne, kde sa im bude venovať viac ako 100 mentorov z celého sveta a môžu získať investíciu až 120 000 eur. Start-upy sa môžu prihlásiť až do 2. februára 2018.

Slovenský Domotron chystá pokročilý smarthome systém pre celý svet

Domotron je komplexný systém inteligentnej domácnosti, tzv. smarthome systém. Firmu založili v roku 2012 dvaja spoločníci, Martin Budaj a Ján Zuštiak. Neskôr k nim pribudol aj Alexander Janušek, ktorý predtým pôsobil vo firme ako externista na marketing a obchod. Podelil sa s nami o dvojročné skúsenosti s hľadaním investora na slovenskom a českom trhu, ale aj o plány, ako chce firma rásť na domácom aj svetovom trhu.

5 možností exitu investorov z podniku

Prvá otázka, nad ktorou dobrý investor rozmýšľa, je exit. Pre niekoho to možno znie kruto, ale majitelia, ktorí hľadajú venture kaptiálového alebo private equity partnera musia byť pripravení na to, že investor im predá firmu. Prinášame prehľad najčastejších spôsobov exitu investorov aj s príkladmi zo slovenského prostredia.


Priebeh exitu investora na portáli Obedovat.sk

Časť podnikateľov, ktorí sa rozhodnú predať svoj podiel vo firme, vyhľadáva kupcov aktívne. Niekedy sa však môže stať, že po vašom podniku už dlhšiu dobu „pokukuje“ potenciálny záujemca a taký sa ozve sám. Častokrát, keď to najmenej čakáte. Takýto bol aj príbeh slovenského portálu Obedovat.sk.

Stanimir Markov (CEO Runecast): Ako sme za 3 roky vybudovali od nuly firmu, ktorá dnes pôsobí na 6 kontinentoch

Stan Markov je mladý podnikateľ z Bulharska, ktorý v Brne žije už 11 rokov. V minulosti pôsobil v IBM na pozícií Virtualization architect, kde bol okrem iného zodpovedný aj za správu a odstraňovanie chýb z veľkých virtuálnych infraštruktúr. Postupne si so svojimi kolegami začal uvedomovať, že firmám, o ktoré sa starajú, by dokázali pomôcť oveľa viac tým, že by namiesto riešenia vzniknutých chýb problémy vopred predikovali a predchádzali im. Za týmto účelom si založili svoju vlastnú firmu – Runecast, ktorej sa pred niekoľkými podarilo získať investíciu vo výške 1,6 milióna eur od Credo Ventures a Limerock Fund Manager. Čítajte ďalej a od Stana sa dozviete, aká zmena vás čaká pri prechode zo zamestnania do vlastnej firmy, ako hľadať a nájsť toho správneho investora alebo ako vyberať kľúčových zamestnancov pre svoj biznis.

Problémy v spolunažívaní startupu Piano Media s investorom

Mediálny startup Piano Media začínal s tromi investormi a po roku, v roku 2012, získal investíciu vo forme konvertibilnej pôžičky od venutre a private equity správcu – 3TS Capital partners. Príliš optimistické plány a ťažko škálovateľný produkt však neprinášali také rýchle výsledky, ako všetci očakávali. Firma sa tak dostala do viacerých konfliktných situácií s novým investorom 3TS. Viac o nich rozpráva Ján Cifra, vtedajší finančný riaditeľ.


To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky