Ako sa stať úspešným podnikateľom?

Článok poukazuje na možnosti úspešného podnikania a na dôležitosť dobrého určenia stratégie na konkrétnom príklade Tomáša Baťu.

V dnešnej dobe nájdete nejeden návod na úspešné podnikanie.  Začať biznis v týchto ťažkých časoch nie je jednoduché. Podnikanie ide ruka v ruke spolu s kreativitou a vynaliezavosťou. Na Slovensku žije a pôsobí veľa podnikateľov, ktorí sú úspešní a sú jasným dôkazom toho, že podnikať sa dá. Možno by stálo za tú námahu spýtať sa ich, odkiaľ čerpajú inšpiráciu oni. V tomto článku by som chcela predstaviť pár dôležitých bodov, krokov , ktoré vám pomôžu viesť svoj podnik efektívne a racionálne s cieľom dosiahnuť zisk a úspech. Ich autorom je človek, ktorý je najlepším príkladom a vzorom všetkých podnikateľov - etických lídrov vo firmách. Niet nad lepšieho učiteľa, hlavne keď vezmeme do úvahy fakt, že jeho podnik funguje už niekoľko desiatok rokov. Spomínaným skvostom slovenského obchodu je Tomáš Baťa. Nechajme sa inšpirovať človekom, ktorý vedel ako na to. Tri najdôležitejšie zásady úspešného podnikania teda znejú:

  • správna stratégia,
  • prístup k zákazníkom,
  • kontrola.

Stratégia

Už Tomáš Baťa vedel, že stratégia, smerovanie a cieľ svojej podnikateľskej činnosti sú najdôležitejšie. Zásadou je vidieť nielen vlastný zisk, ale najmä službu, ktorú poskytujete zákazníkom. Určiť cestu podnikania je najzásadnejším princípom, ktorý by mal vedieť každý dobrý podnikateľ splniť.  Ak máte stanovený cieľ, je dôležité všetko si dobre naplánovať a načasovať tak, aby vás nič neprekvapilo a nezastihlo nepripravených.  K stratégii podniku patrí aj neodmysliteľná súčasť, bez ktorej by chod firmy ani nebol možný – zamestnanci. Vybrať si správnych ľudí je  jadrom podnikania. Musíte vedieť, kto pre vás pracuje a najmä nájsť ľudí, ktorí budú svoju prácu  vykonávať poctivo, svedomito, s radosťou a budú smerovať k rovnakému cieľu ako vy.

Prístup k zákazníkom

Tento bod môžeme rozviť do širšej podoby, keďže v dnešnej dobe sa podnikanie nemusí spájať s priamym kontaktom so zákazníkom, ale rozširuje sa aj na obchodných partnerov. Ľudský prístup je základom získania stálej klientely, ktorá je pre prežitie podniku nevyhnutná. Čím zodpovednejšie si získate zákazníkov, tým istejší bude chod podniku, a tým si zabezpečíte aj lepšie zisky. Dobré meno a dobrá povesť vám v budúcnosti môžu priniesť veľký úspech, preto je dôležité ukázať sa v očiach zákazníkov a partnerov v tom najlepšom svetle.

Kontrola

Stály dohľad alebo kontrola vedie podnik k nízkym stratám a vysokým ziskom. Nenechať vedenie a kontrolu výrobných procesov na náhodu. Podstatou je preniesť najdôležitejšiu časť zodpovednosti na zamestnancov, aby si vážili to, čo robia a mali pocit, že pracujú na svojom osobnom diele. Každý chce, aby jeho práca vyzerala čo najlepšie.

Všetky kroky tvoria spojený  kruh, v ktorom všetky časti a zložky úspešného podnikania spolu úzko súvisia a nadväzujú jedna na druhú.  Pred začatím podnikania je dôležité vyformovať osobnosť vodcu, ktorý dokáže niesť plnú zodpovednosť nielen za svoje činy, ale za činy skupiny ľudí, ktorú riadi. Podnikanie si obzvlášť v dnešnej dobe vyžaduje pevné nervy a správny prístup. Preto všetkým, ktorí sa pohrávajú s myšlienkou založiť si vlastnú firmu, začať podnikať prajem veľa úspechu, sily a pevne verím, že sa nechajú inšpirovať Tomášom Baťom a budú rovnako úspešní, ak nie ešte viac, ako on. 

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Ako začať podnikať: recept Jara Zacka z reklamnej agentúry TRIAD

Ako si „uvariť“ firmu radil na štvrtom ročníku Podnikateľskej fiesty spoluzakladateľ Agentúry roka 2018 - TRIAD Advertising.

Učitelia budúcich podnikateľov: Základom je motivácia a nadčasovosť biznis nápadu

Nepretržitá komunikácia, riešenie krízových situácií či organizácia výberových konaní. To je bežná súčasť práce pedagógov, ktorí pripravujú študentov na svet podnikania.

Prečo vznikol náš nový e-book o podnikaní

Ďalší z e-bookov pre začínajúcich podnikateľov má názov Vitajte v biznise! Poďme sa pozrieť na to, prečo sme ho vytvorili.

Nebezpečenstvo prirýchleho rastu malých firiem

Príliš rýchly rast malých firiem môže byť tak nebezpečný ako rast žiaden. Pripadáte si, že neustále fungujete v krízovom režime a zrazu detailne nepoznáte každého človeka v tíme. Firma je tá istá, ale okolnosti sa zmenili. A je nutné sa im prispôsobiť. Aké sú nebezpečenstvá prirýchleho rastu a ako sa im vyhnúť?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky