Nedávno bol na Slovensku predstavený projekt Slovenský Goodwill. Jedná sa o ocenenie pre firmy, ktoré si ľudia vážia a je primárne založený na nomináciách verejnosti. Projekt Slovenský Goodwill vychádza z pôvodného českého konceptu, ktorý u našich susedov úspešne funguje už piatym rokom. Podrobnosti o projekte prinášame v rozhovore s Lenkou Hlavatou, riaditeľkou firmy Hlavatý & Partners Consulting Group, ktorá je autorom a usporiadateľom ocenenia Slovenský Goodwill.
„Slovenský Goodwill je ocenenie pre podnikateľov a spoločnosti, ktoré si ľudia vážia. Už samotná nominácia je tým najväčším ocenením, keď o vás niekto z vášho okolia povie, že si vás váži, obdivuje vás a že ste pre neho vzorom,“ uviedla na začiatok Lenka Hlavatá.
Kto konkrétne môže poslať nomináciu?
Nominovať môže skutočne každý, kto o podnikateľovi alebo spoločnosti vo svojom okolí dokáže úprimne povedať, že si ju váži a prečo. Zdôvodnenie nominácie je tu skutočne dôležité, nielen pre nás, ale predovšetkým pre samotné nominované firmy. Tým nominačný dôvod prináša pocit zadosťučinenia, uznanie za poctivú prácu a odmenu za každodenné úsilie podnikať zodpovedne. Nominácia im dáva obrovskú motiváciu a silu ísť ďalej za svojím snom a vytrvať v presvedčení, že robia správnu vec, keď podnikajú férovo a správajú sa čestne, aj keď to nie je vždy ľahké.
Konkrétne teda môžu nominovať zamestnanci, obchodní partneri – ako zákazníci, tak aj dodávatelia, akcionári, priatelia podnikateľov, ale napríklad i ľudia zo širšieho okolia, ktorí vidia, že tá ktorá firma v ich obci podporuje napríklad mládežnícky šport alebo stacionár a tým im pomáha fungovať.
Aké sú najčastejšie dôvody, prečo si ľudia podnikateľov vážia?
Nominačné dôvody, s ktorými sa stretávame, sú skutočne rôzne. Od veľkých obdivuhodných počinov, keď firma podporuje množstvo charitatívnych projektov tým, že im významne prispieva finančne, cez výnimočnú starostlivosť o zákazníkov alebo dlhodobé férové vzťahy s dodávateľmi, až po zdanlivé maličkosti, ako napríklad že šéf meria všetkých zamestnancov rovnakým metrom, ide im príkladom v tom, že nekáže vodu, aj keď sám pije víno, je skutočným lídrom v tom pravom zmysle slova, takže k nemu ľudia vzhliadajú a vážia si toho, že ich vzor s nimi jedná ako so sebou rovnými.
Aký je priebeh projektu Slovenský Goodwill?
Projekt Slovenský Goodwill sa skladá z troch fáz. Úvodná je fáza nominačná, v ktorej ľudia môžu posielať svoje nominácie podnikateľov a spoločností, ktoré si vážia. Nominuje sa on-line prostredníctvom nominačného formulára na webe www.slovenskygoodwill.sk do konca júna.
Následne oslovíme nominovaných s informáciou o tom, že boli nominovaní, prečo, čo účasť na projekte obnáša, a pýtame sa, či sú ochotní nomináciu prijať. Preto všetkým nominujúcim odporúčam, aby dopredu firmu o svojej nominácii neinformovali a nechali toto príjemné prekvapenie na nás. Býva to veľmi silný zážitok a nezriedka sa stretávame s tým, že tento moment vháňa ľuďom do očí slzy šťastia.
S finalistami potom v priebehu leta pripravíme nominačné medailónky a 31. augusta ich uverejníme na webových stránkach projektu. V septembri nasleduje záverečná fáza hodnotiaca. Od 1. do 30. septembra bude prebiehať hlasovanie verejnosti, ktoré rozhodne o nositeľovi titulu Osobnosť Slovenského Goodwillu 2017. Jedná sa o hlavnú kategóriu verejnosti, do ktorej sú automaticky zaradení všetci finalisti. Nerobíme žiadny predvýber, je úplne na hlasujúcej verejnosti rozhodnúť, kto je tým pravým a najväčším vzorom, a ukázať, na čo môžu byť Slováci náležite pyšní.
Ďakujeme Vám za rozhovor a prajeme, nech sa projektu Slovensky Goodwill darí v šírenie dobrej vôle.