Fresh Patch: Ako vytvoriť biznis s hydroponického trávnika pre psov?

Fresh Patch je produkt určený pre majiteľov domácich zvierat žijúcich v bytoch. Najväčší úsech má medzi majiteľmi psov. Ide o kus hydroponicky vypestovaného trávnika, ktorý majiteľ umiestni na balkóne, alebo aj vnútri bytu.

Tento trávnik môže potom jeho domáci miláčik využívať ako priestor pre venčenie napríklad v prípade nepriazne počasia. Biznis idea vychádza z predpokladu, že ľudia sú lenivý venčiť svoje psy a Fresh Patch môže poslúžiť ako príležitostná záchrana. Biznis model funguje na základe online predplatného v rámci ktorého majiteľ dostane výmenu trávnika v časovom intervale aký potrebuje.

Biznis založil v roku 2010 Andrew Feld na Floride. Nápad prišiel ako riešenie rýchleho presťahovania sa z domu do bytu. Ako majiteľ psa si musel rýchlo zvykať na to, že musí chodiť venčiť svojho psa. Začal experimentovať s využitím priestoru na malom balkóne, z ktorého nakoniec založil biznis s názvom Fresh Patch. Rozbeh biznisu nemal vôbec raketový nárast. To, kde je teraz je výsledkom jeho húževnatej práce. Zo začiatku mal len pár predplatiteľov, ktorým rozvážal trávniky sám na svojom osobnom aute.

Andrew použil iba svoje vlastné zdroje

Na začiatku bolo pár mesiacov testovania, ktoré zahŕňalo skúšanie rôznych druhov trávy a jej vlastností, kým bol prvý prototyp pripravený na predstavenie verejnosti. Do spoločnosti investoval iba svoje peniaze a svoj čas. Andrew sa naučil základy programovania a prvú verziu webstránky si navrhol sám. Rovnako celý branding a veľa pridružených prác pri rozvoji biznisu je jeho práca. Prví investori vstúpili do Fresh Patch až na začiatku roku 2015.

Nech vyzerá tento biznis akokoľvek bizarne, Andrew v priebehu prvých štyroch rokov podnikania dokázal predať trávniky pre psy v hodnote viac ako jeden milión dolárov, a to robí z tohto nápadu celkom zaujímavý biznis. Andrew svojmu nápadu od začiatku veril a dal si ho patentovať.

Prečítajte si tiež

Najväčšie náklady spojené s predajom Fresh Patch sú na dopravu. Tráva sa pestuje v skleníkoch na Floride a doručovať trávniky napríklad do Kalifornie stálo viac ako desať dolárov za kus. Cieľom investície bolo zriadenie ďalšieho distribučného centra na východnom pobreží USA za účelom ušetriť na dopravných nákladoch.

Cenotvorba predurčuje tento produkt pre bonitnejšiu klientelu z mestských mrakodrapov. Ak si necháte posielať nový trávnik pre svojho miláčika raz za mesiac, bude vás to stáť 29 dolárov, ak každý druhý týždeň, cena jedného trávnika bude stále vysoko na 27 dolároch.



Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Darčeky, pozvánky či menovky pre svadobných hostí: originálne nápady podnikateľov

Aby každá svadba bola nezabudnuteľnou pre ženícha, nevestu aj hostí, podnikatelia prichádzajú s rôznymi kreatívnymi nápadmi a produktmi. Čo netradičné ponúkajú?

Aplikácia Sphere.Me z dielne mladého Slováka zaujala spoločnosť Twitter

Tomáš Halgaš je jedným z prvých Slovákov, ktorému sa podarilo svoju startupovú ideu rozvinúť a predať veľkej technologickej firme. Čo pre projekt a jeho tím znamená taký zásadný krok?

Ekologické projekty hýbu aj slovenským podnikateľským prostredím

Že sa oplatí myslieť na ekológiu aj v biznise, dokazujú viaceré úspešné projekty. Aké inovácie vymysleli slovenskí podnikatelia a akú podporu môžu zelené podniky získať?

Nápady na podnikanie: inšpirácia zo zahraničia

Riešenie problémov spočíva často v jednoduchých inováciách. Inšpirujte sa podnikateľskými nápadmi, ktoré si na trhu našli svoje miesto aj zákazníkov.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky