V minulých rokoch bolo odmenených viacero finalistov súťaže Mladý inovatívny podnikateľ, ktorí sú dnes mladými, úspešnými podnikateľmi v rôznych odvetviach podnikania.
Medzi nich patria: napr. Zdenko Hoschek - spolumajiteľ Zľavadňa.sk, Martin Guttman - majiteľ Tuli.sk, Peter Dorčák - spolumajiteľ Ezo.sk, Bianca Bognárová - spolumajiteľka Soapharia, Juraj Sasko - majiteľ Visibility, Peter Nižňanský - spolumajiteľ LittleLane.
Ako môžeme vidieť, ide predovšetkým o malé a stredné firmy, ktoré boli v čase podania prihlášky aj v začiatočných štádiách svojho podnikania. Zľavadňa.sk sa prepracovala na najvačší zľavový portál na Slovensku, Tuli.sk je významný slovenský výrobca "tulivakov", Ezo.sk vyrába aromaterapeutické výrobky určené do kúpeľní, Soapharia je slovenská prírodná kozmetika, Visibility je významná slovenská online marketigová agentúra a LittleLane vyrába edukatívne hry pre základné a stredné školy.
Dvoch z nich sme sa spýtali, ako sa posunuli vo svojom podnikaní od úspechu v súťaži a čo im samotná súťaž priniesla.
Juraj Sasko - majiteľ Visibility
1. Ako si sa posunul vo svojom podnikaní od úspechu v tejto súťaži v roku 2013?
Moja online marketingová agentúra VISIBILITY sa posunula výrazne dopredu. Aktuálne máme v Bratislave 50 ľudí, v Prahe ďalších 20. Patríme k najväčším digitálnym agentúram a oproti roku 2013 sme sa viac ako zdvojnásobili.
2. V čom bola pre Teba ako mladého podnikateľa účasť v tejto súťaži užitočná?
Bola to určite dobrá skúsenosť a príležitosť pre porovnanie sa s inými mladými podnikateľmi. Zoznámil som sa so super ľuďmi a v neposlednom rade to bolo perfektné PR pre mňa aj agentúru.
3. Odporúčaš sa prihlásiť prípadným záujemcom do tejto súťaže?
Určite áno. Konkurencia je nepochybne veľká, ale každá súťaž tohto typu dáva zmysel, minimálne z dôvodov, ktoré som spomenul vyššie.
Peter Nižňanský - spolumajiteľ LittleLane
1. Ako si sa posunul vo svojom podnikaní za rok od víťazstva v súťaži?
Posunuli sme sa míľovými krokmi. Podarilo sa nám uzavrieť spoluprácu s naším investorom a tak prišlo k založeniu akciovej spoločnosti. Dnes sa už etablujeme na trhu po celom Slovensku. Začali sme inštalovať naše unikátne funkčné riešenie LittleLane Classroom Management System. Toto riešenie združuje do funkčného celku všetku techniku a hlavne tablety na školách. Doteraz ležali nevyužité a učitelia nechceli na tabletoch príliš pracovať. Snažíme sa toto naše riešenie posunúť ďalej do sveta a začali sme oslovovať ďalšie európske trhy v Českej republike a Maďarsku. Tu sa snažíme v týchto dňoch nájsť partnerov pre predaj našich produktov.
2. V čom bola pre Teba ako mladého podnikateľa účasť v tejto súťaži užitočná?
Užitočná pre nás bola napríklad k využitiu už existujúich kontaktov pre rôzne mediálne posty, ktoré sme prostredníctvom JCI Slovakia mohli využiť pre seba. S JCI Slovakia sme v úzkom kontakte a naďalej spolupracujeme ako partner rôznych súťaží, ktoré JCI organizuje. Táto cena má na Slovensku svoju trádiciu, nakoniec ide už o 11 ročník tejto súťaže. Porota JCI je vysoko kvalifikovaná a skladá sa z takých ľudí, ktorý už na Slovensku niečo vybudovali a dokázali. My sme sa takisto zaradili medzi členov tejto organizácie. Ešte rád spomeniem aj to, že okolie vníma ceny veľmi pozitívne. Je to spoločensky dobre vnímaná pridaná hodnota.
3. Odporúčaš sa prihlásiť prípadným záujemcom do tejto súťaže?
Určite áno. Veď kto by v dnešnej dobe nechcel mať takúto skvelú cenu. I keď sa nejedná priamo o finančnú hodnotu, ale skôr spoločenské ohodnotenie Vašej práce a úsilia. Táto súťaž do Vášho podnikania priveje nový a čerstvý vietor.
Bez ohľadu na to, či ste živnostník alebo malý a strený podnikateľ, máte možnosť prihlásiť sa do súťaže. Nerozhoduje ani obrat, ani odvetvie podnikania. Jedinou podmienkou je vek a to 18 - 40 rokov a inšpiratívny podnikateľský nápad.