Pokiaľ uvažujete nad štartom vlastného biznisu, jedna z otázok, ktorú potrebujete mať zodpovedanú, je: ako dosiahnuť v podnikaní úspech?
Aj napriek tomu, že každý chce a plánuje pre svoje podnikanie úspech, realita je taká, že viac ako 50% malých firiem skrachuje do 3 rokov. Preto je dôležité venovať sa príprave na podnikanie zodpovedne a začať budovať vlastný biznis až v momente, keď máte jasno v kľúčových otázkach. Začať podnikať s investíciou svojich úspor, času a energie a skončiť krachom firmy, poškodenými vzťahmi s kamarátmi a v rodine určite nie je lákavou vidinou budúcnosti pre nikoho.
Ako nájsť zaručený recept na úspech v podnikaní?
Realita je taká, že jeden univerzálny návod, ako vybudovať úspešné podnikanie, neexistuje. Môžete sa inšpirovať motivačnou literatúrou alebo knihami s príbehmi úspešných ľudí. Táto literatúra má ale väčšinou jeden zásadný problém: píše o tom, čo fungovalo niekedy a niekomu. V praxi to znamená, že samotné prečítanie životného príbehu Steva Jobsa z vášho podnikania globálnu firmu neurobí. Príbeh Vás možno zaujme a dočasne namotivuje, reálne ale nie ste Steve Jobs, ste na Slovensku a uvažujete nad štartom podnikania v roku 2016. Tento typ literatúry môže byť pre Vás prínosom (a pokiaľ uvažujete nad štartom vlastného podnikania, je to rozhodne lepší zdroj inšpirácie, ako televízne noviny). Existuje ale aj lepšia a efektívnejšia cesta.
Inšpirujte sa príbehmi a poučte sa zo skúseností ľudí, ktorí vybudovali podnikanie v slovenských podmienkach, v dnešnej dobe.
Univerzálny návod na úspech neexistuje, naopak ciest, ktoré vedú k úspechu je viacero. Príďte sa inšpirovať na podujatie Cesty k úspechu v podnikaní na Slovensku (s podtitulom 50 odtieňov podnikania), ktorý voľne nadväzuje na Globálny týždeň podnikania 2016 a organizuje ho Združenie mladých podnikateľov Slovenska s podporou Slovak Business Agency a Inštitútu finančného a podnikateľského vzdelávania.
Pripravili sme pre Vás zaujímavé skúsenosti a myšlienky mladých úspešných podnikateľov vo forme panelových diskusií. Na jednom mieste si vypočujete naživo neokukaných slovenských podnikateľov, ktorí sa podelia so svojimi skúsenosťami, ako vybudovať úspešný biznis.
Podujatie je unikátne v tom, že ukáže viaceré spôsoby a formy, ako je možné úspešné podnikanie vybudovať (franšíza, technologický start-up, podnikanie v tradičnom sektore, MLM a pod. . .).
Účasť na evente je BEZPLATNÁ, stačí sa registrovať na jednotlivé termíny.
O čom budeme diskutovať?
- Sú start-upy bublinou, ktorá čoskoro praskne alebo dlhodobým trendom budúcnosti?
- Je reálne vybudovať biznis popri škole, alebo sú to nereálne motivačné reči?
- Dá sa začať podnikať aj bez peňazí alebo je nevyhnutný kapitál od investorov?
- Je MLM podnikaním alebo pyramídou?
- Vlastná značka alebo franšíza?
- Dá sa podnikať v zabehnutej oblasti alebo potrebujete vymyslieť niečo, čo tu ešte nie je?
Kto bude diskutovať?
Ján Šalát (Verve) - Vyštudovaný právnik, ktorý už počas školy začal podnikať na prvý pohľad v nezaujímavom sektore upratovacích služieb. Vo veku 28 rokov vedie úspešnú spoločnosť s viac ako 30 ľuďmi. Len na upratovacích službách a facility managemente za rok 2016 navýšila firma obrat na 700.000 EUR a za posledný rok sa zväčšila 5 násobne.
Juraj Porubčan (Fincentrum) - Už na strednej škole si založiť živnosť, v 25tich rokoch viedol tím viac než 200 obchodníkov. Dnes má pobočky po celom Slovensku a sú jednotkou v sprostredkovaní hypoték na Slovensku. Verí v inovácie, preto vyvíja sprostredkovateľský softvér, ktorý v danej podobe na Slovensku dnes nie je.
Matej Varga (Subway) - Vyštudoval právo, napriek tomu začal hneď po škole podnikať so Subway a otvoril si 1. reštauráciu. Postupom času prikúpil ďalšiu a dostal ponuku stať sa Country Directorom pre Subway Slovakia a neskôr pre Subway Croatia. Ešte stále má menej ako 30 rokov.
Michal Káčerik (SaferPass) - Ako CTO vedie produktový tím, ktorí vyvíja inovatívny online identity a password manažér. Je taktiež spoluzakladateľ BeeSafe , s hlavným produktom osobnej mobilnej bezpečnostnej aplikácie. Je aktívny na slovenskej start-upovej scéne, napr. ako mentor na Startup Weekend alebo Pioneers festivale.
Michal Tomčík (Pygmalios) - víťaz Podnikateľského nápadu roka 2014
Ján Černej (Mareketinger) - K marketingu sa dostal v začiatkoch svojho štúdia na Fakulte manažmentu UK v Bratislave, ktoré sčasti predurčilo jeho budúce smerovanie. Z facebookovej skupiny, ktorá začínala ako hobby, sa za necelé dva roky stala firma o 15 ľuďoch. Spoločnosť Marketinger pôsobí v oblasti digitálneho marketingu a reklamy a v súčasnosti zastrešuje marketingové aktivity pre viac ako 50 firiem zo Slovenska i zahraničia.
Bližšie informácie a registráciu nájdete na webe zmps.sk. Účasť je bezplatná, stačí sa zaregistrovať.