Štúdium MBA: Najefektívnejšia forma vzdelania popri zamestnaní

Už ste niekedy premýšľali nad tým, ako zvýšiť svoje možnosti uplatnenia na trhu práce? Radi by ste sa posunuli o niekoľko stupňov vyššie na kariérnom rebríčku? Pokiaľ áno, pouvažujte o štúdiu MBA. Získate praktické znalosti, manažérsku prípravu, nové zaujímavé kontakty a výrazne zlepšíte svoje postavenie voči ostatným kolegom i ďalším uchádzačom o prácu.

Skratka MBA (Master of Business Administration) za priezviskom je pre každého (potencionálneho) zamestnávateľa jasným signálom, že ste ochotní do svojho vzdelávania investovať. Ceny síce nie sú nízke, ale investície sa vám v budúcnosti vrátia v podobe zvýšenia platu, alebo získaním nového dobre plateného miesta.

O výhodách investovaných peňazí svedčia taktiež výsledky nedávneho prieskumu, ktorý uskutočnila Cambridge Business School medzi svojimi študentmi a absolventmi a podľa ktorého je celkom 83 % absolventov presvedčených, že štúdium MBA malo pozitívne a rozhodujúce vplyvy na ich ďalšiu kariéru.

Aké sú benefity štúdia

Na štúdium MBA sa hlásia väčšinou manažéri stredného manažmentu alebo podnikatelia, ktorí vedú vlastný biznis. Pritom nezáleží, či pôsobí v súkromnej, štátnej či neziskovej sfére. Úspešnými sa stávajú tí, ktorí sa ďalej vzdelávajú, zaujímajú o novinky a aktívne sledujú aktuálne trendy. A práve moderné trendy v manažmente, praktické prípadové štúdie a odborní lektori z vrcholového manažmentu patria medzi hlavné dôvody, ktoré uchádzača o štúdiu MBA motivujú.

Navyše sa jedná o jednu z najefektívnejších foriem štúdia pri zamestnaní – ak ste pracovne vyťažení, môžete si študijný plán prispôsobiť individuálne podľa svojich časových možností.

Akú školu a študijný program si zvoliť

Poďme sa teraz v skratke pozrieť na faktory, ktoré je treba pri výbere školy brať do úvahy. Podstatné sú hodnotenia, recenzie a lektori, ktorí na danej škole pôsobia. Dôležité je aj to, či je štúdium vedené prezenčnou či kombinovanou formou a s tým súvisí tiež otázka, koľko času ste ochotní štúdiu venovať. Niektoré školy kombinujú víkendové semináre a online samoštúdium.

V neposlednej rade sa treba zamerať na ponuku študijných programov. Cambridge Business School v Prahe napríklad ponúka vyučovanie v trinástich špecializovaných programoch. Chcete vedieť komunikovať s médiami, formulovať PR stratégie a zvládať krízovú komunikáciu firmy? Zvoľte program Marketing a Public Relations. Ucelenú predstavu o finančnom riadení získate štúdiom Finančného manažmentu a účtovníctva. Program Management a leadership vás zoznámi s trendmi moderného manažmentu a Strategický manažment sa zameriava na finančnú stratégiu podniku, riadenie zmien a soft skills. Pre personalistov je vhodný program Personálny manažment, ktorý sa zaoberá medzi iným aj motiváciou a odmeňovaním zamestnancov, pracovným právom a firemnou kultúrou.

Vedľa spomínaného MBA (Master of Business Administration) je na Cambridge Business School možné študovať bakalársky program BBA (Bachelor of Business Administration) a ďalej Executive LLM (Executive Master of Laws) so špecializáciou na obchodné právo.

Štúdium trvá jeden rok a vyučovanie prebieha primárne v češtine, pričom slovenskí študenti môžu seminárne a záverečné práce vypracovať v slovenčine.

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Garancia doručenia do Vianoc: dokedy objednať/poslať tovar, aby prišiel včas?

V akých termínoch doručovatelia ešte garantujú dodanie zásielok do Vianoc, aké alternatívne spôsoby doručenia možno využiť počas sviatkov a ďalšie informácie pre spotrebiteľov aj firmy.

Kurzy francúzštiny pre firmy: kľúč k medzinárodnému úspechu

Podnikatelia získajú väčšiu samostatnosť a zvýšia svoj vplyv a konkurencieschopnosť v medzinárodnom obchode. Ovládať francúzštinu sa oplatí, naučiť sa dá za krátky čas.

Inovovať vo firmách pomáhajú univerzity: ako využiť ich výskumný potenciál?

Ako môžu podnikatelia spolupracovať so slovenskými univerzitami, čo všetko môžu získať a ako postupovať v prípade záujmu? Súhrn základných informácií.

Ako efektívne komunikovať zmeny či inovácie vo firme

Komunikácia so zamestnancami pri väčšej zmene vo firme je kľúčová pre jej úspech – ako ju uchopiť, čo by malo byť súčasťou jednotlivých komunikačných fáz a na čo dať pozor?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky