Viedenský startup, vďaka ktorému môžete svoje dieťa lokalizovať jednoducho a bezpečne. Už sa viac nemusíte báť.
Locca je viedenský startup, ktorý sa predstavil na konferencii TechMatch Slovakia 2015 v Bratislave. Zakladateľmi spoločnosti sú Julian Breitenecker a Albert Fellner. Firma bola založená v roku 2012 s jasnou víziou: nájsť čo najrýchlejšie stratené osoby, zvieratá a osobný majetok. Po dvoch rokoch výskumu vytvoril tím Locca prototypy s názvami LoccaMini a LoccaPhone, pričom prvý slúži na hľadanie zvierat a vecí a druhý na lokalizáciu stratených osôb, predovšetkým detí a starších ľudí.
Nápad skrsol v Julianovej hlave počas dovolenky, na ktorej stratil syna. „Po tom ako som stratil syna, som dostal nápad a okamžite som sa ho chytil. Založil som firmu a odišiel zo svojho zamestnania. Tie momenty, keď som hľadal syna, boli pre mňa hrozné. Vo vypätej chvíli išlo o náhlu inšpiráciu. Stalo sa to pred tromi rokmi, keď bol internet vecí ešte celkom neznámou záležitosťou. O sledovaní stratených vecí a ich lokalizovaní nikto nič nevedel a môj nápad priniesol pre verejnosť novú vec.“
Konferencia TechMatch Slovakia 2015, ktorú organizovala Slovak Business Agency v Bratislave priniesla Julianovi a spoločnosti Locca úspech. Startup sa dostal do prvej trojice a bol ocenený za najlepšiu prezentáciu (pitch pred publikom). „Absolvovali sme množstvo rozhovorov a rokovaní. Na jednej strane s inými startupmi, na druhej strane s potenciálnymi investormi a partnermi. Rozprával som sa minimálne s polovicou investorov a startupov a vytvoril som si dobrú pôdu pre nadviazanie obchodných kontaktov. Táto udalosť bola pre mňa a môj tím veľmi cenná,“ vyjadril sa Julian v rozhovore. Na otázku, či debaty priniesli seriózneho záujemcu o investovanie do Locca produktu odpovedá s úsmevom: „Myslím, že jeden seriózny záujemca by naozaj bol. Vedel by nám pomôcť s expanziou do zahraničia vďaka finančnej injekcii. Uvidíme, ako to dopadne.“
Locca tím momentálne končí s vývojom produktov a v priebehu novembra 2015 vstupuje na trh. „Máme tri riešenia. Záleží od klienta, ktorý produkt mu vyhovuje. Predávame LoccaPhone za 149 Eur slúžiaci na lokalizovanie detí a starších osôb. V ponuke máme aj LoccaMini za 99 Eur, ktorý lokalizuje veci a zvieratá na mape. Na sledovanie skutočne malých predmetov akými sú kľúče, alebo okuliare slúži LoccaCoin za 29 Eur,“ rozpráva Julian o produktoch.
Firma má svoju výrobnú základňu v Číne, kde sa produkcia rozbieha na plné obrátky. Spoločnosť začína vyrábať masovo. Ďalším krokom firmy Locca je teda expanzia na trh. Produkty najprv zamieria do krajín s nemecky hovoriacou populáciou, neskôr aj do zvyšku Európy a napokon na americký trh a celého zvyšku sveta. Keďže produkt ponúka univerzálne riešenie problému lokalizácie stratených osôb a vecí, má šancu sa na globálnom trhu uchytiť. Potenciál je však potrebné podporiť vhodnou marketingovou stratégiou.
„Čo sa marketingovej stratégie týka, musíme samozrejme pristupovať k jednotlivým trhom rozdielnym spôsobom. Európa je veľmi citlivá vo veci ochrany súkromia a náš produkt evokuje možnosti a potenciál zneužitia sledovacej funkcie, takže táto téma je pre nás číslo jeden. Nikto by nemal sledovať druhého bez povolenia a súhlasu, to je veľmi dôležité. Americký trh je v tejto veci viac benevolentný. Našu marketingovú stratégiu musíme adaptovať na trh s drobnými zmenami. Potrebujeme sa postarať o zákazníka v každej krajine, v ktorej hodláme náš produkt uviesť na trh,“ vysvetľuje CEO firmy Julian Breitenecker.
Problém súkromia rieši Locca pomocou aplikácie, ktorú si zdarma stiahne zákazník do svojho telefónu. Táto upozorní klienta v prípade, že je sledovaný bez povolenia, a teda rieši otázku bezpečnosti a zaručuje zákazníkovi pocit istoty. „Voláme to aj obranná funkcia. Akonáhle vás niekto sleduje bez vášho povolenia, aplikácia vás upozorní. Je to preventívna ochrana, vďaka ktorej ste si istý, že vás nikto nesleduje bez vášho vedomia. Samozrejme funkcia pracuje iba v rámci Locca produktov,“ dodáva Julian.
Locca si dáva za cieľ pokryť trh globálne. Zariadenia Locca by mohli v budúcnosti zachraňovať životy ľudí či zvierat. Práve tento vznešený cieľ považuje Julian za prípadný najväčší úspech svojej spoločnosti. Poučený vlastnou odstrašujúcou skúsenosťou so stratou syna (dodávame, že so šťastným koncom), je na správnej ceste svoj cieľ aj dosiahnuť.