eKasu niektorí podnikatelia stále ignorujú. Finančná správa ich bude upozorňovať každý týždeň

Finančná správa znovu tento týždeň rozposlala do elektronických schránok na portáli finančnej správy tzv. softwarningové upozornenie podnikateľom, ktorí ešte neevidujú tržby v systéme eKasa. Výzvy na pripojenie sa k systému im bude finančná správa posielať každý týždeň do konca roka.

Finančná správa rozposlaním tzv. softwarningov upozorňuje nepripojených podnikateľov, aby sa zapojili do systému eKasa čo najskôr. Ide o podnikateľov, u ktorých doteraz neevidujeme ani jednu pripojenú virtuálnu či online registračnú pokladnicu (VRP/ORP). Hoci si tieto subjekty podali žiadosť o pridelenie kódu pokladnice eKasa klient a finančná správa im kód aj pridelila, ich pokladnica stále pokladničné doklady nevydáva.

Čas na zapojenie eKasy sa kráti

Všetky pokladnice pritom musia byť pripojené do systému eKasa najneskôr 1. januára 2020. Koncom roka totiž uplynie obdobie, počas ktorého finančná správa v zmysle zákona nemusí udeliť pokutu za nepoužívanie eKasy, ktorá je povinná pre všetkých podnikateľov od 1.7.2019.

Finančná správa preto znovu upozorňuje, že personálne aj technické kapacity dodávateľov/výrobcov/distribútorov ORP môžu byť v závere kalendárneho roka obmedzené. Už v súčasnosti to platí pre servisných technikov. Finančná správa tak vyzýva podnikateľov, ktorí ešte stále neprešli pri evidencii tržieb na systém eKasa, aby si túto povinnosť neodkladali na záver roka. Upozornenia im bude posielať raz do týždňa.

Už takmer pol miliardy bločkov z eKasy

Prečítajte si tiež

Finančná správa eviduje v systéme eKasa tržby už zo 145 112 pokladníc z približne 220 000 zaevidovaných. Aktívne pokladnice denne vydávajú vyše 4,3 milióna pokladničných dokladov. Celkovo finančná správa prijala v systéme eKasa od jeho zavedenia viac ako 455 miliónov pokladničných dokladov.

Viac k téme si môžete prečítať v našich článkoch o eKase.

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Novela zákona o kybernetickej bezpečnosti od 1.1.2025

Viaceré firmy a inštitúcie musia plniť nové povinnosti vyplývajúce zo smernice NIS2, vykonávať bezpečnostný audit či kybernetickú hygienu. Čo to v praxi znamená, aké sú lehoty či pokuty?

Podnikateľský účet pre živnostníka: možnosť či povinnosť?

Do 31.3.2025 sú fyzické osoby – podnikatelia povinné založiť si transakčný účet na účely dane z finančných transakcií. Musí mať živnostník podnikateľský účet? Čo zvážiť a na čo myslieť?

Stravné od 1.4.2025

Zamestnávateľ má povinnosť zabezpečiť zamestnancom stravovanie. V akej forme a aká výška stravného platí od 1. apríla 2025, sa dočítate v článku.

Daň z finančných transakcií sa opäť mení: čo prináša tretia novela

Plateniu novej transakčnej dane sa vyhne viac subjektov, upravil sa odpočet dane a zmeny sú aj v oznamovacej povinnosti. Niektoré otázky však zostali nejasné. Prehľad noviniek.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky