Od inovatívnych nápadov až po vstup na burzu
Máte podnikateľský nápad, o ktorom si myslíte, že môže zmeniť svet? Práve táto publikácia ľudskou rečou vysvetľuje, ako na Slovensku funguje financovanie začínajúcich a už aj naštartovaných firiem, najmä takých, ktoré majú spoločnú črtu – ambície a potenciál na rýchly rast. Dozviete sa, ako so svojím nápadom môžete osloviť biznis anjela, kedy ste už dozreli pre venture kapitál či dokonca private equity. Od ľudí, ktorí si týmto procesom prešli pred vami, sa dozviete ako svoj nápad alebo už existujúcu firmu potenciálnym investorom dobre prezentovať a na čo sa pripraviť, aby ste získali financovanie. Odhaľuje zákutia alternatívneho financovania start-upov aj etablovaných spoločností - od vstupu investora, cez spoločné podnikanie, až po jeho exit z podniku a prípadný vstup na burzu.
Autori opísali niekoľko známych aj menej známych slovenských biznis príbehov, ktoré boli financované partnermi, ktorí poskytujú alternatívne financovanie na rozdiel od tradičného modelu rozvoja firmy v spolupráci s bankami. Kniha uvádza argumenty o pridanej hodnote, ktorú okrem peňazí takíto investori prinášajú do spoločností - sú to najmä skúsenosti z odvetvia, rozhľad, štruktúrované riadenie firmy cez čísla a vlastné rozsiahle kontakty. Každá minca má však dve strany a dozviete sa aj to, na čo sa musí podnikateľ pri živote s investorom pripraviť, aká je jeho motivácia a kedy sa priority akcionárov môžu začať rozchádzať.
Nazrite vďaka tejto publikácii do zákulisia financovania firiem ako sli.do, Datamolino, Piano Media, Orderlord, Vesigen, Pygmalios, Etarget, rádio Express, Profesia, Slovanet, STD Donivo, NAY, Kofola, Asseco a ďalších.
Alex Šrank, partner, líder poradenstva PwC: Rozhovory s ľuďmi, ktorí skúsenosť s investorom zažili na vlastnej koži, boli pre mňa osobne najsilnejšou časťou knihy. Poskytuje zaujímavý pohľad na financovanie rastu vo veľmi širokom zábere. Rád by som ju odporučil študentom, softvérovým inžinierom, lekárom, výrobným technológom, učiteľom a vôbec každému, kto má nápad, ako inovovať, zlepšiť alebo zmodernizovať proces alebo výrobok spôsobom, ktorý si dokáže jedného dňa nájsť platiacich zákazníkov. Experti v oblasti investovania, či už investiční manažéri, bankári, právnici alebo finanční poradcovia, určite nájdu časti, ktoré by chceli spresniť alebo pridať detailnejšie vysvetlenie, ale vo všeobecnosti ich určite poteší nový pohľad a popularizácia ich profesionálneho zamerania. Knihu ako prístupný zdroj poznatkov a dobrý úvod do problematiky ocenia tiež majitelia a manažmenty firiem, ktoré plánujú kapitálový vstup nového investora.
Monika Sobeková Majková, Ján Solík
Pevná väzba
227 strán
240x170 mm
Kniha plná inšpiratívnych nápadov z celého sveta, ktoré sú príkladom toho, že podnikateľskú príležitosť možno nájsť kedykoľvek a kdekoľvek. Nemusí ísť o prevratný vynález, inovatívny môže byť biznis model či prístup k zákazníkom. No keďže mať dobrý nápad na podnikanie nestačí, autorky v knihe približujú aj to, ako boli projekty financované, čím si podnikatelia získali zákazníkov a ako sa niektorí popasovali s nedôverou okolia.
Pochopte súvislosti v podnikaní vďaka učebniciam, ktoré vznikli v rámci projektu „Kvalitní v škole – úspešní v živote“. Ide o elektronickú verziu sady šiestich učebníc určených pre učiteľov stredných škôl, ktoré slúžia v pedagogickom procese pri výučbe podnikateľsky orientovaných predmetov. K dispozícii sú na stiahnutie bezplatne.
Ako uspieť so známou značkou na Slovensku. Nahliadnite s nami do sveta podnikania so značkami ako Pizza Mizza, Subway, RE/MAX, KINEKUS, Yves Rocher a ďalšími.