V súťaži Mladý inovatívny podnikateľ bolo v predchádzajúcich rokoch odmenených niekoľko finalistov. Dnes sú mladými a úspešnými podnikateľmi, ktorí podnikajú v rôznych odvetviach.
Medzi víťazov predošlých ročníkov súťaže Mladý inovatívny podnikateľ patria aj nasledujúci podnikatelia:
- Zdenko Hoschek - spoluzakladateľ Zlavadna.sk,
- Martin Guttman - majiteľ Tuli.sk,
- Peter Dorčák - spolumajiteľ Ezo.sk,
- Bianca Bognárová - spolumajiteľka Soapharia,
- Juraj Sasko - majiteľ Visibility,
- Zuzana Štefancová - Zuzidekor (majiteľka firmy).
Uvedení podnikatelia sú najmä malé a stredné firmy, ktoré boli v čase prihlásenia sa do súťaže väčšinou v začiatočných fázach svojho podnikania. Postupne však na sebe pracovali a dnes sú z nich úspešné, prosperujúce a známe firmy. Zlavadna.sk sa prepracovala na najväčší zľavový portál na Slovensku.Tuli.sk je významným slovenským výrobcom "tulivakov".
Ezo.sk vyrába aromaterapeutické výrobky určené do kúpeľní. Soapharia je slovenská prírodná kozmetika. Visibility je významná slovenská online marketingová agentúra a Zuzana Štefancová vyrába edukatívne, ekologické hračky pre deti.
Dvoch z nich sme sa rozhodli osloviť a opýtali sme sa ich, ako sa posunuli vo svojom podnikaní od úspechu v súťaži Mladý inovatívny podnikateľ a čo im samotná súťaž priniesla.
Zuzana Štefancová - Zuzidekor
1. Ako ste sa posunuli vo svojom podnikaní od úspechu v súťaži Mladý inovatívny podnikateľ (2017)?
Po úspechu v súťaži Mladý inovatívny podnikateľ sa moje podnikanie naštartovalo. Získala som sebavedomie a spoznala som veľa inšpiratívnych ľudí a dokonca aj veľa inštitúcií a projektov, ktoré intenzívne pomáhajú podnikateľom. Za čo im veľmi ďakujem.
2. V čom bola pre vás ako mladú podnikateľku účasť v tejto súťaži užitočná?
V prvom rade ďakujem za príležitosť zúčastniť sa tejto krásnej súťaže. Bola to pre mňa neuveriteľná skúsenosť a hlavne motivácia pokračovať ďalej, snažiť sa napredovať a prezentovať svoje hračky. Dovtedy som, priznám sa, trocha váhala, či to stojí za toľkú námahu a či moja vízia je "dosť dobrá". Ale práve súťaž ma utvrdila v tom, že to zmysel má. Spoznala som veľa inšpiratívnych ľudí, ktorých príbehy ma naštartovali, nakoľko v podnikaní nie sú len tie úspešné chvíle. A práve to som potrebovala počuť, že aj to sa stáva - pomerne bežne - aj úspešným podnikateľom a že neúspech nás vlastne posúva vpred.
3. Odporučila by ste prípadným záujemcom prihlásiť sa do tejto súťaže?
Jednoznačne áno! V prvom rade je to skvelá skúsenosť, ktorá vám môže ukázať ten správny smer. Spoznáte ľudí, ktorí taktiež podnikajú, prípadne začínajú podnikať. Máte možnosť porovnať sa a pomôcť si vzájomne sa zlepšovať.
Juraj Sasko - majiteľ Visibility
1. Ako ste sa posunuli vo svojom podnikaní od úspechu v tejto súťaži (rok 2013)?
Moja online marketingová agentúry VISIBILITY sa posunula výrazne dopredu. Aktuálne máme v Bratislave 50 ľudí, v Prahe ďalších 20. Patríme k najväčším digitálnym agentúram a oproti roku 2013 sme sa viac ako strojnásobili. Mimo toho sme založili viacero iných firiem, akými sú Implemento.sk či MediHub.sk, na ktorých rozvoji práve pracujeme.
2. V čom bola pre vás ako mladého podnikateľa účasť v tejto súťaži užitočná?
Bola to určite dobrá skúsenosť a príležitosť pre porovnanie sa s inými mladými podnikateľmi. Zoznámil som sa so super ľuďmi a v neposlednom rade to bolo perfektné PR pre mňa, ako aj agentúru.
3. Odporučili by ste prípadným záujemcom prihlásiť sa do tejto súťaže?
Rozhodne áno. Konkurencia je nepochybne veľká, ale každá súťaž tohto typu dáva zmysel, minimálne z dôvodov, ktoré som uviedol vyššie.
Viac informácií nájdete na www.invencia.sk. Uzávierka prihlášok je 20. 05. 2019. Tešíme sa na ne!