Žiadosť o pandemické nemocenské: najčastejšie chyby pri vypĺňaní e-formuláru

Vyhnite sa chybám pri vypĺňaní e-formulárov a urýchlite si vyplatenie pandemických dávok.

Počas krízovej situácie Sociálna poisťovňa pripravila pre klientov niekoľko elektronických formulárov, ktorými si môžu uplatniť nárok na pandemické nemocenské dávky. Vďaka nim si o nemocenské dávky môžu požiadať online z pohodlia domova. Navyše tieto formuláre sú vytvorené tak, aby ich mohli využiť aj tí, ktorí nemajú občiansky preukaz s aktivovaným elektronickým čipom. Sociálna poisťovňa však avizuje, že sa stretáva s chybami klientov, ktoré im bránia formulár úspešne odoslať. Pozrite si odporúčania, ako sa im vyvarovať. 

Na čo pri vypĺňaní e-formuláru nezabudnúť?

1. Nezabudnite začiarknuť checkbox pri uvedení čísla účtu

Najčastejšou chybu pri žiadosti o pandemické nemocenské i pandemické ošetrovné je nezačiarknutie checkboxu (kliknutím na štvorček) pri vete „Čestne vyhlasujem, že ak som uviedol číslo účtu inej osoby, majiteľ účtu mi dal súhlas so zasielaním dávky na tento účet.“ Veta sa zobrazuje po zadaní čísla účtu, na ktorý má byť dávka zaslaná.

2. Rodné číslo uveďte bez medzier a lomky

Ďalšou chybou, ktorú Sociálna poisťovňa registruje je, že žiadateľ o dávku zadáva rodné číslo v nesprávnom tvare – správne ho treba zadať ako rad číslic, teda bez medzier a lomky.

Čo robiť v prípade, ak formulár nie je správne vyplnený?

V súčasnosti stúpol najmä počet doručených formulárov Žiadosť o pandemické nemocenské. Formulár je možné odoslať stlačením tlačidla „Potvrdiť“ len v prípade, ak je kompletne a správne vyplnený. Ak niektoré údaje nie sú vyplnené alebo sú vyplnené nekorektne, používateľ je informovaný o tom, že formulár nie je v poriadku, nie je validný. V takomto prípade je potrebné preklikať sa nazad stláčaním tlačidla „Späť“ a hľadať červeným vyznačený text/kolónku. Nesprávny údaj je na vyznačenom mieste potrebné opraviť alebo chýbajúci doplniť. Na konci formulára treba potom opäť zadať vygenerovaný kód (tzv. captcha) a kliknúť na „Potvrdiť“.

Využívanie elektronických formulárov je v súčasnej krízovej situácii dôležitejšie ako kedykoľvek predtým. Klienti takto prispievajú k rýchlejšiemu spracovaniu pandemického nemocenského i ošetrovného a Sociálna poisťovňa im dávky môže vyplatiť včas. 

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Peňažné dávky pre rodiča v roku 2025

Prehľad dôležitých informácii k peňažným dávkam, na ktoré majú nárok rodičia v roku 2025. Aké podmienky je potrebné splniť a aká je ich výška v roku 2025?

Maximálne nemocenské dávky v roku 2025 (PN, OČR, materské, tehotenské)

Po splnení zákonných podmienok dostanú poistenci Sociálnej poisťovne v roku 2025 vyššie maximálne sumy štyroch nemocenských dávok: nemocenské, ošetrovné, tehotenské aj materské. Prehľad v článku.

Elektronický účet poistenca rozširuje služby, zmena je aj v ePN-ke

Sociálna poisťovňa zavádza do prevádzky dve novinky v Elektronickom účte poistenca (EUP). Prehľad zmien a dostupných služieb.

Odvody zamestnanca a zamestnávateľa od 1.1.2025

V roku 2025 dochádza ku zmene výšky maximálneho vymeriavacieho základu pre účely výpočtu odvodov do Sociálnej poisťovne. Koľko na odvodoch zaplatí v roku 2025 zamestnanec a koľko zamestnávateľ?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky