Indická spoločnosť Zomato, jeden z najväčších reštauračných sprievodcov so zastúpením v 15 krajinách kúpil portály Lunchtime.cz a Obedovat.sk. Jednotky na slovenskom a českom trhu kupuje od spoločnosti Creative Web Group za 3,25 mil. USD (2,44 mil. EUR).
Zomato celosvetovo v priebehu dvoch mesiacov zakúpilo tri spoločnosti
Zomato je jednou z najväčších spoločností sveta zameraných na vyhľadávanie reštaurácí, je to webový a mobilný reštauračný sprievodca, ktorý poskytuje podrobné informácie o vyše 250 tisíc reštauráciách v 15 krajinách. Základom servisu Zomato sú jedálne lístky, fotografie či adresy reštaurácií. Užívatelia môžu reštaurácie hodnotiť a zároveň vytvárať vlastné siete milovníkov jedla. Spoločnosť Zomato posledných šesť mesiacov agresívne expanduje vďaka svojmu globálnemu zastúpeniu a súbežne posilňuje svoje zastúpenie na existujúcich trhoch. V júli 2014 Zomato zakúpil najväčší novozélandský reštauračný server MenuMania. Najnovšie akvizície predstavujú pre Zomato strategický krok k etablovaniu v strednej a východnej Európe.
„Lunchtime.cz aj Obedovat.sk sa vyznačujú pevným obchodným modelom a tým, že uspokojujú potreby lokálneho trhu pri vyhľadávaní obedového menu. Zomato tak s novozakúpenými portálmi bude môcť vybudovať najväčší zdroj informácií o reštauráciách v Českej republike a na Slovensku. V najbližších rokoch plánujeme investovať do našich prevádzok v Českej republike a na Slovensku ďalších 2,5 mil. USD“, povedal Deepinder Goyal, zakladateľ a riaditeľ spoločnosti Zomato. „Najbližšie mesiace budú pre Lunchtime.cz a Zomato plné zvratov. Spojíme znalosť miestneho trhu a zameriame ponuku produktov na obedové menu pomocou technológií a platformy s bohatým obsahom od Zomato. Výsledkom spolupráce bude produkt predstavujúci lepší zážitok pre užívateľov, keďže im poskytne aktuálne a podrobnejšie informácie o reštauráciách spolu s obedovými menu. To prinesie vyššiu hodnotu pre miestne reštauračné prevádzky v Českej republike. V konečnom dôsledku pôjde o veľký prínos pre užívateľov, podnikateľov, Lunchtime.cz aj Zomato,“ dodáva Igor Třeslín, zakladateľ a riaditeľ Lunchtime.cz.
„Zakladateľské tímy Lunchtime.cz a Obedovat.sk venovali veľa času zoznámeniu sa zo zakladateľským tímom Zomato a tešia sa jeho odhodlaniu vytvoriť sociálny produkt zameraný na vyhľadávanie reštaurácií. Vážime si toto úsilie a tešíme sa, že tímy Lunchtime.cz a Obedovat.sk sa stanú súčasťou Zomato,“ dopĺňa Zdenko Hoschek, riaditeľ Creative Web Group a spoluzakladateľ Obedovat.sk.
Lunchtime.cz najobľúbenejší vyhľadávač reštaurácií v Českej republike založili v roku 2008 Igor Třeslín a Adam Kurzok. Podiel vo firme odkúpila pred dvomi rokmi slovenská spoločnosť Creative Web.
Creative Web Group
Spoločnosť Creative Web Group pôsobí prostredníctvom svojich projektov na trhu už viac ako 10 rokov. V súčasnosti prevádzkuje 13 internetových projektov na dvoch trhoch, z toho 3 sú od svojho vzniku suverénne jednotky na trhu. Najznámejším projektom je ZlavaDna.sk, ktorá je od svojho vzniku suverénnou jednotkou na slovenskom trhu kolektívneho nakupovania. Obrat všetkých projektov spoločnosti presiahol v roku 2013 hodnotu 20 mil. EUR. Dobrú kondíciu a finančné zdravie firmy potvrdila v roku 2013 aj nezávislá audítoská spoločnosť Deloitte, podľa ktorej sa spoločnosť Creative Web stala druhou najrýchlejšie rastúcou technologickou firmou v strednej Európe. Ako jediná firma zo Slovenska sa Creative Web umiestnila v rebríčku Rising Star na 2. mieste s nárastom výnosu o 979% za obdobie posledných troch rokov. V roku 2014 spolumajiteľ Creative Web Group Zdenko Hoschek získal Cenu PwC za výnimočný podnikateľský nápad, jeho realizáciu a prístup k inováciám a tiež Cenu Ministra hospodárstva SR Tomáša Malatinského za najinšpiratívnejší podnikateľský príbeh v súťaži Mladý inovatívny podnikateľ.