Digitálna reklama v offline svete využije čas na dezinfekciu rúk na efektívny zásah reklamou či zaujímavými informáciami. SPANNER SK prichádza na trh s inovatívnym výrobkom, ktorý nájde využitie aj po pandémii.
Pandémia nového koronavírusu mení mnoho aspektov bežného života. Ľudia si zvykajú na prísnejšie hygienické pravidlá a zmierili sa s každodenným nosením rúška. Štáty zavádzajú karantény, čo ovplyvňuje nákupné správanie zákazníkov a mení fungovanie firiem. Do popredia sa dostal internet, keď mnohé profesie museli takmer zo dňa na deň prejsť do online prostredia. Koronakríza však so sebou prináša aj nové, inovatívne nápady, ktorými firmy reagujú na aktuálnu situáciu na trhu. Podnikatelia transformujú svoju činnosť čiastočne alebo úplne a orientujú sa na výrobu alebo poskytovanie nových služieb, po ktorých teraz rastie záujem.
Niektoré firmy prešli na šitie rúšok, iné zasa na výrobu inovatívnych zariadení, ktoré vyriešia dezinfekciu. Keďže dezinfekčné prístroje sú povinnou súčasťou všetkých prevádzok a pravdepodobne nimi aj po pandémii zostanú, vo firme SPANNER SK sa na ne pozreli z trochu iného uhla pohľadu. Na trh prichádzajú s inovatívnym dezinfekčným smart stojanom, ktorého úlohou je nielen eliminovať šírenie baktérií a vírusov, ale aj zaujať.
Koronakríza ich priviedla k výrobe vlastného produktu, počas druhej vlny svoje portfólio rozširujú
Vo firme SPANNER SK sa prioritne zaoberajú spracovaním plechov či zákazkovou výrobou zváraných zostáv a montážnych celkov. Na jar tohto roku však do svojho portfólia zaradili produkt z úplne iného súdka. Obchodníkom či veľkým závodom chceli pomôcť vyrovnať sa s novými pandemickými opatreniami, a tak ako prví na Slovensku vytvorili inovatívne dezinfekčné brány. Záujem o ich produkt prejavili najmä väčšie firmy, aby zabezpečili svojim obchodným partnerom a zamestnancom vyššiu úroveň ochrany. No medzi klientov spoločnosti sa zaradili napríklad aj hotely, nemocnice či iné verejné inštitúcie, kde sa denne „premelie“ veľa ľudí.
„Počas prvej vlny bol záujem o brány vysoký, výrobok sme začali dodávať do Čiech, Rakúska, Nemecka či Talianska,“ spomína Patrik Lišaník, CEO spoločnosti SPANNER SK. Výroba sa reálne odrazila aj na ich obrate, hoci zatiaľ tvorí jeho menšiu časť. Aj keď v lete po spomalení šírenia nákazy dopyt klesol, druhá vlna pochopiteľne objednávky opäť rozbehla. V SPANNER-i ale „nezaspali na vavrínoch“ a vo vývoji inovatívnych dezinfekčných produktov pokračovali práve počas pokojnejšieho letného obdobia.
Čas dezinfikovania rúk môžete efektívne využiť napríklad na reklamu
Na jar sa mnohé prevádzky len v rýchlosti snažili vyriešiť epidemiologické nariadenia. V obchodoch sa ešte aj dnes stretávame s dezinfekčnými fľaštičkami, ktoré denne chytá mnoho ľudí a spôsobujú rozpačité dojmy. S odstupom času sa však na povinnosť dezinfekcie rúk dá pozerať aj z iného hľadiska. „Dezinfekčné prostriedky budú pravdepodobne potrebné aj po pandémii, napríklad počas chrípkovej epidémie. Chceli sme preto prísť s nadčasovým riešením, ktoré budú môcť klienti využívať dlhodobo,“ uvádza CEO spoločnosti.
Keďže digitálna reklama už nepatrí len do online sveta a čoraz častejšie sa využívajú napríklad interaktívne displeje vo výkladoch obchodov alebo digitálne bannery na autobusových zastávkach, v SPANNER SK si povedali, že spoja nevyhnutné s užitočným. Do novinky, ktorú na jeseň uvádzajú na trh, zakomponovali 12 palcový LED displej. „Vytvorili sme smart dezinfekčný stojan, ktorý našim klientom ponúkne okrem splnenia povinnosti aj potenciálnu výhodu oproti ich konkurencii. Čas, ktorý zákazník alebo pracovník využíva na povinnú dezinfekciu, bude spojený s efektívnym a účelným zdieľaním informácií,“ vysvetľuje Patrik Lišaník.
Smart riešenie, ktorým spustíte kampaň v jednom momente na celom Slovensku
Displej zariadenia je umiestnený približne vo výške očí a slúži na zobrazenie oznamov pre zamestnancov, zdieľanie akciových ponúk pre zákazníkov alebo informácií pre návštevy. Zobraziť môžete akúkoľvek informáciu, ktorej zdieľanie považujete za dôležité. Výnimočnosť prístroja však spočíva v možnosti ovládania na diaľku a na viacerých stojanoch naraz. „Ak má napríklad lekáreň akciu na nejaký liek, môže naraz spustiť reklamu na všetkých stojanoch v prevádzkach po celom Slovensku. Taktiež je možné informácie zobraziť len na vybraných miestach, napríklad len v pobočkách v niektorom z regiónov alebo podľa typu a veľkosti predajne. Všetko záleží od ich vlastného nastavenia kampane,“ približuje vlastnosti inovatívneho zariadenia Patrik Lišaník.
Bezdotykové smart stojany Stela nie sú ale určené len pre obchodné prevádzky. Využitie nájdu taktiež napríklad v poisťovniach či bankách, ktoré môžu klientov už pri vstupe upozorniť na výhodný úver alebo na dodržiavanie hygienických pravidiel. Ďalšou cieľovou skupinou sú veľké priemyselné podniky a výrobné haly, v ktorých sa denne vystriedajú stovky alebo aj tisíce pracovníkov. Niekoľkosekundové zastavenie na povinnú dezinfekciu rúk môže slúžiť na oznamy pre zamestnancov, zdieľanie dát o efektivite a úrazoch, ale aj na kontrolu dochádzky či identifikáciu osôb pri vstupe. Alebo už na začiatku zmeny môžu takýmto spôsobom potešiť pracovníkov informáciou o obedovom menu, ktoré ich bude v kantíne čakať.
Smart dezinfekčný stojan nahradí letáky a je reprezentatívnym doplnkom
Pred samotným vývojom produktu si považskobystrický výrobca zmapoval obchodné prevádzky, pričom zisťoval, aká je aktuálna situácia s dezinfekčnými prístrojmi a ako vyzerá ich okolie. „Zistili sme, že vo viacerých prípadoch sú v blízkosti dezinfekcií vystavené papierové letáky upozorňujúce na akcie. Vďaka smart digitálnej forme už obchodníci nemusia reklamy tlačiť a ručne umiestňovať k dezinfekčným prístrojom. Jednoducho využijú povinnosť vstupujúcich prejsť okolo dezinfekčného bodu a pristaviť sa pri ňom. Posolstvom je tak možné zasiahnuť cieľovú skupinu účelnejšie ako by zasiahol vytlačený leták, ktorý ako súčasť vizuálneho smogu zákazníci aj pracovníci často ignorujú,“ vysvetľuje CEO firmy.
V SPANNER-i zároveň chceli zabezpečiť, aby dezinfekčný stojan ladil s prostredím, kde bude umiestnený. Vzhľad prístroja je možné klientom prispôsobiť na mieru, podľa firemného dizajn manuálu, vďaka čomu stojan podporí aj vizuálnu identitu podniku. Smart stojany Stela sú z nerezovej ocele, takže sa o ne stačí starať štandardným spôsobom. Pokiaľ sa nezanedbajú, budú reprezentatívnym doplnkom pre každú prevádzku aj po rokoch.
Elektrická energia a internetové pripojenie sú podmienkou, alkoholová dezinfekcia je zakázaná
Bezdotykový smart stojan z dielne SPANNER-u si vyžaduje bežné pripojenie do elektrickej siete práve kvôli zabudovanému displeju. „Ide o zariadenie vhodné aj pre nepretržitú prevádzku, bežať môže 24 hodín denne. Vyžaduje si však internetové pripojenie, preto je nevyhnutné, aby bolo poháňané elektrickou energiou,“ vysvetľuje Patrik Lišaník. Ak ale elektrina vypadne, môže stojan fungovať napojením na záložný zdroj rovnako ako iné elektrické komponenty v prevádzkach.
Dezinfekčný smart stojan je interiérové riešenie, ktoré má práve z dôvodu elektrického napojenia istý stupeň ochrany. Keďže sa výrobca rozhodol eliminovať riziká a predísť napríklad požiaru, je použitie dezinfekcie s obsahom alkoholu zakázané. Ako konkurenčnú nevýhodu to však tvorcovia smart stojana nevnímajú: „Mnohé dezinfekcie na báze alkoholu nie sú u zákazníkov obľúbené kvôli zápachu. Dnes navyše existujú efektívne bezalkoholové dezinfekčné prípravky, ale ak by ich mali klienti problém na trhu nájsť, máme v ponuke aj dezinfekciu od nášho slovenského dodávateľa.“
Náklady na prevádzku Patrik Lišaník prirovnáva k bežnému prenosnému počítaču. Navyše sa zariadenie snažili vybaviť dostatočne veľkou nádržkou, vďaka ktorej si na jedno naplnenie môže ruky dezinfikovať až 30 000 ľudí. Nádrž tak nie je potrebné často dopĺňať ako napríklad pri spomínaných postrekových fľaškách či bežných stojanoch, ktoré majú maximálne tretinovú kapacitu.
Pri vývoji a certifikácii dezinfekčného stojana pomohli predošlé skúsenosti
Predošlý inovatívny výrobok vyvíjali, certifikovali a uvádzali na trh vo veľmi krátkom čase, nakoľko chceli riešenie priniesť do firiem čo najskôr. Na smart dezinfekčný stojan však mali v SPANNER-i viac času, vďaka čomu je produkt detailne prepracovaný. „Vďaka predchádzajúcej skúsenosti s certifikáciou dezinfekčnej brány, bol celý proces tentokrát rýchlejší a jednoduchší. Boli sme naň totiž lepšie pripravení, vedeli sme, aké dokumenty potrebujeme mať pripravené. Vývoj nám trval približne 3 mesiace,“ spomína CEO spoločnosti. Rovnako ako s dezinfekčnými bránami aj so smart stojanom plánujú expandovať aj do zahraničia. Najskôr ho však skúsia ponúknuť na českom trhu, neskôr budú pokračovať na nemecký, rakúsky a taliansky trh.
Po „korone“ sa aj na ďalej chcú venovať predaju ich dezinfekčných zariadení. Keďže tiež dostávajú nové požiadavky zo strany zákazníkov, je pravdepodobné, že budú pokračovať aj v ďalšom vývoji inovatívnych riešení z daného segmentu. Momentálne sa ale snažia čo najrýchlejšie a efektívnejšie pomôcť firmám v neľahkej situácii.