Za vianočné darčeky sme ochotní zaplatiť čoraz viac. Na internete nakupujeme najmä kozmetiku, oblečenie, spodnú bielizeň, hračky pre deti či šperky.
Podľa prieskumu BiznisWeb.sk, ktorý ponúka redakčný systém na tvorbu e-shopu a webstránky, hodnota objednávok u slovenských e-shopov medziročne vzrástla až o 21 %.
„V prieskume sme zisťovali medziročný nárast objednávok vybraných e-shopov v období od 1. do 23.12.2015 a v rovnakom období v roku 2016. Medziročný nárast hodnoty objednávok u slovenských klientov stúpol o 21% a u českých o 13%. V Českej republike je však trh rozvinutejší, preto je menší nárast pochopiteľný,” popisuje výsledky prieskumu Peter Polakovič, CEO BiznisWeb.sk/ByznysWeb.cz.
Vianočné koláčiky cez internet
Slováci v špecializovaných e-shopoch objednávajú aj zákusky či drobné vianočné pečivo.
„Najmasívnejší medziročný nárast hodnoty objednávok sme zaznamenali u e-shopov ponúkajúcich cukrárske výrobky a pomôcky na pečenie či zdobenie. Jednalo sa v priemere o 187 % zvýšenie oproti roku 2015,” vysvetľuje Polakovič.
Zdravie pod stromčekom
Slováci svojim blízkym kupujú aj praktické a zdravé darčeky, ako napríklad fitness a výživové doplnky, ale aj programy na chudnutie alebo jedálničky na mieru. E-shopy ponúkajúce komplexné balíčky na chudnutie zaznamenali v porovnávanom období v priemere až 58% nárast hodnoty objednávok.
E-shopy s fitness doplnkami priemerne 31 % medziročný nárast hodnoty objednávok.
Ako získať viac objednávok v roku 2017?
Podľa klientov BiznisWebu je dôležité udržať si aj v náročných predajných obdobiach 100 % zákaznícky servis,venovať sa obsahovému marketingu a on-page SEO, využívať e-mailové kampane a samozrejme Google AdWords či reklamu na Facebooku.
Tú správnu marketingovú stratégiu si musí každý e-shop nájsť sám. Ideálne je, ak má k dispozícii štatististické údaje z minulých rokov.
„Na základe spätnej väzby od našich klientov jasne vyplýva, že trendom a najlepšou cestou k úspechu je multikanálový marketing. Dôležité je však poznať svoju cieľovú skupinu a svoje stratégie prispôsobiť mobilným zariadeniam, ktoré každý rok zohrávajú významnejšiu úlohu. Z tohto pohľadu je nevyhnutné prevádzkovať e-shop s responzívnou verziou, kedy sa dizajn e-shopu a webstránky automaticky prispôsobí šírke displeja konkrétneho zariadenia,” uvádza Polakovič.
Okrem responzívneho webdizajnu sú základom úspechu aj samotné funkcie e-shopu, ktoré dokážu urýchliť vybavenie a expedíciu objednávky. Okrem skladového hospodárstva a fakturačného systému sem určite patrí aj ponuka online platieb či vyzdvihnutia zásielky v balíkomatoch, parcelshopoch či v zásielkovniach.
„Som veľmi spokojný, že sa vianočná sezóna 2016 našim e-shopárom vydarila. Verím, že k úspechu im pomohlo aj priame napojenie na dopravcov a ďalšie skvelé funkcie, o ktorých rozhodli hlasovaním v Knihe prianí,” dodáva Peter Polakovič.
O prieskume
Prieskumu Medziročný nárast objednávok e-shopov od BiznisWebu 2015-2016 sa zúčastnilo 200 náhodne vybraných slovenských e-shopov využívajúcich verziu systému Flox 3 od BiznisWeb.sk a 150 náhodne vybraných e-shopov pôsobiacich na českom trhu využívajúcich českú verziu ByznysWeb.cz. V prieskume boli použité interné dáta klientov získané porovnaním celkovej hodnoty objednávok vo vymedzenom období (od 1. - 23.12.2015 a 2016).
O BiznisWebe
BiznisWeb je lídrom medzi dodávateľmi e-shopových riešení na slovenskom trhu. Od roku 2003 vyvíja vlastný redakčný systém na tvorbu e-shopov a webstránok. Aktuálne ho využíva približne 5000 klientov na celom svete. Prioritou BiznisWebu je používateľsky prívetivé, moderné a cenovo dostupné riešenie pre tvorbu e-shopu či webstránky s bohatou funkcionalitou a profesionálnou zákazníckou podporou. Viac informácií o službách a novinkách nájdete na BiznisWeb.sk.