Finančná správa eviduje výpadok v online pripojení niektorých online registračných pokladníc v rámci systému eKasa. Ako v takom prípade postupovať?
Finančná správa v uplynulých dňoch evidovala výpadok v prípade niektorých subjektov používajúcich online registračnú pokladnicu v rámci systému eKasa. Chyba nevznikla na strane finančnej správy, ale v prípade jedného z dodávateľov pokladníc. Týkať by sa mohol približne 3 876 aktívnych pokladníc. Podnikateľov preto finančná správa upozorňuje, aby v prípade výpadku či poruchy pri evidencii tržieb postupovali náhradným spôsobom ako ukladá zákon.
Ako postupovať v prípade výpadku eKasy
V prípade, že sa podnikateľov
výpadok online registračnej pokladnice dotkne, finančná správa upozorňuje, aby
pri evidencii tržieb postupovali náhradným spôsobom, ako ukladá zákon. Ak dôjde k poruche
on-line registračnej pokladnice alebo koncového zariadenia, podnikateľ je
povinný obnoviť prevádzku tejto pokladnice alebo tohto zariadenia do 48 hodín
od vzniku poruchy alebo začať používať inú on-line registračnú pokladnicu alebo
iné koncové zariadenie. Podnikatelia
majú k dispozícii napr. bezplatné
riešenie v podobe virtuálnej registračnej pokladnice.
Podnikatelia musia vyhotoviť paragón
Počas prerušenia prevádzky je podnikateľ povinný vyhotovovať paragón.
Ten podnikateľ vyhotovuje v dvoch vyhotoveniach, pričom originál paragónu bez
zbytočného odkladu po prijatí platby alebo vrátení platby za vrátený tovar
alebo poskytnutú službu pri jej reklamácii, odovzdá kupujúcemu a kópiu si
ponechá. Údaje z vyhotovených paragónov je podnikateľ povinný zaevidovať v
pokladnici, ktorej prevádzka bola prerušená, najneskôr do desiatich dní
po uplynutí mesiaca, v ktorom bola prevádzka obnovená.
Zdroj: Finančná správa SR