Prečo zabúdate pri online stratégii na affiliate marketing?

V online marketingovej stratégii majú stabilné miesta oblasti ako SEO, PPC, E-mailing, a Content marketing. Prečo sa však zabúda na affiliate marketing?

Už aj na Slovensku sa tento segment začína hýbať. Preto by hlavne strední a veľkí hráči na poli e-commerce nemali na túto oblasť zabúdať. Predsa len ide o presne nákladovo plánovateľnú aktivitu.

O čom je affiliate marketing

Všetci chceme držať náklady na konverziu čo najnižšie. Výhoda internetu je tá, že vieme presne merať, čo kde a kedy sa stalo. To sa v offline biznise robí veľmi ťažko. Affiliate marketing je online marketingová aktivita, kedy inzerent (napríklad e-shop) spustí kampaň, ktorej odmeňovanie je postavené na províziách. Tie získava publisher (online médium), ktoré k sebe na stránku umiestni reklamu. Ak publisher pošle návštevnosť na stránku inzerenta a daná návštevnosť skonvertuje, má publisher právo na predom dohodnutú províziu.

Užitočný príklad

  1. E-shop s topánkami má svoju affiliate kampaň
  2. Publisher sa pridá do kampane a umiestni na svoj web reklamu inzerenta
  3. Pošle na e-shop návštevnosť, ktorá nie len web prezerá, ale aj nakúpi
  4. Z nákupov má publisher predom dohodnutú províziu
  5. Ak publisher pošle neefektívnu návštevnosť, inzerent nezaplatí nič. Ak pošle kvalitných ľudí čo nakupujú, je za to odmenený

Ako jeden z kanálov k návštevnosti

Affiliate kampaň sa hodí hlavne ako jeden z ďalších zdrojov návštevnosti na e-commerce projekte. Napríklad pri niektorých inzerentoch v sieti Dognet tvorí affiate traffic až 20% z celkovej návštevnosti. Teda, spustiť affiliate kampaň či už samostatne, alebo v affiliate sieti má zmysel a prinesie nové konverzie.

Nákladovosť

Akú províziu inzerent pri svojej kampani zvolí, je plne v jeho réžii. Treba však myslieť na to, že ak nedá publisherovi adekvátnu odmenu, tak kampaň používať nebude. Publisheri si kampane vyberajú a tie, ktoré sa neoplatia, ignorujú. O tom, ako správne nastaviť provízie referuje aj samostatný článok, dokonca s videom. Stačí sa pozrieť.

Ako spustiť svoju kampaň

Rozhodli ste sa, že je čas na affiliate kampaň? Výborne. Ako postupovať ďalej? Sú dve možnosti:

  1. Spustenie vlastného affiliate programu - teda, buď si to celé naprogramovať, alebo využiť už hotové riešenie. Napríklad Post Affiliate PRO, ktoré je globálnym produktom od slovenských vývojárov. Tak budete mať všetko pod kontrolou, budete spravovať partnerov, robiť helpdesk, riešiť fakturácie a celkovo to manažovať.
  2. Spustenie programu v sieti - ak by ste chceli začať rýchlejšie a odovzdať prevádzkové záležitosti profesionálom, skúste affiliate sieť. Správa kampane v sieti stojí časť provízie (napríklad dáte 20%, 15% ide publisherom a 5% ostáva v sieti). Výhoda je však tá, že odpadá 95% úkonov a činností, ktoré affiliate kampaň prináša.
Prečítajte si tiež

Ak by ste sa rozhodli pre integráciu do siete, Dognet je tu pre Vás. Už od roku 2013 zastrešuje najviac slovenských kampaní a tento rok získal ocenenie v súťaži Affiliate Awards, kde sieť publisheri ohodnotili ako najlepšiu sieť pre Česko a Slovensko.

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


55 tipov a návodov na úspešný e-shop: to najpodstatnejšie v jedinej knihe

Viac ako 50 expertov zdieľalo svoje skúsenosti v e-commerce (nielen) so začínajúcimi podnikateľmi. Čo v knihe možno nájsť a „ochutnávku“ niekoľkých rád, ponúkol jeden z autorov Štefan Polgári.

Slovensko v affiliate marketingu zaostáva, inšpiráciu ponúka zahraničie

Affiliate marketing sa v zahraničí teší úspechu. V čom Slovensko zaostáva a ako by sa mohlo globálnym trhom inšpirovať?

Reklama platená podielom z predaja - affiliate marketing

Predávate na webe produkty alebo služby? Chceli by ste rozšíriť predaj a osloviť nových zákazníkov? Hľadáte efektívnu reklamu, ktorá prinesie 100 % predaj? V tom prípade máme pre Vás riešenie - affiliate marketing.

Ako rozbehnúť eshop bez nutnosti vôbec prísť do kontaktu s tovarom?

Rozmýšľali ste niekedy nad vlastným eshopom, no odrádzali vás povinnosti, ktoré má každý prevádzkovateľ eshopu? Naskladňovanie tovaru, balenie, odosielanie, vybavovanie reklamácií, pomalé napĺňanie eshopu tovarom ...
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky