Originálne reklamné predmety – inšpiratívne príklady

Originálne reklamné predmety – inšpiratívne príklady
Zdroj: Pexels.com
Libuša Removčíková

Písanie a žurnalistika ma vždy zaujímali, preto som študovala na Fakulte masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. Téma podnikania a ekonomiky je mi taktiež blízka, preto som študovala na Obchodnej akadémii v Dolnom Kubíne. A baví ma aj marketingová komunikácia. Čo môže byť lepšie ako skĺbiť toto všetko dokopy?

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Prehľad trendov v reklamných predmetoch. Na čo staviť pri ich výbere a dizajne, ak chce firma pritiahnuť pozornosť?

Účinným nástrojom, ako sa dostať do povedomia (potenciálnych) zákazníkov či obchodných partnerov, je reklamný predmet. Nie však len tak hocijaký, ktorý ostane zavretý v zásuvke alebo sa po krátkom používaní hodí do koša. Podnikatelia by mali nad výberom a dizajnom reklamného produktu poriadne popremýšľať – či už ide o množstvo, kvalitu, vkusné balenie alebo vhodné umiestnenie loga. V článku prinášame niekoľko inšpiratívnych príkladov, čím sa možno odlíšiť od konkurencie, prípadne aj inšpiráciu na zaujímavý firemný darček pre obchodného partnera či zamestnanca, napríklad na Vianoce.

Ekológia je „in“

Jedným z dlhodobých trendov, ktoré neobišli ani reklamné predmety, je ekológia a udržateľnosť. Ako uvádza odborník z reklamnej agentúry AHOY., Andrej Lančarič, dôraz sa začína čoraz viac klásť nielen na materiál produktu a jeho uhlíkovú stopu, ale tiež na sociálne princípy výroby. Teda, či výrobca nevyužíva detskú prácu, či majú zamestnanci teplú stravu a spravodlivú odmenu. Potvrdzujú to rôzne certifikáty, napríklad GOTS, OCS, OEKO-TEX, PETA, FSC, GRS a RCS, AWARE a podobne. Udržateľnosť sa stáva témou v zásade už pri všetkom, aj pri tak klasických reklamných predmetoch, ako sú perá a diáre. Inovatívny materiál a vzhľad pridávajú takýmto „bežným“ produktom na atraktivite.  

Perá vyrobené z PHA biopolymérov, ktoré sú biologicky odbúrateľné – PHA sa rozkladá rýchlo a bez negatívneho dopadu na životné prostredie. <br>Zdroj: Instagram/@ahoy_svk
Perá vyrobené z PHA biopolymérov, ktoré sú biologicky odbúrateľné – PHA sa rozkladá rýchlo a bez negatívneho dopadu na životné prostredie.
Zdroj: Instagram/@ahoy_svk

Obľúbenými sú nielen rôzne produkty z prírodných a recyklovateľných materiálov, no tiež termosky alebo opakovateľne využiteľné fľaše, aby nebolo potrebné kupovať balené vody. Môžu byť v zaujímavom dizajne, gravírované alebo tiež z ekologických materiálov.

Zdroj: Instagram/@ahoy_svk
Zdroj: Instagram/@ahoy_svk

Do popredia sa dostáva minimalizmus a detaily

Ďalším trendom v reklamných predmetoch je minimalizmus. Či už sa to týka spomínaného umiestnenia a veľkosti loga, ale môže tiež ísť o čistý jednoduchý dizajn s drobným zaujímavým detailom. Napríklad diár, do obálky ktorého možno vložiť kov, drevo či vyraziť niečo špecifické (napríklad budovu firmy). „Mnohí si kupujú diáre z rovnakého katalógu, a potom sa stretnú u jedného klienta a ten má tri rovnaké diáre len s iným logom. Avšak takto prispôsobená obálka nielen, že zaujme, ale aj vynikne.“

Taktiež sa lepšie zapamätá funkcia, ktorá razom z predmetu urobí niečo nezvyčajné. Napríklad stránky v diári, ktoré sú vyrobené z kameňa. Hoci na prvý pohľad vyzerajú ako bežný papier, ak sa pri písaní na stranu vyleje voda či káva, papier sa nepremočí a nezašpiní. Stačí ho utrieť vreckovkou. Navyše je takýto papier veľmi príjemný na dotyk, čo zápisníku dodáva istú noblesu.

Článok pokračuje pod reklamou

Reklamné predmety využiteľné aj pri športovaní, turistike či cestovaní

Reklamný produkt vo forme oblečenia už nie je len o tričkách, firmy uvažujú aj nad praktickejšími výrobkami. Kvalitné mikiny, bundy, čiapky, rukavice, no tiež doplnky ako ruksaky, dáždniky či cestovné tašky. Všetko sú to veci, ktoré vysoko pravdepodobne neostanú len doma v skrini, ale môžu sa aktívne využívať, vďaka čomu je logo (vkusne a minimalisticky umiestnené) viditeľné aj pre iných ľudí a firma sa tak dostáva do podvedomia verejnosti.

Hravé reklamné predmety

Dobrým spôsobom, ako zviditeľniť svoju firmu, sú hravé predmety. Vďaka tomu, že sa s nimi daná osoba hrá, dlhšie sa na ne pozerá a lepšie si značku zapamätá. A. Lančarič uvádza ako príklad Rubikovu kocku s vlastnými obrázkami (napr. výrobca automobilov ju vyskladá z obrázkov áut) či rozložená stavebnica, ktorá po poskladaní vytvorí predmet charakteristický pre danú firmu. Zaujať môže aj pomôcka na sústredenie sa s antistresovými vlastnosťami, na ktorej je napríklad logo či slogan danej firmy.

Reklamné produkty, ktoré sa dajú zjesť či vypiť

Produkt určený na propagáciu firmy nemusí byť len vo forme opakovateľne použiteľného produktu. Čoraz obľúbenejšie je podľa Lančariča jedlo a nápoje. „Napríklad „jedlý“ košík s kvalitnými klobásami, slaninou a pivom. Taký košík si človek užije a zapamätá.“

Taktiež môžu potešiť rôzne kvalitné čaje či kávy s vlastnou potlačou či pečivo s vypáleným logom firmy. Je to niečo, čo síce dlho nevydrží a skonzumuje sa, no v pamäti ostane lepšie ako niečo, čo človek videl už „tisíckrát“. 

Zdroj: solik.sk
Zdroj: solik.sk

Ďalšie praktické rady a tipy, ako o reklamných predmetoch uvažovať, aby mali požadovaný efekt, sa dozviete v článku Reklamné predmety: na čo myslieť pri ich výbere a dizajne?

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Libuša Removčíková
Libuša Removčíková

Písanie a žurnalistika ma vždy zaujímali, preto som študovala na Fakulte masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. Téma podnikania a ekonomiky je mi taktiež blízka, preto som študovala na Obchodnej akadémii v Dolnom Kubíne. A baví ma aj marketingová komunikácia. Čo môže byť lepšie ako skĺbiť toto všetko dokopy?


Reklamné predmety: na čo myslieť pri ich výbere a dizajne?

Ako uvažovať nad podobou reklamného predmetu, ktorý bude mať pre firmu zmysel, ako znížiť náklady za jeho výrobu a na čo myslieť z hľadiska času? Tipy odborníka.

Google Consent Mode v2: čo to je a aké zmeny prináša?

Firmy, ktoré chcú využívať remarketing, musia od 6. marca 2024 implementovať novú verziu Google Consent Mode. Čo sa mení?

Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?

Michelinská hviezda nie je jediné ocenenie, ktoré môže reštaurácia získať

Prestíž gastro prevádzkam zabezpečí aj Bib Gourmand či Green Star. O čo ide a aké sú kritériá hodnotenia pri jednotlivých michelinovských oceneniach?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky