Rakety slovenskej reklamy budú hovoriť o trendoch v online marketingu

Čo bude frčať v najbližšom období? To je otázka, ktorá bude leitmotívom prednáškového večera Trendy v online marketingu v utorok 17. septembra v KC Dunaj.

O tom, na čo sa sústredí reklama budú rozprávať odborníci z popredných agentúr Zaraguza, Core4 Advertising a Socialists. 🚀📈👍

Aké sú horúce témy v marketingu a o čom sa podľa vás bude hovoriť v najbližšom období?

Nela Pazderková (Zaraguza): Nejaký ten čas rezonujú najmä celospoločenské témy a mám pocit, že tento trend ešte nejaký čas potrvá. Páči sa mi, keď značky dokážu podnietiť diskusiu na dôležité otázky. Čo nemám rada je, keď značky otvárajú témy, ktoré pre nich nemajú žiadnu relevanciu. O čom sa bude hovoriť v nasledujúcom období je veľmi všeobecná otázka, no jedno viem určite – Vianoce sú za dverami a ja som už teraz zvedavá, čo prinesú značky tento rok.

Lukáš Lukonič (Core4 Advertising): David Droga odštartoval predajom výkladnej skrine svetovej reklamy – Droga5 – debatu o budúcnosti reklamných agentúr. Tá určite ešte nejaký čas potrvá. Myslím si, že v tomto smere neznie otázka či, ale skôr ako veľmi to ovplyvní trh. Predpokladám postupný vznik viacerých hybridných agentúr. Respektíve prerod existujúcich a vyšší dôraz na vyhodnocovanie a využívanie dát. Myslím si, že hovoriť sa bude aj o prelievaní peňazí z nadlinkovej komunikácie do online a social media už aj u väčších značiek. Možno začne pribúdať reklamiek, ktoré budú odmietať spravovať sociálne siete pre značky bez toho, aby z času na čas nemali priestor urobiť aj niečo väčšie. No a už nejaký čas počúvame aj o prichádzajúcej hospodárskej kríze. Marketingové rozpočty firiem patria k prvým, ktoré sa v takom prípade škrtajú. Príde naozaj? Kedy a ako zasiahne reklamný trh? Netrúfam si odpovedať.

Martin Kukoľ (Socialists): Trendy prichádzajú a odchádzajú, na väčšinu si už o rok nespomenieme. Počuť slová ako personalizácia, VR, AR, atď, ale pre mňa bude vždy trendom reálny insight, funkčná idea a skvelá exekúcia. Jednoducho, poriadne urobená robota.

Na čo sa ako agentúra sústredite v súčasnosti?

Nela Pazderková (Zaraguza): Aktuálne sa najviac zaoberáme prácou pre SLSP a Orange. Pre SLSP riešime kompletný full service, teda všetko od TV kampaní, komunikáciu eventov a sponzoringových aktivít až po správu social media. Pre Orange sme hlavnou digitálnou agentúrou, kde okrem tvorby online a social kampaní máme na starosti aj nákup a plánovanie online médií.

Lukáš Lukonič (Core4 Advertising): Poskytujeme klientom servis, ktorý zmysluplne prepojí ich offline aktivity, digitálne platformy a technologické riešenia.

Martin Kukoľ (Socialists): Na klientov, ich potreby a zmeny, ktoré sa dejú – stále sa prelievajúce budgety do online, do videa a menší dôraz na engagement. Postupne sa všetci začínajú sústrediť na reach a široký zásah, čo je dobré. To okrem iného znamená aj to, že potrebujeme fakt dobré nápady, lebo pri masovom zásahu sa s jalovými ideami nič veľké nepodarí. Novým merítkom je slovo breakthrough. Ak chceme, aby bola naša práca videná, aby bola efektívna a aby zaujala, musí byť breakthrough.

Máte za sebou veľa kampaní. Ktorú alebo ktoré považujete za najdôležitejšie v histórii vašej agentúry?

Nela Pazderková (Zaraguza): Kreatívne najvýraznejšie boli určite kampane ako Fofola, Tajomstvo pravého kávičkára, či RytmusShopping pre Rexonu. Veľmi zaujímavé a dôležité sú pre nás komplexné kampane pre SLSP, ako napríklad launch internet & mobile bankingu George či komunikačné koncepty pre SLSP na festivale Pohoda.

Lukáš Lukonič (Core4 Advertising): Z hľadiska selfproma je to určite Beacon web, čo je jedna z najvirálnejšich slovenských kampaní vôbec. Vyvolala ohlas doma aj vo svete, a okrem iného bola ocenená aj na Facebook Studio Awards. Super vec. Z klientskych prác je naša srdcovka vytvorenie značky mladých pre Slovenskú sporiteľňu – Space účty a jej kontinuálne budovanie v priebehu rokov. A, skoro som zabudol, keď sme pri Sporke, určite aj projekt Viva Ulica! Ten u obyvateľov hlavného mesta merateľne zlepšil vnímanie pouličnej hudby. (úsmev)

Martin Kukoľ (Socialists): Sme hrdí na našu prácu pre Škoda Auto Slovensko, ktorá vyústila do viacerých cien. Ide napríklad o kampaň @hrydoauta na Instagrame, či rýchlu reakciu s Jožkom Golonkom, ktorému sa ponúkli auto, aby sa mohol dopraviť na hokej do Košíc. Rovnako je pre nás dôležitá značka Zlatý Bažant, ktorej dlhodobo spravujeme sociálne siete a je to vlajková loď našej práce.

Článok pokračuje pod reklamou

Počas večera sa predstavia tri agentúry

Zaraguza / Nela Pazderková (Social Media Ideamaker)

Nadčasové trendy v kampaniach: Aktuálne trendy sú dôležité, ale často preceňované. Pozrieme sa na kampane, ktoré sú trendy svojim spracovaním a ktoré exekúciami posúvajú hlavnú myšlienku ďalej. Ukážeme si aj to, ako urobiť z kampane funkčný ekosystém vo všetkých komunikačných kanáloch.

Core4 Advertising / Lukáš Lukonič (Ideamaker)

Komunikácia značiek na sociálnych sieťach 2.02.0: Do it now or never! Na Instagrame musíte reagovať instantne a na Facebooku tiež. Kedy sa dá na reakčný post pripraviť, čo môžeme čakať od roku 2020 a akú úlohu pri tom všetkom zohráva kreativita? V prednáške o narastajúcej nevyhnutnosti byť pri komunikácii up to date si ukážeme príklady značiek, ktoré to robia dobre už dnes a povieme si aj, aké príležitosti nás čakajú budúci rok. 

Socialists / Martin Kukoľ (Chief)

Koľko agentúr potrebuje klient? Svet agentúr sa rozrastá a klienti môžu mať namiesto jednej full-service agentúry niekoľko špecializovaných. Prináša to viac návrhov, pestré možnosti a expertné tímy. Zároveň ale aj zložitejšiu organizáciu viacerých frontov, ich vzájomné briefovanie a rôzne úskalia (ne)spolupráce. Mali by mať teda marketingové oddelenia samostatné online, digitálne agentúry, alebo jedného 360° dodávateľa?

17. 9. (utorok)

Štart: 19:00 hod.

Lístky: bit.ly/Marketing1709

Event: https://www.facebook.com/events/1354163218079448/

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Originálne reklamné predmety – inšpiratívne príklady

Prehľad trendov v reklamných predmetoch. Na čo staviť pri ich výbere a dizajne, ak chce firma pritiahnuť pozornosť?

Reklamné predmety: na čo myslieť pri ich výbere a dizajne?

Ako uvažovať nad podobou reklamného predmetu, ktorý bude mať pre firmu zmysel, ako znížiť náklady za jeho výrobu a na čo myslieť z hľadiska času? Tipy odborníka.

Konferencia Zamestnávanie cudzincov bude plná odborných prednášok a diskusií

Legislatívne novinky, výzvy v oblasti zamestnávania cudzincov aj skúsenosti odborníkov z praxe. Čo ďalšie ponúkne Konferencia Zamestnávanie cudzincov a kedy a kde sa uskutoční?

Google Consent Mode v2: čo to je a aké zmeny prináša?

Firmy, ktoré chcú využívať remarketing, musia od 6. marca 2024 implementovať novú verziu Google Consent Mode. Čo sa mení?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky