Deň súkromného podnikania s SBA mal úspech

Začínajúci, ale aj zabehnutí podnikatelia sa v stredu 4. októbra stretli na jedinečnom podujatí Deň súkromného podnikania so Slovak Business Agency (SBA). Konal sa v sídle SBA a navštívilo ho vyše 200 účastníkov. Mnohí z nich budú ešte roky ťažiť z vedomostí, ktoré im sprostredkovali úspešní podnikatelia zo sfér marketingu, gastra, nábytkárstva, online podnikania, startupov i ďalších odvetví.

Podujatie plné prednášok, diskusií, workshopov, ale aj zážitkov sa konalo po prvýkrát na Slovensku. Pod taktovku si ho zobrala Slovak Business Agency v spolupráci s veľkoobchodom METRO, ktorý je iniciátorom myšlienky Dňa súkromného podnikania a Združením mladých podnikateľov Slovenska. Návštevníci mali možnosť spoznať život podnikateľov, problémy, ale aj úspechy, ktoré ich stretli. Zároveň ich tak inšpirovať pre cestu podnikania či ukázať už existujúcich podnikateľov o tom, ako sa dá robiť úspešný biznis.

Prišli odborníci z najrozličnejších odvetví podnikania

"Verím, že návštevníkov podujatia obohatili inšpiratívne prednášky, zaujímavé diskusie a aj workshopy, ktoré organizovali odborníci z rôznych oblastí," povedal generálny riaditeľ Slovak Business Agency Martin Holák.

Medzi vystupujúcimi bol napríklad zakladateľ úspešnej nábytkárskej spoločnosti Idona Michal Zajko, majiteľky pekárne Fertucha z Fresh Marketu, spolumajiteľ siete rýchleho občerstvenia Deaf Kebab, v ktorej pracujú nepočujúci, majiteľ Barbell Smoothie Bar Samuel Ižar, Igor Benko, ktorý s manželkou svoje potraviny spojili s alianciou Môj obchod, stand-up komik a podnikateľ Ján Gordulič a ďalší odborníci z online a digitálneho prostredia, reklamy či sociálnych sietí.

"Sme veľmi radi, že SBA podporila myšlienku Dňa súkromného podnikania a aj touto cestou pomáha slovenským podnikateľom rásť," povedal riaditeľ marketingu METRO SK Richard Biznár.

Prednášalo sa vtipne, vážne, no najmä profesionálne

Návštevníci čerpali z vedomostí ľudí, ktorí už pred nimi prešliapali tŕnistú cestu podnikania, vypočuli si názory, rady a aj odporúčania autorít a odborníkov. S inšpiratívnym predslovom vystúpil aj scenárista, moderátor, stand-up komik a podnikateľ Ján Gordulič, ktorý spravil case study svojej show Silné reči. Na jej príklade vysvetlil mnoho úskalia ale aj krás podnikania. Podelil sa ale aj o viaceré tipy, názory či spôsoby, ako načerpáva inšpirácie on.

"Cestujte, rozmýšľajte nad tým, čo vidíte. Často krát sa dá spraviť úspešný biznis tak, že zoberiete hotovú vec, pozriete si ju, inšpirujete sa a začnete to robiť pod iným menom, v inej krajine," povedal počas prednášky. Okrem serióznych rád si neodpustil ani pár vtipov a medzi tipmi na podnikanie spomenul aj nápoj pre psov – „Prepsi Cola“ či sieť bufetov s juhoamerickým občerstvením Fidel Gastro.

Debata podnikateliek vo Womanoffice

Osobitný priestor v rámci celodenného podujatia dostali aj ženy – podnikateľky v diskusii pod názvom Womanoffice. Pozvanie do debaty s riaditeľkou súťaže Podnikateľka Slovenska Luciou Veselskou prijali viaceré známe tváre. Úspešné príbehy pod moderátorskou taktovkou Renáty Ďurišovej odprezentovali publiku Iveta Hrabovská z firmy Gentle Jam, Lenka Pechová z pojazdnej kaviarne On the Road a nechýbala ani známa tvár slovenského šoubiznisu Vera Wisterová. Diskutovalo sa okrem iného aj o tom, či sa dá vôbec odlišovať ženské a mužské podnikanie a ako sa podniká ženám na Slovensku.

Womanoffice bol prvou lastovičkou v sérií podujatí na podporu v poradí už 18. ročníka súťaže Podnikateľka Slovenska. Tá si kladie za cieľ prezentovať a podporiť ženské podnikanie na Slovensku.

Prineste niečo nové alebo buďte lepší než konkurencia

Vystupujúci a diskutujúci boli z najrôznejších odvetví. Medzi nimi sa objavil aj spolumajiteľ siete rýchleho občerstvenia, v ktorom pracujú nepočujúci Róbert Šarina. "Ak chcete podnikať napríklad v gastre, kým nemáte donášku, tak vás online nemusí zaujímať. Alfou a omegou je priestor. Môžete mať vynikajúci koncept, ale ak ho budete mať na zlom mieste, tak to nepôjde," povedal spolumajiteľ Deaf Kebab. “Ak chcete byť úspešní v podnikaní, tak by ste mali prísť s niečím, čo v danej oblasti nie je alebo ak je, tak musíte mať jasné, v čom budete odlišní, čo budete robiť lepšie,“ dodal.

V rámci akcie sa uskutočnila aj show šéfkuchára METRO Vojta Artza na tému molekulárna gastronómia. Práve originalita môže podnikateľom pomôcť nielen v gastro biznise odlíšiť sa od konkurencie. Vojto Artz, okrem iného aj aktuálny ambasádor organizácie Šéfkuchári bez hraníc na Slovensku pripravil za pomoci tekutého dusíka, ktorý mení štruktúru jedál rôzne kreácie dezertov či nápojov. Úspech mali miešané koktejly vo forme peny či Panna Cotta s mangom v tvare volského oka, olivový olej v prášku a pod.

Každý si musí nájsť svoju vlastnú cestu

"Ciest ako byť úspešný v podnikaní je mnoho a nedá sa vybrať jedná konkrétna. Deň súkromného podnikania s SBA priniesol začínajúcim, ale aj zabehnutým podnikateľom mnoho informácii, ktoré im pomôžu viesť svoje firmy lepšie," zhrnul celé podujatie predseda Združenia mladých podnikateľov Slovenska, ktoré akciu podporuje, Ján Solík.

Viaceré prednášky, vystúpenia a diskusie si môžete pozrieť na Facebookovej stránke METRO SK a Slovak Business Agency.

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Ako začať podnikať: recept Jara Zacka z reklamnej agentúry TRIAD

Ako si „uvariť“ firmu radil na štvrtom ročníku Podnikateľskej fiesty spoluzakladateľ Agentúry roka 2018 - TRIAD Advertising.

Deň súkromného podnikania oslávilo viac než tritisíc podnikateľov

Viac než 3000 podnikateľov z celého Slovenska sa 8. októbra zapojilo do Dňa súkromného podnikania. Predstavuje to najvyšší počet zo všetkých ročníkov, ktoré sa doteraz konali. Akciu opäť zastrešil veľkoobchod METRO.

Standup komik Szatmary zvažuje kariéru podnikateľa - presvedčte sa, ako mu to ide

Známy stand-up komik Michael Szatmary je súčasťou tohtoročnej kampane na podporu osláv Dňa súkromného podnikania (DSP), ktorý sa tento rok koná 8. októbra.

Pridajte sa ku stovkám podnikateľov a oslávte Deň súkromného podnikania aj tento rok

Takmer 400 podnikateľov sa už prihlásilo a ďalší rýchlo pribúdajú. Taká je súčasná bilancia Dňa súkromného podnikania, ktorý sa uskutoční 8. októbra 2019, na celom Slovensku. Spoločnosť METRO tak prostredníctvom iniciatívy každý rok prináša zákazníkom unikátne prekvapenia a podnikateľom nových klientov.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky