Finančná správa posilňuje elektronickú komunikáciu - spustí tzv. saldokonto. Pre koho bude služba prístupná a s čím daňovníkom pomôže?
Finančná správa pripravila pre svojich klientov ďalšiu novinku. Pre daňovníkov, ktorí majú aktívnu elektronickú schránku na portáli finančnej správy, sprístupňuje saldokonto. Prezeranie údajov osobného účtu spustí vo štvrtok, 15. apríla 2021. Klienti finančnej správy tak získajú prehľad o stave na svojom osobnom účte z pohodlia domova bez nutnosti osobnej komunikácie s finančnou správou.
Aké informácie saldokonto umožní získať?
Saldokonto klientom umožní získať informácie o neuhradených a uhradených predpisoch, nedoplatkoch, preplatkoch, či preddavkoch a skontrolovať si tak prípadné nezrovnalosti. Údaje o príslušnej dani sa budú zobrazovať v členení: celková suma, vyrubené, uhradené, neuhradené pred splatnosťou, neuhradené po splatnosti, v prípade dane z príjmov, resp. dane z motorových vozidiel predpísané preddavky, uhradené preddavky. Okrem toho si budú môcť daňové subjekty prezerať aj obraty za vybratú daň a skontrolovať si, či ju platia v správnej výške, načas a či nemajú podlžnosti.
Údaje bude finančná správa pravidelne aktualizovať. Aktuálne údaje vyplývajúce z daňových priznaní podaných za rok 2020 sa v saldokonte objavia postupne, keďže finančná správa podané daňové priznania v súčasnosti ešte spracováva. Finančná správa bude uhradené predpisy zobrazovať s históriou jedného roka, predpisy uhradené po lehote splatnosti jeden rok po dátume poslednej úhrady, preddavky s históriou dvoch rokov. Prístup do osobného účtu daňovníka bude môcť mať aj štatutárny zástupca a zástupca s generálnou mocou, alebo používatelia s obmedzeným prístupom k službám portálu finančnej správy, ak majú vyznačené oprávnenie Osobný účet – prístup k údajom.
Praktické informácie o saldokonte (s ukážkami a podrobnými informáciami) nájdete v článku Saldokonto – prehľad o osobnom účte daňovníka od Finančnej správy
Čo ďalšie finančná správa chystá?
Projekt saldokonto je ďalším krokom v digitalizácii finančnej správy. Cieľom je uľahčovať komunikáciu klientov s finančnou správou bez nevyhnutnosti osobnej návštevy. Ďalším proklientskym projektom, na ktorom finančná pracuje, bude v tomto roku zavedenie obojsmernej komunikácie.