Veľa zakladateľov nových firiem má skvelé nápady na inovatívne produkty alebo užitočné služby, často im tiež nechýba odvaha. Čo však najmä mladým ľuďom púšťajúcim sa do biznisu chýba, sú skúsenosti, sieť kontaktov a často špecifické vedomosti z oblasti financií alebo marketingu. Aj preto sa často púšťajú do podnikania bez prípravy. Nemajú biznis plán, čo znižuje možnosti osloviť investora a získať štartovací kapitál. Nemajú skúsenosti, a tak sa učia z vlastných chýb. Aj to sa dá, len školné je potom často vysoké. Začínajúce firmy zároveň nemajú na začiatku ani významné finančné zdroje, preto si nevedia kúpiť služby od tých najlepších.
Každý nápad si zaslúži šancu
V podnikaní zvyčajne skratky k úspechu neexistujú, v Združení mladých podnikateľov Slovenska však jednu vymysleli. Je určená mladým ľuďom, ktorí majú skvelé podnikateľské nápady, často možno dostatok vedomostí zo svojho odboru, no nevyznajú sa v biznise. Neskúsenosť, nedostatok vedomostí z oblasti biznis plánov, či nízka miera kreativity na vymyslenie efektívnej komunikačnej kampane by nemali byť bariéry, ktoré zabránia vzniku nového biznisu. Každý nápad si zaslúžiť šancu, aj preto sa Združenie mladých podnikateľov Slovenska spolu s partnermi rozhodlo vyhlásiť súťaž Podnikateľský nápad roka.
Existuje mnoho súťaží podporujúcich podnikanie. Vo väčšine prípadov však oceňujú podnikateľské úspechy tých, ktorým sa v biznise už darí (Mladý inovatívny podnikateľ, Podnikateľka Slovenska či Podnikateľ roka). Objavujú sa aj také, ktoré pomáhajú rozvoju podnikania, napríklad Vyhrajte investora. No ak ste skutočné podnikateľské batoľa, tak vám pozornosť nevenuje takmer nikto. Túto medzeru na trhu vypĺňa práve súťaž Podnikateľský nápad roka.
Dôležitý odrazový mostík
Finalisti súťaže Podnikateľský nápad roka získajú exkluzívne služby v oblasti poradenstva a marketingu. Pre ich startupy budú pracovať tí najlepší. Ktorý začínajúci podnikateľ by nechcel, aby mu kampaň pripravila reklamná agentúra roka? Kto by nechcel vidieť svoj nový produkt na viac ako stovke bilboardov? Kto by nechcel počuť spoty na svoje podnikanie vo Fun Rádiu alebo mať reklamu v najväčšom vydavateľskom dome na Slovensku? Martin Guttman, výrobca známych sedacích vakov TULI, o súťaži hovorí: „Ak by existovala súťaž Podnikateľský nápad roka v čase, keď sme rozbiehali TULI.SK, tak by sme vďaka hlavnej cene, aká dnes čaká na víťaza, boli o dva roky ďalej.“
Pomoc so získaním prvých zákazníkov nie je jediné, čo súťaž Podnikateľský nápad roka 2012 ponúka. Poradenstvo od prestížnej poradenskej spoločnosti Deloitte môže ušetriť kopu starostí s biznis plánom, či daňovými otázkami nového biznisu.
Ako bonus získajú tí najlepší ešte biznischoacha, MacBook Air či iPAD. Lepší štartovací balíček do sveta biznisu si ťažko mladý človek môže priať.
Pre koho je Podnikateľský nápad roka 2012
Súťaž je určená mladým ľudom od 18 do 35 rokov, ktorí sa neboja vziať osud do vlastných rúk a pustiť sa do biznisu. Pre tých, ktorí majú nápad na produkt alebo službu, aká zatiaľ nie je na trhu a neboja sa pustiť do jej realizácie, je tu práve Podnikateľský nápad roka. Ak bude tento nápad dostatočne inovatívny, tak pri jeho premene na biznis budú pre vaše startupy pracovať lídri dnešného biznisu.
Ak máte nápad, ktorému veríte alebo už dokonca pracujete na jeho realizácii, tak prihláškou do súťaže Podnikateľský nápad roka 2012 nemáte čo stratiť, práve naopak. www.podnikatelskynapadroka.sk