Podnikatelia môžu aj tento rok spoločne so zákazníkmi osláviť svoj deň. Druhý októbrový utorok, čo pripadá na 9. októbra, sa už po tretíkrát uskutoční Deň súkromného podnikania.
Podnikatelia sa už teraz môžu hlásiť a svoje špeciálne ponuky zverejniť na webe www.denpodnikania.sk. Tradíciu osláv zaviedol veľkoobchod METRO, ktorý chce aj takto vzdať hold tvrdej a poctivej práci všetkých podnikateľov, ktorí sa každý deň snažia napĺňať potreby svojich zákazníkov. METRO zastreší celú akciu veľkou mediálnou kampaňou, z ktorej budú profitovať všetci zapojení podnikatelia. Okrem toho, 80 z nich môže pre svoje ponuky získať reklamu navyše.
Do Dňa súkromného podnikania sa môže zapojiť každý podnikateľ, bez ohľadu na miesto či odvetvie podnikania. Stačí, ak na webovej stránke www.denpodnikania.sk vytvorí ponuku pre zákazníkov určenú na tento deň. Napríklad, môže dať k obedovému menu nápoj zadarmo, usporiadať barmanskú šou, poskytnúť malú zľavu alebo pridať službu navyše. Záleží to len na samotnom podnikateľovi.
Všetky tieto ponuky sa na stránke zobrazia v prehľadnej mape, a tak budú zákazníci presne vedieť, ktorá prevádzka im čo ponúka. Okrem toho, spoločnosť METRO podporí celú akciu veľkou mediálnou kampaňou v celoslovenských, ako aj regionálnych médiách. Podnikatelia tak budú mať istotu, že si ich ľudia nájdu a okrem stálych zákazníkov môžu pritiahnuť aj nových.
„Či sú to malé potraviny v niekoľkotisícovej obci alebo vyhľadávaná zmrzlináreň v centre hlavného mesta, za každou prevádzkou stoja podnikatelia, ktorí sa snažia neustále zlepšovať a udržať si svojich zákazníkov. Často nepoznajú oddych, prácu si nosia aj domov a niekedy na konci mesiaca končia v mínuse. Myslíme si, že týchto ľudí treba podporiť a aspoň raz v roku osláviť ich náročnú prácu,“ vysvetľuje hovorca METRO Martin Krajčovič, prečo Deň súkromného podnikania zastrešujú.
Na vloženie ponuky majú podnikatelia čas až do 9. októbra, kedy všetko vrcholí. Pre tých, ktorí sa ale poponáhľajú a stihnú sa zaregistrovať na webovej stránke do konca augusta, je pripravená súťaž o mediálnu podporu v regionálnych médiách. METRO vyberie spolu 80 podnikateľov – 10 v každom kraji, ktorých ponuky ešte viac zviditeľní.
Partnermi akcie sú Slovak Business Agency (SBA), Združenie podnikateľov Slovenska (ZPS) a Združenie mladých podnikateľov Slovenska (ZMPS). Všetkým organizáciám záleží na tom, aby podnikaniu na Slovensku bola venovaná adekvátna podpora a aby práca malých a stredných podnikateľov bola čo najviac ocenená.
„Veríme, že sa k myšlienke Dňa súkromného podnikania pridá čo najviac ľudí a že ho podnikatelia a zákazníci patrične oslávia. Vlani pripravili podnikatelia naozaj rozmanité ponuky a od ich zákazníkov sme mali vynikajúcu odozvu, preto sme zvedaví, čo vymyslia tentoraz. Podporovať podnikateľov aj takýmito akciami má určite význam,“ uvádza riaditeľ sekcie národných a medzinárodných programov SBA Marián Letovanec.
Ján Solík zo Združenia mladých podnikateľov Slovenska poznamenal, že je skvelé, že vznikol akýsi neoficiálny sviatok, ktorý môže podnikateľov motivovať do ďalšej práce a pomôcť ich biznisu rásť. „Netreba zabudnúť, že zaujímavými ponukami môžu osloviť nielen svojich súčasných, ale aj úplne nových zákazníkov. Vďaka veľkej mediálnej kampani, ktorou METRO Deň súkromného podnikania podporí, získajú malé firmy jedinečnú príležitosť zviditeľniť svoje produkty a služ by aj u ľudí, ktorí ich doteraz nepoznali,“ vraví Solík.
Vlaňajší ročník, ktorý pripadol na 10. októbra, bol mimoriadne úspešný. Špeciálne ponuky pripravilo až 1400 prevádzok a obchodov. METRO verí, že sa toto číslo podarí prekonať a že poctivé podnikanie spolu oslávi ešte viac ľudí.