Prvý Deň súkromného podnikania, organizovaný spoločnosťou METRO nielen na Slovensku, zaznamenal veľký záujem podnikateľov. Prostredníctvom špeciálnych ponúk ho mohli osláviť podnikatelia aj ich zákazníci.
Prvý Deň súkromného podnikania, ktorý zorganizovala spoločnosť METRO v spolupráci podnikateľskými združeniami na Slovensku i v ďalších krajinách, zaznamenal veľký záujem podnikateľov. 11. október 2016 bol určený na to, aby podnikatelia pripravili špeciálnu ponuku na tento deň pre svojich zákazníkov - METRO sa postaralo, aby sa ľudia o tom dozvedeli. Tým, že zákazníci akciovú ponuku využili, vzdali hold namáhavej a poctivej práci podnikateľov vo svojom okolí. Záujem zo strany podnikateľov bol naozaj veľký. Na Slovensku sa ich prihlásilo 579. Už dnes je jasné, že projekt bude pokračovať aj ďalšie roky a stane sa z neho tradícia.
Podnikatelia, ktorí sa do kampane Deň súkromného podnikania zapojili, zverejnili na webe www.denpodnikania.sk špeciálnu ponuku, ktorú na tento deň pripravili pre svojich zákazníkov. Buď to boli špeciálne akciové ceny, rôzne zľavy, darčekové poukážky na nákup, prípadne iné finančné či nefinančné benefity, ktoré ponúkali podľa vlastného uváženia.
Pivo za SMS počas Dňa súkromného podnikania
Napríklad Vlasta Lančaričová, ktorá v Pezinku prevádzkuje bar U Kocúra, sa na Deň súkromného podnikania spojila s regionálnou nadáciou REVIA, aby prispela na dobrú vec. Nadácia v okolí Pezinka realizuje množstvo komunitných aktivít vyše 20 rokov. Zákazníci baru U Kocúra tak mali možnosť zaplatiť za každé druhé pivo darcovskou smskou vo forme DMS REVIA na čísle 877. Ako hovorí správkyňa nadácie Dada Finková, nešlo o veľkú zbierku, ale ukázať, že ľudia dobrého srdca si môžu pomáhať. „Teším sa, že ľudia prejavili dobrú vôľu pripojiť sa k skvelej myšlienke. V tom je sila a možnosti dosiahnuť z mála veľa. Ďakujeme.“
Bar bol v tento deň vyzdobený fotografiami z aktivít nadácie REVIA, na stoloch boli umiestnené logá Dňa súkromného podnikania. „Je to zaujímavý nápad "meniť svet pivom", keby sa tak dal zachrániť celý svet a zajtra som nemusel vstávať o piatej ráno na služobku. Pijem dnes iba nealko, ale pár SMS som už poslal aj tak,“ hovorí jeden zo zákazníkov Ján. A čo samotná majiteľka podniku Vlasta, je spokojná s priebehom akcie? „Ľudia to prijali veľmi pozitívne. Ukázalo sa, že radi pomôžu, ak majú možnosť.“
Kávička i vyšetrenie
Rovnako tak sa Deň súkromného podnikania oslavoval aj v Banskej Štiavnici. Ku káve zákusok si mohli vychutnať návštevníci kaviarne Gavalier na Námestí sv. Trojice. Ako hovorí 34-ročný podnikateľ Filip Ondriš, ktorý v kruhu svojej rodiny prevádzkuje firmu zaoberajúcu sa tiež pekárenskou a cukrárenskou aktivitou, svoj zámer naplnili. „Pevne verím, že to ľudia ocenili. Akcia mala zmysel a plánujeme sa do nej zapojiť aj budúci rok.“
Deň súkromného podnikania neobišiel ani žilinskú kliniku dermatológie, ktorá svojich pacientov lieči najmodernejšími technológiami. Počas tohto dňa sa na vyšetrenie znamienok s výraznou zľavou objednalo niekoľko desiatok ľudí. „Sme radi, že sme inšpirovali a prebudili k aktivite aj ľudí, ktorí doteraz váhali a rozhodnutie povenovať sa svojmu zdraviu odkladali,“ uvádza mladý progresívny doktor Tomáš Ryant (34 rokov).
Vznik tradície Dňa súkromného podnikania
Celkovo sa do kampane zapojilo zhruba 20-tisíc prevádzok v 19 krajinách. Počas náboru ponúk pribúdala na webových portáloch jedna akcia každé dve minúty. Slovenských takmer šesť stovák akciových ponúk sa nazbieralo aj vďaka partnerskej podpore Združenia mladých podnikateľov Slovenska a Zväzu hotelov a reštaurácií SR.
„Pocta patrí všetkým podnikateľom, ktorí sa snažia urobiť maximum pre svojich zákazníkov. My ich v tom veľmi radi podporíme a teším sa, že vedenie našej nadnárodnej spoločnosti rozhodlo pokračovať aj o rok a založiť tak tradíciu,“ hovorí generálny riaditeľ METRO SR Jan Žák. Súkromné podnikanie sa tak bude oslavovať vždy druhý utorok v októbri.