Aké požiadavky je potrebné splniť predtým ako sa rozhodnete spustiť kampaň v Google Shopping? Ako ju nastaviť a na čo si dávať pozor?
Kampane v Google Shopping (Nákupy v službe Google Ads) na Slovensku nie sú ešte tak známe ako v zahraničí. Samotná platforma nie je internetovým obchodom, ale reklamnou príležitosťou pre predajcov.
Inzerenti využívajú možnosti Google Shoppingu (Nákupy Google) najmä na dosiahnutie vyšších preklikov na svoj produkt a tým zabezpečiť jeho predaj. Pomocou kampaní môžu prezentovať svoje produkty, zvýšiť návštevnosť, no aj sledovať konkurenciu. Reklamy v nákupoch ukážu zákazníkom fotku produktu, cenu, názov e-shopu, cenu doručenia a hodnotenie.
Ako nastaviť Google Shopping?
Google Shopping je súčasťou platformy Google Ads. To znamená, že pred tým, ako začnú inzerenti nastavovať kampane Google Shopping, je potrebné mať založený účet v Google Ads. Táto služba je miestom, kde si inzerenti vytvárajú svoje nákupné a reklamné kampane. Ďalšou povinnou súčasťou je založenie účtu v Google Merchants Center. Tento nástroj pomôže nahrať produktový feed, respektíve informácie o obchode a produktoch.
Medzi tieto atribúty patrí cena, farba, EAN alebo ISBN a iné. Je dôležité si produktový feed (súbor štandardizovaných a strojovo čitateľných informácií o produkte) vytvoriť a naimportovať. Pri vytváraní produktového feedu je potrebné dodržiavať stanovené podmienky od Google. Dôležitým faktorom je odovzdať čo najpresnejšie informácie o produkte, pretože sa to zohľadňuje pri zobrazovaní vášho produktu.
Ďalším krokom je optimalizácia feedu. Správnou optimalizáciou dosiahnu inzerenti lepšie výsledky inzercie. Môžu ju robiť pomocou automatických pravidiel v Google Merchants Center. Tento spôsob je bezplatný, pracuje so všetkými znakmi vo feede, avšak je menej prehľadný a používa sa len pre Google.
Ak sú splnené všetky vyššie uvedené požiadavky, inzerenti prepoja účet Google Merchants Center s Google Ads. Následne si vytvoria prípravu pre Smart Kampane. Pomocou ROAS (stratégie bidovania) zistia, aká je návratnosť prostriedkov do vložených reklám. Zistia, čo prinesú investované peniaze do online reklamy.
Ako na Smart Bidding alebo bidovanie pri Google Shopping
Smart bidding je jeden z faktorov, ktorý ovplyvňuje zobrazovanie produktov v Google Shoppingu (Nákupy Google). Ak dáte vyššiu cenu, respektíve ponúknete väčší rozpočet, je pravdepodobné, že sa váš produkt zobrazí medzi prvými.
Online bidovanie (predaj produktov cez porovnávače) je založené na princípe aukcie. Je súčasťou reklamy, kedy inzerent platí za každý preklik na jeho ponuku. Platba prebieha v CPC, a teda vo forme aukcie. To znamená, že vlastník e-shopu môže určiť, ako cenné je pre neho kliknutie na jeho vyhľadávací produkt.
Podľa marketingovej agentúry Business Factory sú tri rôzne stratégie podľa ktorých môžete bidovať:
- eCPC – vylepšený manuálny bidding. Inzerenti si manuálne nastavia, koľko chcú bidovať a pri aktivácií eCPC dávajú priestor Googlu, kedy sám zvýši nastavenie. Zvýšenie nastáva vtedy, keď si podľa analýzy Google myslí, že môže dosiahnuť lepší výkon predaja a reklamy, respektíve viac konverzií. Výhodou je, že iniciatívu preberajú inzerenti. Tento spôsob stratégie je dôležitý pri akciách ako sú Black Friday alebo počas Vianoc. Pre e-shopy je odporúčané použiť tento typ Smart Biddingu.
- ROAS – stratégia, pri ktorej inzerenti nechávajú bidovať Google, aby dosiahli stanovený cieľ. Podstatou je docieliť návratnosť, všetkých investovaných peňazí, a to spôsobom ROAS.
- Maximize Clicks/Value – alebo maximálne prekliknutia. Pri používaní tejto stratégie biduje Google. Inzerenti môžu nastaviť iba CPC limit, teda cenu za prekliknutie. Google upravuje CPC tak, aby maximalizoval počet kliknutí za stanovený rozpočet. Avšak vyššia návštevnosť neznamená vyššiu konverziu.
Kampane Google Shopping (Nákupy Google)
Kampane v Google Shopping propagujú produkty a zákazníci skôr ako kliknú na reklamu, vidia všetky dôležité informácie o produkte. Nákupy ponúkajú dva typy kampaní, a to Štandardnú a Smart kampaň.
- Štandardná kampaň – kampaň má zásah len v rámci Google, teda reklama sa zobrazuje len vo vyhľadávaní. Štandardná kampaň ponúka stratégie bidovania v podobe eCPC alebo ROAS. V rámci dát obsahuje kľúčové slová a konkurenciu. Kampaň má náročnejšiu štruktúru z časového hľadiska. Ponúka štruktúru stratégií, a to BlooMarthy, Marže a TOP sellers.
- Smart kampaň – kampaň a reklama majú zásah do vyhľadávacej siete, ale aj do obsahovej siete, YouTube, Gmail. Ponúka bidovanie vo forme ROAS a automatického nastavenia bidu. Neobsahuje žiadne dáta. Z časového hľadiska má jednoduchšie nastavenie ako štandardná kampaň. Využíva stratégiu maximalizovanie conversion value (maximalizácia celkovej hodnoty konverzie vašej kampane v rámci určeného rozpočtu). Na rozdiel od štandardnej kampane, Smart kampaň ponúka kombináciu nákupu a dynamického remarketingu.
Ako optimalizovať kampane Google Shopping?
Dobre a kvalitne nastavená kampaň dokáže zvýšiť naše predaje, ale aj dosiahnuť väčší počet kliknutí a vyššiu propagáciu. Agentúra Business Factory opísala, ako inzerenti vedia ovplyvniť Google Shopping (Nákupy v službe Google Ads) a aké sú hlavné a dôležité vplyvy na Nákupy:
- Správne a úplné dáta - To ako Google reaguje na kampaň a reklamu, sa dá ovplyvniť pomocou feedu. Správne vytvorený a naimportovaný feed je pre inzerentov bonus. Znaky feedu sú názov, kategória, jazyk, mena, kvalita obrázkov, hodnotenia.
- Logo - Ďalším atribútom je nahratie loga. Je potrebné dávať si pozor na grafickú kvalitu, pretože Google môže zamietnuť logo, ak nespĺňa ich požiadavky.
- Kvalita webu - Dôležitým aspektom je, aké technické špecifiká spĺňa WEB. Závisí to od obsahu a SEO - Google vyžaduje kvalitný, čitateľný text. Dôležité je skontrolovať zobrazenie webu na telefóne, teda jeho responzivitu. Google zároveň sleduje a vyžaduje rýchlosť.
- Kampaň - Posledným znakom, ako sa dá ovplyvniť Google Shopping (Nákupy Google), je kampaň. Pod tým myslíme faktory ako bid, rozpočet, publikum, smart bidding, štruktúru, nastavenie kampane, čas a iné aspekty.