Michele Ferrero: Willy Wonka v reálnom živote

Jeho výrobky pozná každý. Človek, ktorý žil sen mnohých detí, neobmedzený prístup k sladkostiam, sa možno práve vďaka nim dožil úctihodných 89 rokov. Jediná vec, ktorú si Michele strážil ako oko v hlave bolo tajomstvo receptu na Nutellu, ktorý údajne pozná menej ľudí než ten na Coca-Colu.

Taliansky obchodný magnát Michele Ferrero sa narodil na jar roku 1925 v Dogliani. Jeho rodičia pracovali v potravinárskom priemysle a netrvalo dlho, kým sa ich malá pekáreň premenila na impérium. Za všetkým bola jednoduchá idea, ktorá ohromila mnohých. Po druhej svetovej vojne boli Ferrerovci prvými, ktorí začali predávať cukrovinky nielen doma v Taliansku, ale aj v zahraničí. O úspech sa pričinil taktiež Michelov strýko Giovanni so svojimi obchodnými sieťami. V roku 2014 bol podľa časopisu Forbes 22. najbohatším človekom na svete a rovnako drží prvenstvo najbohatšieho Taliana. Svoje bohatstvo si tento milionár, ktorý nikdy nechodil na vysokú školu a hovoril s prízvukom, vedel užívať. Je známe, že lietal svojim vrtuľníkom každé ráno z Monaka do továrne v Albe. Produkty rodiny Ferrerovcov sa dnes dajú kúpiť vo viac než 160 krajinách sveta. Po Michelovej smrti v roku 2015 je na čele firmy jeho syn Giovanni.

Najvačší tajnostkár

„Vždy rob niečo iné ako ostatní“ bolo zjavne tajomstvo úspechu Michela Ferrera. Zloženie Nutelly vie vraj menej ľudí ako zloženie Coca Coly. V živote poskytol iba jediný rozhovor, počas ktorého si ani nezložil slnečné okuliare. Súkromie bolo preňho prvoradé, dokonca sa vyjadril, že sú podľa neho iba dva prípady kedy by noviny mali spomenúť niekoho meno, a to je narodenie a smrť.

Nápad za milión

V jednej veci mal malý Michele veľké šťastie. Narodil sa otcovi, ktorý vedel aj v ťažkých časoch konať, čo prinieslo osoh nielen jemu ale i ďalším generáciám. Počas druhej svetovej vojny bolo veľmi obtiažne dostať sa ku kakau. Takisto to nebola veľmi lacná záležitosť. Rodina Ferrerovcov mala rodinnú pekáreň a Michelov otec Pietro dostal nápad, ako vyrobiť niečo, čo nazval „Pasta Gianduja“. Pochúťka dnes známa pod názvom Nutella, nebola ničím iným, ako spojením lieskových orieškov, kakaového masla a rastlinného oleja. Pôvodne ju predávali ako nátierku v bochníkoch chleba nakrájaných na kúsky a zabalených v alobale. V roku 1951 pozmenil Michele pôvodnú receptúru a rovnako pôvodný názov na SuperCrema. Následne v roku 1964 sa začala Nutella predávať v obalovej podobe, ako ju poznáme dnes. Hovorí sa, že rodina má vo zvyku lietať raz ročne do Lourdes, aby si vymodlila slušnú úrodu lieskových orechov. Asi sa im to ale vypláca, keďže každej dva a pol sekundy sa na svete predá jeden pohár Nutelly. Spoločnosť Ferrero je prirodzene najväčším spotrebiteľom lieskových orechov na svete.

Viac než Nutella

Do portfólia firmy patria aj iné známe produkty. Tic-tac, pralinky Ferrero, Kinder-tyčinky a čokoládové vajíčka, mliečne rezy, či tabuľkové čokolády sú ďalšie mimoriadne úspešné výrobky. Klan Ferrero ale nemá pred očami iba čísla a predaje. Ciele firmy sú napríklad do roku 2020 zvýšiť používanie obalov z obnoviteľných zdrojov o 10 %, zvýšiť percento žien na manažérskych pozíciách, alebo používať kakao certifikované ako udržateľné.

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Generačná výmena môže biznis posunúť vpred: príkladom je prešovská textilná firma

Zakladateľ OZEX Control System zveril firmu deťom, výsledkom je rozšírenie výroby a nová značka oblečenia. Čomu vďačia za hladký priebeh nástupníctva a prečo kladú dôraz na firemnú kultúru?

Za vznikom cukrárne DELIGHTILLI stojí diagnóza zakladateľky i láska k pečeniu

Našla dieru na trhu a založila bezlepkovú cukráreň, hoci polovicu zákazníkov tvoria ľudia bez alergií. Ako sa na úspechu firmy podieľa tím Petry Illeovej a čím v čase zdražovania potešila zákazníkov?

Konkurenčná výhoda firmy Profirol: inovácie a hodnoty v biznise

Vo firme s tieniacou technikou si zakladajú na férovosti a odbornosti. Ako zakladateľ Andrej Lehota firmu vedie, aby hodnotami žila a čím sa líšia od konkurencie?

Cukráreň Floril: súdržnosť rodiny sa odráža v ich fungovaní aj zákuskoch

Z pivnice do vlastných prevádzok, kaviarní či hotelov. Ako funguje 80-členný kolektív, ktorého štvrtinu tvoria príbuzní zakladateľov a čo by im uľahčilo podnikanie?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky