Automatizácia Google Ads: stratégie a postup

Automatizácia Google Ads: stratégie a postup
Zdroj: Pixabay.com
Barbora Kéri

Som PPC špecialista v Business Factory a pracujem s platformami Google, Sklik a YouTube. Potrpím si na efektívne kampane s dobrými výsledky a spokojného klienta.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Aká automatizovaná stratégia je pre vašu kampaň vhodná a v akom prípade ju využiť? Na čo myslieť pri nastavovaní automatizovanej ponukovej stratégie?

V dnešnej dobe Google stále viac vyžaduje, aby PPC špecialisti využívali automatizované ponukové stratégie a smart kampane. Všetky automatizované stratégie fungujú na základe strojového učenia a upravujú ponuky CPC (cost-per-click, t.j. ceny za kliknutie) tak, aby ste dosiahli svoje ciele, ktoré môžu mať formu získavania požadovaného objemu konverzií, ceny za konverziu alebo určitú návratnosť.

V Business Factory vieme, že keď stratégie správne nastavíme, získame veľmi dobré výsledky. Hlavnou výhodou automatizovaných stratégií je úspora času, a to hlavne pri správe veľkých účtov. Ušetrený čas potom môžete venovať zlepšovaniu súčasnej stratégie alebo komunikácií s klientom. V  článku sa dozviete, aké stratégie sú pre vás vhodné a kedy ich použiť.

Aké automatizované stratégie Google Ads ponúka?

Google Ads ponúka niekoľko automatizovaných stratégií. V závislosti od svojich cieľov si inzerent môže zvoliť:

  1. maximalizáciu konverzií,
  2. maximalizáciu počtu kliknutí,
  3. maximalizáciu hodnoty konverzií,
  4. cieľový podiel zobrazení,
  5. cieľovú cenu za konverziu (TCPA),
  6. cieľovú návratnosť investícií do reklamy (ROAS).

Maximalizácia konverzií

Ak je vaším cieľom zber Leadov alebo iných konverzií, využite maximalizáciu konverzií. Táto stratégia upravuje ponuky CPC tak, aby daná kampaň dosiahla čo najväčšie množstvo konverzií za zvolený rozpočet. Hodí sa teda predovšetkým u kampaní, kde máte obmedzené rozpočty. Stratégiu nevyužívajte, ak máte e-shop a požadujete určitú návratnosť investícií z platenej propagácie. Google v tomto prípade nezohľadňuje hodnotu konverzie, ale iba celkový počet konverzií.

Maximalizácia počtu kliknutí

Ak je vašim cieľom zvýšiť návštevnosť webu, vyberte stratégiu maximalizácie počtu kliknutí. Google pri zvolení tejto stratégie automaticky optimalizuje ponuky CPC tak, aby kampaň v rámci inzerentom stanoveného rozpočtu dosiahla čo najviac kliknutí. Pri nastavovaní stratégie nezabudnite na nastavenie maximálnej ceny za kliknutie (CPC), ktorú Google nesmie prekročiť. Pokiaľ toto maximum nenastavíte, môže sa stať, že Google si stanoví CPC vysoko a bude dochádzať k veľkému prečerpaniu vášho rozpočtu. Dávajte si pozor aj na podiel zobrazení vašich reklám. Pripomíname, že cieľom stratégie je maximalizovať kliknutie. Môže sa preto stať, že podiel zobrazení klesne a vaše reklamy sa budú vo vyhľadávaní zobrazovať menej frekventovane, ale naopak, zobrazia sa na relevantné vyhľadávacie otázky, vo výkonnom čase a na výhodných pozíciách.

Maximalizácia hodnoty konverzií

Ako napovedá názov, táto automatizovaná stratégia v Google Ads sa snaží maximalizovať hodnotu konverzií danej kampane. To znamená, že bude optimalizovať CPC tak, aby kampaň získala za daný rozpočet konverzie s čo najvyššou konverznou hodnotou. Stratégia neberie do úvahy návratnosť investícií. Bude sa snažiť zaistiť čo najhodnotnejšie konverzie, ale už ju nezaujíma, koľko za ne minie peňazí. Ak je vaším cieľom maximalizácia návratnosti, zvoľte radšej stratégiu s cieľovou návratnosťou investícií (ROAS).

Cieľový podiel zobrazení

Ak je vaším cieľom dostať sa na vysoké pozície vo výsledkoch vyhľadávania, vyberte stratégiu cieľový podiel zobrazení. Stratégia bude optimalizovať kampaň tak, aby získala vami zadaný podiel zobrazení. Pri nastavení si môžete zvoliť podiel zobrazení v Googli, a to buď na najvyššom prvom mieste, medzi ďalšími tromi alebo kdekoľvek nižšie na stránke s výsledkami vyhľadávania. Opäť nezabudnite nastaviť maximálnu úroveň CPC. Pri nastavení tejto stratégie vezmite do úvahy, že stratégia ignoruje konverzie. Hlavným cieľom je percento podielu zobrazení vo výsledkoch vyhľadávania. Hodí sa teda pre všeobecné kampane, kde je vaším cieľom viditeľnosť vo vyhľadávacej sieti na vysoko relevantné kľúčové slová, resp. rast povedomia o značke.

Cieľová cena za konverziu (TCPA)

Ak je vaším cieľom udržiavať určitú cenu za konverziu, siahnite po cieľovej CPA. Stratégia sa bude snažiť doručovať konverzie za cenu, ktorá je pre váš biznis model efektívna. Pozor na stanovenie cieľovej ceny za konverziu, pokiaľ ju nastavíte veľmi nízku, môže sa kampaň úplne zastaviť. Stratégia sa hodí ideálne pre zber leadov - vyplnených formulárov a iných typov konverzií bez hodnoty.

Cieľová návratnosť investícií do reklamy (ROAS)

Asi najpopulárnejšie stratégie e-shopov, ktorá sa snaží dosiahnuť požadovanú cieľovú návratnosť investícií do reklamy. Stratégia bude optimalizovať ponuky tak, aby kampaň získala  hodnotu konverzií, ktorá splní požadovanú cieľovú ROAS, výhodnú pre váš biznis. Ak si nie ste istí, akú hodnotu nastaviť, Google vám podľa histórie kampane napovie. Odporúčame otestovať rôzne úrovne cieľovej ROAS, aby ste dosahovali čo najvyšší zisk. Pokiaľ ale nastavíte hodnotu príliš vysoko, môže sa stať, že sa reklamy prestanú zverejňovať, pretože systém bude optimalizovať len na tie úplne najkonverznejšie otázky. Odporúčame kampaň zo začiatku strážiť a experimentovať s cieľovým ROAS.

Článok pokračuje pod reklamou

Nechajte automatizovaným stratégiám priestor na učenie

Základom fungovania automatizovaných stratégií je učiaca fáza, ktorá môže trvať pokojne 2 až 3 týždne (záleží od objemu dát). Dajte teda kampaniam priestor a nechajte ich učiť sa, inak nikdy nedosiahnu požadované výsledky. Zo začiatku môžete pozorovať prepady, ktoré sú zapríčinené práve učiacou fázou. Ak nevydržíte a kampaň skoro po nastavení prepnete späť na manuálnu stratégiu, nikdy nezistíte, či vám prechod na automatizovanú stratégiu pomôže k zlepšeniu alebo nie.

Čo potrebujem na spustenie automatizovaných stratégií v Google Ads?

  • Pre stratégie, ktorých cieľom je získavanie konverzií, je nutné mať nastavené meranie konverzií.
  • Pre stratégie zamerané na maximalizáciu konverznej hodnoty alebo cieľovú návratnosť investícií ROAS musíte navyše nastaviť aj meranie hodnoty konverzií.
Prečítajte si tiež

V dnešnej dobe Google odporúča začať s automatizovanými stratégiami už od začiatku kampane. Tzn. nepotrebujete žiadne historické konverzie a dáta. Výnimku tvoria kampane, v ktorých chcete využiť cieľovú návratnosť do investícií ROAS. Tu Google uvádza, že je potrebné v priebehu posledných 45 dní dosiahnuť aspoň 20 konverzií (vo vyhľadávaní 15 konverzií za 30 dní). Pre lepšiu efektivitu Google odporúča 50 konverzií za posledných 30 dní. Pri propagácií aplikácie ide minimálne o 10 konverzií za deň. Z hľadiska našich skúseností odporúčame vždy nazbierať aspoň nejaké historické dáta pomocou eCPC a potom prepnúť kampaň na automatickú.

Ak sa vám stratégie osvedčia a budú vám fungovať podľa predstáv, nezabudnite na pravidelné kontroly účtov a výkonu. Aj napriek umelej inteligencií stratégií sa môže stať, že kampane kedykoľvek zlyhajú, napríklad na základe zmien na webe, chýb v meraní a pod.

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Barbora Kéri
Barbora Kéri

Som PPC špecialista v Business Factory a pracujem s platformami Google, Sklik a YouTube. Potrpím si na efektívne kampane s dobrými výsledky a spokojného klienta.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Originálne reklamné predmety – inšpiratívne príklady

Prehľad trendov v reklamných predmetoch. Na čo staviť pri ich výbere a dizajne, ak chce firma pritiahnuť pozornosť?

Reklamné predmety: na čo myslieť pri ich výbere a dizajne?

Ako uvažovať nad podobou reklamného predmetu, ktorý bude mať pre firmu zmysel, ako znížiť náklady za jeho výrobu a na čo myslieť z hľadiska času? Tipy odborníka.

Podnikanie cez digitálne platformy – taxislužba

Čo všetko musí podnikateľ zabezpečiť, než začne podnikať s taxislužbou cez digitálne platformy? Aké dane sa ho týkajú a má povinnosť používať e-Kasu?

Google Consent Mode v2: čo to je a aké zmeny prináša?

Firmy, ktoré chcú využívať remarketing, musia od 6. marca 2024 implementovať novú verziu Google Consent Mode. Čo sa mení?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky