Daniari pre eKasu predlžujú hodiny call centra

Na pripojenie pokladníc k systému eKasa zostávajú posledné dni. Finančná správa preto rozširuje prevádzkové hodiny na call centre aj na sviatky.

Pre projekt eKasa rozširuje finančná správa svoje služby pre klientov. Príslušníci finančnej správy budú k dispozícii podnikateľom, ktorí budú potrebovať odborné usmernenie pri zavádzaní online pripojenia na systém eKasa, k dispozícii aj počas vianočných sviatkov. Posledný deň tohto roku a počas prvého dňa roku 2020 bude call centrum fungovať nepretržite.

Call centrum aj cez vianočné sviatky

Od 16. decembra do 10. januára budú príslušníci finančnej správy na linke od 06:00 do 22:00 hodiny. Výnimkou budú iba dva sviatočné dni – 24. a 25. december, keď call centrum nebude verejnosti k dispozícii vôbec.

Rozšírené prevádzkové hodiny call centra na voľbe č. 4 (eKasa): 

Dátum Prevádzkové hodiny call centra
16.12.2019 – 23.12.2019 6:00 – 22:00 hod.
26.12.2019 - 30.12.2019 6:00 – 22:00 hod.
31.12.2019 - 1.1.2020 nonstop
02.01.2020 - 10.01.2020 6:00 – 22:00 hod.

27 % pokladníc ešte stále nepripojených na eKasu

Finančná správa verí, že aj týmto spôsobom pomôže podnikateľom splniť si svoju zákonnú povinnosť – pripojiť svoju registračnú pokladnicu od 1. januára 2010 na systém eKasa. V systéme je do týchto dní pripojených a prostredníctvom eKasy vydáva pokladničné doklady približne 73 % pokladníc, čo predstavuje takmer 160 000 z celkového počtu 220 000 pokladníc. Denne tak spracuje finančná správa viac ako 5 miliónov pokladničných dokladov.

Termín na pripojenie sa ku eKase sa kráti. Finančná správa upozorňuje, že ak si nepripojení podnikatelia nezabezpečia eKasu, od januára im hrozia vysoké pokuty - od 330 eur do 3 300 eur, za opakované porušenie násobky, až do 20 000 eur, prípadne odňatie živnostenského oprávnenia.

Viac k téme si môžete prečítať v našich článkoch o eKase.

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Elektronické bločky v praxi: skúsenosti podnikateľov

Ako obchodníci hodnotia zasielanie elektronických pokladničných dokladov na mail či do aplikácie, aký záujem o túto službu zákazníci majú a ako náročné je jej zavedenie?

Pokuty v súvislosti s eKasou

Čo hrozí podnikateľovi, ak nepoužíva eKasu, ale podľa zákona by mal? Aké sankcie sú v prípade, ak nevydá pokladničný doklad z eKasy či v ďalších prípadoch porušenia zákona? Prinášame prehľad.

Štátna aplikácia ePeňaženka: na čo slúži a čo ponúka zákazníkom?

Na overovanie pravosti pokladničných dokladov možno využívať novú aplikáciu finančnej správy ePeňaženka. Pre používateľov má aj praktický zmysel.

Strata/zabudnutie prihlasovacích údajov do VRP: ako postupovať?

Ak podnikateľ zabudne prihlasovacie údaje do virtuálnej registračnej pokladnice, daňový úrad ich neobnoví ani nevygeneruje nanovo. Čo vtedy robiť?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky