Finančná správa ukončí duálne doručovanie elektronických úradných dokumentov (napr. rozhodnutí) za spotrebné dane k 12. decembru tohto roka. Ako ich bude posielať po novom?
Zákon o e-Governmente umožňuje finančnej správe duálne doručovanie elektronických úradných dokumentov (EÚD) v oblasti správy spotrebných daní len do konca tohto roka, a to aj prostredníctvom špecializovaného Portálu finančnej správy (PFS). Finančná správa sa ho rozhodla ukončiť už k 12. decembru 2021, čím bude umožnený plynulý dobeh doručení na PFS a všetky osoby, ktoré disponujú touto schránkou si budú môcť prevziať EÚD bez problémov do konca roka 2021.
Ako bude fungovať doručovanie elektronických úradných dokumentov od 1.1.2022?
Od 1. januára 2022 si budú môcť daňové subjekty prevziať EÚD výlučne v elektronickej schránke na ÚPVS (Slovensko.sk), nakoľko začne naplno fungovať obojsmerná elektronická komunikácia a finančná správa bude takýmto spôsobom doručovať subjektom EÚD už za všetky druhy daní.
Aby mohli daňové subjekty prijímať EÚD do e-schránky na Ústrednom portáli verejnej správy, je potrebné ju mať aktivovanú na doručovanie. Praktický návod, ako na to, približujeme v článku Elektronické doručovanie od januára 2022: návod aktivovania schránky na tento účel.
Výnimku bude tvoriť doručovanie rozhodnutí zahraničným osobám. Ak tieto osoby nebudú mať zriadenú schránku na ÚPVS a budú ju mať zriadenú na PFS, potom im orgány finančnej správy budú doručovať do elektronickej osobnej schránky na PFS.
Ako sa zmení prístup k elektronickým službám na Portáli finančnej správy?
Prístup osôb k elektronickým službám v rámci osobnej internetovej zóny na PFS zostane aj po ukončení duálneho doručovania na PFS nezmenený. Daňové subjekty budú mať prístup k elektronickej podateľni, k výpisu zo svojho osobného účtu, alebo bude prístupný napr. spis v elektronickej podobe.
Zdroj: Finančná správa SR