Cieľom finančnej správy nie je postihovať poctivých podnikateľov ani vyberať finančné prostriedky na pokutách. V akých prípadoch sa dočasne podnikatelia pokút nemusia obávať?
Finančná správa registruje obavy podnikateľskej verejnosti zo zavedenia kontrolného výkazu DPH. Tieto obavy sa vo veľkej miere zakladajú na presvedčení firiem, že za administratívne chyby vo výkaze dostanú vysoké pokuty.
Sankcie v súvislosti s kontrolnými výkazmi sa nateraz nebudú vyrubovať v nasledovných prípadoch:
- platiteľ podal kontrolný výkaz oneskorene, t.j. podal kontrolný výkaz neskôr ako podal daňové priznanie, avšak kontrolný výkaz podal do 25. dňa resp. v zákonnej lehote po skončení zdaňovacieho obdobia na základe vlastného podnetu, t.j. bez výzvy,
- platiteľ opakovane podal kontrolný výkaz oneskorene, t.j. podal kontrolný výkaz neskôr ako podal daňové priznanie, avšak kontrolný výkaz podal do 25. dňa po skončení zdaňovacieho obdobia na základe vlastného podnetu, t.j. bez výzvy,
- platiteľ podal dodatočný kontrolný výkaz, ktorým opravil neúplné alebo nesprávne údaje v podanom kontrolnom výkaze (odstránil nedostatky) z vlastného podnetu, t.j. bez výzvy,
- platiteľ podal dodatočný kontrolný výkaz, ktorým opravil neúplné alebo nesprávne údaje (odstránil nedostatky) na základe výzvy v lehote určenej vo výzve.
V prípade akýchkoľvek otázok je podnikateľom k dispozícii Call centrum, ktoré má v najbližšom týždni predĺžené otváracie hodiny. Teda od 8:00 – 19:00 hod a tiež počas víkendu od 8:00 – 16:00 hodiny. Telefónne číslo je 048/431 72 22048/431 72 22.
Prečítajte si aj: