Neviete si vybrať eKasu? Prinášame vám tipy, ktoré by vám nemali uniknúť

eKasa sa stala nevyhnutnosťou v prípade takmer každého podnikateľa, na ktorého sa nevzťahuje výnimka zo zákona. Ako si vybrať tú správnu?

eKasa  predstavuje vo veľa prípadoch nemalú investíciu, ktorá môže nielen začínajúceho podnikateľa zaťažiť. Preto by ste mali zvážiť a analyzovať všetky dostupné možnosti.

Moderné riešenie pre eKasu a jeho benefity

Vďaka rozhodnutiu finančnej správy sa z elektronických registračných pokladníc (ERP) stali online registračné pokladnice (ORP). Hoci sa takýto prechod môže zdať ako komplikácia, nie je to pravda. Vďaka eKase sa stane minulosťou nielen denná uzávierka, ale aj povinná uzávierková kniha. Výhodou je, že eKasou môže v tomto prípade byť nielen klasická elektronická pokladnica, ale aj tablet, mobil, počítač, ale  aj virtuálna registračná pokladnica.

eKasa by vás nemala zruinovať

eKasa môže byť pre podnikateľa veľkou počiatočnou investíciou. Spoločnosť Solitea prišla s eKasou, ktorá prináša niekoľko benefitov, ktoré z jej produktu robia najdostupnejšiu eKasu na trhu. Nízky mesačný paušál sa začína na sume 17 EUR, pričom poplatok zahŕňa všetko, čo jeho prevádzka vyžaduje:

  • hardvér,
  • softvér,
  • funkčné aj legislatívne aktualizácie a
  • nepretržitú zákaznícku podporu, ktorú môžete kontaktovať prostredníctvom telefónu, emailu, ale aj samotnej pokladnice.   

Nemali by ste sa obávať výpadku internetu

Markeeta funguje aj v prípade výpadku internetového pripojenia, vďaka režimu offline prevádzka. Po pripojení na internet sa sama spojí so servermi Finančnej správy a automaticky odošle účtenky vystavené v offline režime. Samozrejmosťou je bezpečnosť dát, o ktoré nikdy neprídete, vďaka chránenému dátovému úložisku od popredného slovenského dodávateľa, akým je spoločnosť Bowa.

Článok pokračuje pod reklamou

Prístup odkiaľkoľvek

Zavážiť by mala aj ponuka sústrediaca sa na otázky komfortu. To umožňuje vzdialená správa vďaka ktorej budete vedieť, čo sa vo vašej firme deje. Získate prehľad nielen o predajoch a tržbách, ale v prípade viacerých prevádzok je výhodou individuálne povedomie o každej z nich. Dokážete jednoducho zistiť, ktoré hodiny alebo dni sú najvyťaženejšie a aký sortiment je najžiadanejší. Vzdialená správa vám umožní vykonávať aj jednoduché objednávky, ale aj zmeniť tovary. Mobilná aplikácia Moja Markeeta je pritom zadarmo, ako súčasť vašej eKasy. Pričom ponúka predaj po položkách, prehľady, zálohovanie, exporty, skladové hospodárstvo, ale aj možnosť pripojiť čítačku čiarového kódu.

Prináša viac než jedno eKasa riešenie

Sústreďte sa aj na to či eKasa spĺňa vaše základné požiadavky. eKasa by mala byť dostupná vo viacerých prevedeniach, ktoré naplnia vaše očakávania. Solitea prináša takéto riešenia tri. Markeeta Smart je určená tým, ktorí hľadajú preverenú eKasu s masívnym kovovým stojanom, väčším displejom a spoľahlivou tlačiarňou s veľkým návinom. Markeeta Pay je praktickým a kompaktným riešením pre tých, ktorý sa potrebujú s eKasou pohybovať, pričom akceptujú aj platby platobnými kartami. Akceptácia platobných kariet bude možná od 1 alebo 2 kvartálu roku 2020. Markeetu Profi využije každý, kto potrebuje profesionálnu eKasu s rozmerným displejom, ktorý ešte výraznejšie podporuje jednoduché ovládanie. Samozrejme, že nechýba ani spoľahlivá tlačiareň s veľkým návinom. 

Zdroj: archív Markeeta
Zdroj: archív Markeeta
Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Elektronické bločky v praxi: skúsenosti podnikateľov

Ako obchodníci hodnotia zasielanie elektronických pokladničných dokladov na mail či do aplikácie, aký záujem o túto službu zákazníci majú a ako náročné je jej zavedenie?

Pokuty v súvislosti s eKasou

Čo hrozí podnikateľovi, ak nepoužíva eKasu, ale podľa zákona by mal? Aké sankcie sú v prípade, ak nevydá pokladničný doklad z eKasy či v ďalších prípadoch porušenia zákona? Prinášame prehľad.

Štátna aplikácia ePeňaženka: na čo slúži a čo ponúka zákazníkom?

Na overovanie pravosti pokladničných dokladov možno využívať novú aplikáciu finančnej správy ePeňaženka. Pre používateľov má aj praktický zmysel.

Strata/zabudnutie prihlasovacích údajov do VRP: ako postupovať?

Ak podnikateľ zabudne prihlasovacie údaje do virtuálnej registračnej pokladnice, daňový úrad ich neobnoví ani nevygeneruje nanovo. Čo vtedy robiť?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky