StoryBy: Pinterest písaného slova

Tradičná on-line reklama je mŕtva a značky potrebujú nové spôsoby ako sa spojiť so svojimi odberateľmi. StoryBy verí, že v kráse konverzácie sa nachádza i ziskový potenciál, a preto svojim užívateľom platí za obsah, ktorý zdieľajú. Predstavujeme vám start-up: StoryBy!

Každý má svoje témy, o ktorých sa rád dozvie viac. Každý z nás vyhľadáva informácie, tipy, inšpiráciu či rady. Start-up StoryBy je platformou, na ktorej užívatelia zoskupujú svoje témy a dostávajú za to zaplatené. Zakladateľom spoločnosti a jej riaditeľom je Janne Jormalainen, ktorý dlhé roky pracoval pre Nokiu. Momentálne sa naplno venuje rozbiehaniu start-upu StoryBy, ktorý prišiel osobne predstaviť do Bratislavy na konferenciu organizovanú Slovak Business Agency - TechMatch Slovakia 2015.

StoryBy je nová služba, ktorá tematicky zoskupuje konverzačné blogy pre rôzne on-line komunity. Široká ponuka kanálov dovoľuje užívateľom vybrať si preferované témy a odoberať tak obsah, ktorý je pre daného návštevníka StoryBy zaujímavý. Filozofia tejto novej sociálno - mediálnej platformy narába s myšlienkou cennosti zdieľaného obsahu a preto registrovaným prispievateľom – užívateľom vracia dve tretiny príjmov StoryBy. „Projekt funguje na princípe zdieľania písomného obsahu. Ľudia svoje poznatky, zážitky a skúsenosti zdieľajú na weboch. Platforma StoryBy tento obsah organizuje na jednom mieste za pomoci užívateľov, ktorí ho zároveň aj vytvárajú,“ objasňuje na úvod Janne. Platforma otvára nové možnosti reklamy a komunikácie so zákazníkmi aj firmám: „Vďaka tejto platforme môžu firmy participovať na obsahu a komunikovať s ľuďmi, s ktorými by inak komunikovať nemohli,“ dodáva Janne.

Platforma v sebe ukrýva obrovský potenciál zásahu globálneho trhu. Prvotná myšlienka tohto jedinečného projektu vznikla ešte počas práce Janna Jormalainena pre firmu Nokia. „Uvedomil som si, že tradičná reklama už nefunguje. Platenie za priestor mi prišlo zastarané v súvislosti s možnosťami, ktoré sa nám otvárajú prostredníctvom peer sociálnych sietí (pozn.red. siete, na ktorých sa priamo zdieľajú informácie s inými užívateľmi). Išlo teda o súhru rôznych faktorov. V projekte som zacítil potenciál zasiahnuť západný trh a to masovo,“ vyjadruje sa Janne k otázke prvotnej inšpirácie.

Obsah, ktorý zdieľate a odporúčate, píše váš vlastný príbeh. Vaša jedinečnosť spočíva v tom, o čo sa zaujímate, čo preferujete a platforma StoryBy pracuje predovšetkým s touto myšlienkou. Platforma sa najprv objaví na americkom trhu, ale v pláne je ovládnuť trh globálne. Ďalším krokom má byť implementácia vo väčších európskych štátoch. „Pracujeme s ľuďmi, ktorí sú skutočne zapálení vo veci on-line obsahu. Máme užívateľov, ktorí pre StoryBy tvoria obsah a za to dostávajú zaplatené.“ StoryBy utvára s užívateľmi partnerstvá, prevažne s tými, ktorí vytvárajú články. Profituje každý. Tento model fungovania sociálnych on-line služieb je jedným z horúcich online trendov.

O platformu StoryBy, ktorá bola označená jedným investorom počas konferencie TechMatch Slovakia 2015 za nový Facebook, sa zaujímalo množstvo návštevníkov. „Prebehlo naozaj veľa rozhovorov s potenciálnymi investormi, ale chce to čas. Viete, na takýchto akciách sa neuzatvárajú dohody a zmluvy, tu sa vytvára dobrý dojem. Chce to ďalší mesiac, počas ktorého uvidíme, čo bude po našich rozhovoroch nasledovať. TechMatch Slovakia 2015 vytvoril skvelú pôdu pre budovanie siete kontaktov a pre mňa to bol rozhodne skvelý a plodný týždeň,“ zhodnotil Janne.

Na záver ostáva zaželať tomuto unikátnemu start-upu, s ktorým sa, dúfajme, čoskoro lepšie zoznámime, vhodného investora a raketový posun na ceste za úspechom. Veľa šťastia!

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Podpora startupov v praxi: skúsenosti podnikateľov

Pomoc s biznis plánom či marketingom, ale aj prezentácia v zahraničí. Čo priniesla iniciatíva Startup Sharks podnikateľom, ktorí sa do nej zapojili a ako takáto podpora funguje v praxi?

Podpora startupov a rozbeh podnikania očami odborníčky

Čo (ne)robiť pri prezentácii nápadu pred investormi, v čom je rozdiel medzi startupmi v zahraničí a na Slovensku a ako im pomáha inkubátor, prezradila odborníčka Henrieta Dunne.

Príležitosť pre startupy preraziť v Kórei a získať 300 tisíc eur

K-Startup Grand Challenge je akceleračný program pre startupy s globálnym potenciálom. Kto sa môže prihlásiť, dokedy prebieha registrácia a čo všetko môžu vybraté tímy získať?

Riaditeľ UVP TECHNICOM: ako prezentovať startup na súťaži či pred investorom

František Jakab radí, na čo dať pozor pri prezentovaní inovatívneho nápadu na súťaži a približuje, kto a ako môže využiť tzv. inkubátor či s čím pomáhajú experti z Technickej univerzity v Košiciach.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky