Výber ôsmich remeselných pív do vašej schránky na každý mesiac.
Beer 52 je rýchlo rastúca spoločnosť predávajúca výnimočné pivá z malých pivovarov z celého sveta zákazníkom vo Veľkej Británii. V anglicky hovoriacom svete je tzv. subscription biznis model na vzostupe. Na Slovensku poznáme maximálne predplatné na magazíny, ale vo svete sa tešia popularite predplatné na žiletky, trávniky pre psy, alebo dobroty pre mačky. Zaujímavosťou tohto biznis modelu je, že zákazník nie vždy vie, čo za svoje peniaze dostane. Moment prekvapenia je takto dôležitou súčasťou a nároky na udržanie zákazníka rastú. Beer 52 funguje na podobnom princípe. Odborníci vyberú, respektíve vyskladajú menu na konkrétny mesiac a pošlu vám pivá, o ktorých si myslia, že by ste mali ochutnať. Ponuka je naozaj široká, Beer 52 vyberá pivá z databázy viac ako 12 000 malých pivovarov.
Zakladateľom tejto služby je James Brown z Edinburghu, ktorému remeselné pivá predstavil jeho otec na cestách po Európe. James sa rozhodol, že tieto pivá predstaví širšiemu obecenstvu. V čase rozbehu podnikania mal na účte 7 centov, ale podarilo sa mu presvedčiť pár ľudí z jeho okolia, ktorí investovali do projektu 20 000 libier. Po pár mesiacoch nasledovala crowdfundingová kampaň, v ktorej najväčší investor bol motivovaný donáškou piva na celý život. Kampaň zabezpečila ďalších 100 000 libier na rozvoj spoločnosti. Jediný investor, ktorý vložil do spoločnosti 30 000 libier si takto zabezpečil pravidelný prísun ôsmich pív na každý mesiac.
Prekvapením je ale neočakávaný úspech hneď v roku založenia - 2013. Po roku od začiatku podnikania mala služba 7 800 platiacich predplatiteľov, čo prinieslo Beer 52 obrat – 1,2 milióna libier. Raketový nárast popularity pomohol aj pri získavaní ďalších investícií. Spoločnosť ale netrpí núdzou o kapitál, zameriava sa skôr na investície od podnikateľov z branže a ich skúsenosti, ktoré môžu Beer 52 posunúť ďalej. Do roku 2015 bolo do spoločnosti investovaných 200 000 libier.
Veľkému úspechu vďačí Beer 52 aj nastavenej cene za službu. Za osem remeselných pív zaplatíte mesačne 24 libier, čo sa dá na pomery Veľkej Británie pokojne nazvať ako dostupné širokému obecenstvu, nielen pivným fajnšmekrom, ktorí sú prirodzene ochotní minúť na pivo viac.
Pri podobných biznis modeloch býva štandardom, že do balíka sa chcú dostať rôzne značky, aby takto oslovili svoju cieľovú skupinu v rámci marketingového rozpočtu. Preto je silný predpoklad, že pivá, ktoré si predplatiteľ nájde vo svojom balíku, Beer 52 nenakupuje za štandardné nákupné ceny ako povedzme kamenný obchod. Ak ste malá piváreň a dostanete možnosť poslať svoje pivo 7,800 pivným fajnšmekrom, pri ktorých je veľká šanca, že ak ich vaše pivo osloví, tak si ku nemu nájdu svoju vlastnú cestu, určite pristúpite na nižšie výkupné ceny ako máte vo zvyku.
V rámci zvoleného marketingu, veľký úspech priniesla akcia na Groupone, kde sa Beer 52 podarilo predať 5 000 pív za 40 minút.