Tri nové nástroje v rámci služby YouTube Select rozšíria možnosti slovenských inzerentov pri komunikovaní kampaní. V čom môžu byť pre firmy prínosom?
Od 1. októbra 2020 môžu slovenskí inzerenti umiestniť reklamu pri videách či v rámci kanálov, ktoré sú vhodné pre ich konkrétnu cieľovú skupinu služby či produktu. Vybrať si bude možné z dvanástich už prednastavených obsahových balíčkov, tzv. Lineups, ktoré zostavil YouTube tím na základe kritérií ako obľúbenosť a sledovanosť daného obsahu, ale aj jeho kvalita, celková vhodnosť pre inzerciu a v neposlednom rade veľkosť zásahu. Po novom bude možné vďaka službe YouTube Select uzatvárať aj špeciálne partnerstvá – môže ísť napríklad o sponzorovanie určitého kanála, témy alebo hudobného či športového livestreamu.
Ako fungujú Lineups na Youtube?
YouTube disponuje jednou z najrozsiahlejších knižníc videí na svete. Pre inzerentov tak môže byť výber obsahu, ktorý je najvhodnejší práve pre ich značku, náročnou úlohou. YouTube preto spojil potreby inzerentov so záujmami divákov a vytvoril v rámci YouTube Select rôzne obsahové balíčky, tzv. Lineups. Nový systém partnerstiev má priniesť samotným tvorcom obsahu vyššie zárobky z inzercie a podporiť ich tak v ďalšej tvorivej činnosti.
„Tematické obsahové balíčky sú vytvorené v kategóriách ako krása a móda, zábava, autá či šport. Každý Lineup je navrhnutý tak, aby spĺňal požiadavky zadávateľov inzercie ako na kvalitu, tak aj veľkosť publika,“ vysvetľuje Petr Houzar, obchodný riaditeľ YouTube pre Česko a Slovensko. YouTube tím zostavil jednotlivé balíčky na základe viacerých kritérií, vrátane obľúbenosti a sledovanosti danej témy, kvality obsahu, bezpečnosti obsahu pre inzerentov a veľkosti zásahu. „Ten musí byť porovnateľný s veľkosťou televízneho zásahu. Inzerenti si ale budú môcť zostaviť aj vlastný balíček podľa vlastných kritérií,“ dodáva Petr Houzar.
Okrem tradičných obsahových tém sú pripravované aj sezónne balíčky. Tie prinášajú jednoduchý spôsob, ako rozšíriť dosah kampaní inzerentov na aktuálne najpopulárnejšie videá, kanály tvorcov, ktoré práve letia alebo aktuálne single v hitparádach.
Nová možnosť špeciálnych partnerstiev
Novinkou, ktorú YouTube Select prináša zadávateľom inzercie, je možnosť uzatvárať špeciálne partnerstvá. Vďaka tejto službe bude možné napríklad sponzorovať určitý kanál, spoločenské témy alebo hudobný či športový livestream. To umožní zadávateľom reklamy osloviť nové cieľové skupiny napríklad v rámci športového či hudobného obsahu.
Možnosti pre televízne obrazovky a nákupy pre tento formát
YouTube pripravil aj Lineupy, ktoré zahŕňajú vysoký podiel video obsahu sledovaného na TV obrazovke. Popri možnostiach cieliť reklamu na smart televízie a prémiového reklamného formátu „Masthead“, tak YouTube prináša ďalšiu možnosť, ako pracovať s divákom pred veľkou obrazovkou.
Novinkou a doplnkom k tradičným mediálnym metrikám je spustenie tzv. Brand Lift merania na televíznych obrazovkách. Značky tak odteraz budú môcť lepšie merať aj hodnoty ako sú „zvažovanie“, „povedomie“ či „nákupný zámer“.
Reklamy na YouTube majú rôzne podoby. Aké ďalšie možnosti inzerenti na tejto platforme majú a ako pri ich vytváraní postupovať, si prečítajte v článku Videoreklamy na YouTube: ako ich vytvoriť?