Podnikateľský nápad roka má svojho víťaza. Dvojica mladých podnikateľov z Piešťan – Daniel Minárik a Jozef Štefanka, zvíťazila s projektom RBi. Druhú cenu si odniesli autori projektu žuvačiek pre psov ChewChew, Peter Mičuda a Ján Lihocký zo Zvolena. Na treťom mieste sa s projektom Biochar umiestnil Milan Brdársky z Revúcej. Víťazi získali pre svoj projekt RBi hlavnú cenu súťaže – reklamnú kampaň v hodnote 100 tisíc EUR pre svoj podnikateľský nápad roka. Porota vyberala z takmer tristo prihlásených.
RBi je cloudová business intelligence aplikácia zameraná na všetky segmenty maloobchodného prostredia. Spracováva veľké množstvo dát, ktoré toto prostredie ponúka a prostredníctvom tisícok reportov, analýz a vyhodnotení pomáha klientom zvýšiť profitabilitu. Aplikácia je vďaka jednoduchosti prístupná širokému spektru užívateľov a je dostupná zo všetkých zariadení pripojených k internetu. Okrem samotnej aplikácie poskytujeme v rámci RBi aj profesionálny maloobchodný cosulting,“ predstavuje víťazný projekt Daniel Minárik a dodáva“ Do súťaže sme sa prihlásili kvôli získaniu spätnej väzby od profesionálov. Taktiež sme v prípade úspechu chceli dostať náš projekt do povedomia na trhu. Samozrejme nás, ako každého, lákala hlavná cena, ktorá je veľmi atraktívna a výrazne nám pomôže v ďalšom rozvoji.“
Združenie mladých podnikateľov Slovenska trafilo do čierneho
Do súťaže Podnikateľský nápad roka bolo prihlásených 274 projektov. Štruktúra prihlásených súťažných projektov bola rôznorodá. Až 32% prihlásených nápadov bolo z oblasti IT, služby inšpirovali k novým nápadom 18% prihlásených. Najmenej – len jedno percento prihlásených nápadov bolo z oblasti energetiky.
Do súťaže sa prihlásilo 78 % mužov a 22% žien. Najviac prihlášok prišlo z bratislavského kraja – 23%, najmenej nápadov poslali trnavské podnikateľské nádeje - len 5%.
Súťaž niektorých súťažiacich nadchla natoľko, že sa zapojili s viacerými nápadmi, našli sa aj takí, ktorí prihlásili 5 projektov.
Podnikateľský nápad roka 2012
Prvý ročník súťaže Podnikateľský nápad roka, vyhlásilo Združenie mladých podnikateľov Slovenska v spolupráci s partnermi projektu. Cieľom súťaže je identifikovať inovatívne podnikateľské nápady mladých ľudí a prispieť k ich premene na úspešné podnikanie. Koncept súťaže nadchol agentúru Wiktor Leo Burnett, Akzent Media, ako aj vydavateľstvo Ringier Axel Springer a Fun radio, ktorí sa stali partnermi Podnikateľského nápadu roka. Spolu s partnermi projektu nám svoju podporu dáva aj poradenská spoločnosť Deloitte a 1St CLASS AGENCY.
Víťaz získa reklamnú kampaň v hodnote 100 000 € pre podnikateľský nápad, vďaka ktorému bude na trh uvedený nový produkt alebo služba v roku 2012. Finalisti získajú tiež poradenstvo pri tvorbe podnikateľského plánu, bizniscoaching či možnosť rokovať s investormi. Súťaž bola určená všetkým, ktorí majú viac ako 18 a menej ako 35 rokov a svoj podnikateľský nápad prihlásili do konca mája 2012. Prihlášku bolo možné nájsť nájsť na www.podnikatelskynapadroka.sk