Vyše 500 podnikateľov sa už prihlásilo a ďalší rýchlo pribúdajú. Taká je súčasná bilancia Dňa súkromného podnikania, ktorý sa uskutoční o necelý mesiac, 9. októbra 2018, na celom Slovensku. Podnikatelia môžu s pomocou spoločnosti METRO vďaka nemu osloviť nových zákazníkov, prilákať ich do svojej prevádzky a urobiť si dobrú reklamu.
„Deň súkromného podnikania sa koná už tretíkrát, jeho cieľom je osláviť podnikanie a motivovať ľudí do ďalšej práce. Zapojiť sa do neho môžu nielen zákazníci METRO, ale všetci podnikatelia bez ohľadu na miesto a odvetvie, v ktorom podnikajú,“ vysvetľuje hovorca METRO Martin Krajčovič.
Stačí, ak si na 9. októbra vymyslia niečo špeciálne pre svojich zákazníkov, napríklad zľavu, darček či službu navyše a svoju ponuku do tohto termínu prihlásia na www.denpodnikania.sk. Prevádzka aj s ponukou sazobrazí na prehľadnej mape, vďaka čomu sa o nej dozvedia aj zákazníci z celého Slovenska. Okrem toho, METRO podporuje Deň súkromného podnikania aj reklamou v médiách.
Ako ukazuje aktuálna mapa, podnikatelia si pripravili rôzne zľavy - päťpercentnú zľavu na celý nákup, nápoj k jedlu zadarmo či 50-percentnú zľavu na detské odrážadlá. Ďalší obdarujú zákazníkov darčekom – k jazykovému kurzu im dajú učebnicu zadarmo, do burgra im naložia extra porciu mäsa alebo im v kaviarni prichystajú ochutnávku nápojov. Podnikatelia sa môžu rozhodnúť sami, čo pripravia, originálnejšie nápady pritiahnu viac ľudí. Niektoré z nich nájdete vo videu.
Do Dňa súkromného podnikania sa zapojí aj Peter Terneny s reštauráciou Fit Restaurant v Bratislave. Ako pred dvomi rokmi, aj teraz tam zákazníci získajú nápoj k obedovému menu zadarmo. Podobne Peter Polák prichystal vo svojom obchode v Dolnej Krupej zaujímavú akciu, počas celého októbra výrazne zlacní šumivé víno. „Raz som ho mal v obchode za veľmi dobrú cenu a odvtedy sa naň ľudia stále pýtajú. Tak ho chcem ponúknuť znovu, nech Deň súkromného podnikania môžeme všetci spolu osláviť,“ hovorí.
Deň súkromného podnikania sa aj tento rok koná pod záštitou prezidenta Slovenskej republiky Andreja Kisku. Jeho partnermi sú Združenie podnikateľov Slovenska (ZPS), Združenie mladých podnikateľov Slovenska (ZMPS) a Slovak Business Agency (SBA).
Všetkým záleží na tom, aby práca malých a stredných podnikateľov bola čo najviac ocenená a podporovaná. „Na podporu tohtoročného Dňa súkromného podnikania sa nám vďaka spolupráci podnikateľských združení so spoločnosťou METRO a SBA podarilo pripraviť viacero vzdelávacích podujatí po celom Slovensku, ktoré vyvrcholia Podnikateľskou fiestou 3. októbra v Bratislave,“ avizuje novinky Ján Solík zo Združenia mladých podnikateľov Slovenska. Podnikatelia tak vďaka Dňu súkromného podnikania budú mať možnosť nielen získať nových zákazníkov, ale tiež načerpať inšpiráciu a nové poznatky z oblastí ako je nábor a udržanie zamestnancov, online marketing, či aktuálnych trendov, akým je zero waste v podnikaní, ktorý doplní varenie šéfkuchára METRO Vojta Artza a Lucie Grigovej, autorky blogu Do poslednej omrvinky. Podujatie bude moderovať Sajfa.
METRO verí, že tohtoročný Deň súkromného podnikania zaujme čo najviac ľudí, ktorí spolu oslávia súkromné podnikanie.