E-schránky

Elektronické schránky na Ústrednom portáli verejnej správy Slovensko.sk musia podnikatelia povinne využívať pri komunikácii s orgánmi verejnej moci. E-schránka je určená na prijímanie elektronických úradných dokumentov (rozhodnutí) od orgánov verejnej moci. Ako si nastaviť e-schránku, na čo si pri jej používaní dávať pozor?

Prístup a disponovanie s elektronickou schránkou: udelenie, úprava a zrušenie oprávnenia

Ako postupovať pri vybavení oprávnenia prístupu k e-schránke, kto a komu ho môže udeliť, čo oprávnená osoba (ne)môže robiť a ako zrušiť či zmeniť rozsah oprávnenia? Praktické info.

Elektronické doručovanie od januára 2022: návod aktivovania schránky na tento účel

Finančná správa bude doručovať dokumenty elektronicky do schránok na Ústrednom portáli verejnej správy za všetky druhy daní. Túto schránku však treba mať aktivovanú na doručovanie. Ako na to?

Elektronická schránka: čo to je a ako ju používať?

V článku sa dozviete, čo sú to e-schránky, na čo slúžia a kto je povinný ich používať. Ponúkame vám aj niekoľko užitočných návodov ako s elektronickou schránkou pracovať.

Podnikatelia dostávajú na www.slovensko.sk cudzie úradné správy

Niektorým podnikateľom prichádzajú do elektronickej schránky na www.slovensko.sk správy od štátnych orgánov správy určené iným adresátom. Náprava je v nedohľadne.

Zjednodušenie registrácie a autorizácie pri elektronickej komunikácii s finančnou správou

Od 1.7.2018 sú fyzické osoby registrované pre daň z príjmov a ich zástupcovia povinní komunikovať s finančnou správou výlučne elektronicky. Z uvedeného dôvodu finančná správa začiatkom júla 2018 zjednodušila registráciu a výrazne skrátila čas autorizácie na portáli finančnej správy.


Elektronický podpis, kvalifikovaný elektronický podpis, elektronická pečať a časová elektronická pečiatka

Aký je rozdiel medzi elektronickým podpisom a kvalifikovaným elektronickým podpisom, elektronickou pečaťou a časovou pečiatkou a na čo tieto prostriedky slúžia.

Finančná správa spúšťa bezplatné školenia k elektronickej komunikácii

Finančná správa pripravila bezplatné školenia k elektronickej komunikácii pre fyzické osoby – podnikateľov, ktorí od 1. júla tohto roku majú zákonnú povinnosť komunikovať s finančnou správou už len elektronicky. Zatiaľ osem naplánovaných štvorhodinových školení sa uskutoční v troch mestách – v Bratislave, v Banskej Bystrici a v Košiciach – v termíne od 21. mája do 6. júna 2018.

Výmena alebo strata občianskeho preukazu a elektronická schránka

Do elektronických schránok je možné sa prihlasovať len s občianskym preukazom. Vstupujú do nich takto štatutári všetkých firiem. Čo robiť v prípade výmeny alebo straty eID karty?


To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky