Druhý ročník podujatia Deň súkromného podnikania prekonal všetky očakávania. Nielenže sa podarilo prekročiť magickú hranicu tisícky zúčastnených podnikateľov, ale počet z minulého roka sa podarilo takmer strojnásobiť. Kým pri historickom prvom ročníku spolupracovalo viac než 500 prevádzok, tento rok to už bolo presne 1 441 podnikov. 10. október 2017 tak slúžil na to, aby podnikatelia so zákazníkmi oslávili Deň súkromného podnikania a vzdali tak hold ich tvrdej a poctivej práci. Záštitu nad podujatím prevzal prezident Slovenskej republiky Andrej Kiska.
Podporiť touto formou podnikanie na Slovensku, ale aj v ostatných krajinách Európy (celkovo bolo pre zákazníkov pripravených viac ako 103 000 špeciálnych ponúk) sa rozhodol veľkoobchod METRO, ktorý zastrešil celú udalosť veľkou mediálnou kampaňou. Vďaka nej sa ľudia dozvedeli o špeciálnych ponukách, ktoré pre nich podnikatelia nachystali. Pre podnikateľov to zas bola jedinečná príležitosť uctiť si svojich aktuálnych zákazníkov, ba čo viac rozšíriť okruh klientely o ďalších.
„Naša pocta patrí všetkým podnikateľom, ktorí sa snažia urobiť maximum pre svojich zákazníkov. Preto nás nesmierne teší, že druhý ročník podujatia Deň súkromného podnikania dopadol tak úspešne. Veľmi radi budeme podnikanie na Slovensku podporovať aj naďalej, pretože sú to často krát majitelia malej pekárne či kaviarne, ktorí sú celé dni v práci, len aby obslúžili svojich hostí a nemá im kto pomôcť. Pracujú tvrdo každý deň, prekonávajú mnoho prekážok, aby sa naplno mohli venovať svojim zákazníkom. Preto im patrí naše uznanie a obdiv ,“ hovorí generálny riaditeľ METRO Slovensko Jan Žák.
Špeciálne ponuky boli tento rok naozaj nápadité. Či už to bol dezert ku káve zdarma, zľava na nákup, malý darček alebo služba navyše či kultúrna akcia, fantázii sa medze nekládli. Tak napríklad hotel ponúkal skvelé jedlo za ešte lepšie ceny; prevádzka potravín dávala k nákupu darček; bar poskytol konzumné 10 eur zdarma; niektorí majitelia prevádzky zvolili prísľub prekvapenia pre zákazníkov, ktorí ich v ten deň navštívia.
Tak hojný počet akciových ponúk sa okrem pomoci od spoločnosti METRO nazbieral aj vďaka partnerskej podpore Združenia mladých podnikateľov Slovenska, tiež Slovak Business Agency (SBA), ktorým záleží na tom, aby podnikaniu na Slovensku bola venovaná potrebná pozornosť. V spolupráci s SBA bolo 4. októbra zorganizované podujatie Deň súkromného podnikania s podtitulom Všetko o podnikaní pre všetkých. Šlo o podujatie, kde sa podnikatelia či ľudia, ktorí by podnikať chceli, dozvedeli všetko potrebné, čo s podnikaním súvisí. Deň súkromného podnikania mediálne podporoval aj týždenník Trend.
Všetky potrebné informácie sa podnikatelia aj zákazníci dozvedeli na webe denpodnikania.sk kde bolo možné registrovať sa a na prehľadnej mape vyhľadať špeciálne ponuky podnikov v jednotlivých regiónoch Slovenska. Oplatí sa mať na pamäti túto web stránku aj pre budúcnosť. Spoločnosť METRO sa už teraz teší na ďalší ročník Dňa súkromného podnikania, opäť sa bude konať druhý utorok v októbri.