Fresh Patch je produkt určený pre majiteľov domácich zvierat žijúcich v bytoch. Najväčší úsech má medzi majiteľmi psov. Ide o kus hydroponicky vypestovaného trávnika, ktorý majiteľ umiestni na balkóne, alebo aj vnútri bytu.
Tento trávnik môže potom jeho domáci miláčik využívať ako priestor pre venčenie napríklad v prípade nepriazne počasia. Biznis idea vychádza z predpokladu, že ľudia sú lenivý venčiť svoje psy a Fresh Patch môže poslúžiť ako príležitostná záchrana. Biznis model funguje na základe online predplatného v rámci ktorého majiteľ dostane výmenu trávnika v časovom intervale aký potrebuje.
Biznis založil v roku 2010 Andrew Feld na Floride. Nápad prišiel ako riešenie rýchleho presťahovania sa z domu do bytu. Ako majiteľ psa si musel rýchlo zvykať na to, že musí chodiť venčiť svojho psa. Začal experimentovať s využitím priestoru na malom balkóne, z ktorého nakoniec založil biznis s názvom Fresh Patch. Rozbeh biznisu nemal vôbec raketový nárast. To, kde je teraz je výsledkom jeho húževnatej práce. Zo začiatku mal len pár predplatiteľov, ktorým rozvážal trávniky sám na svojom osobnom aute.
Andrew použil iba svoje vlastné zdroje
Na začiatku bolo pár mesiacov testovania, ktoré zahŕňalo skúšanie rôznych druhov trávy a jej vlastností, kým bol prvý prototyp pripravený na predstavenie verejnosti. Do spoločnosti investoval iba svoje peniaze a svoj čas. Andrew sa naučil základy programovania a prvú verziu webstránky si navrhol sám. Rovnako celý branding a veľa pridružených prác pri rozvoji biznisu je jeho práca. Prví investori vstúpili do Fresh Patch až na začiatku roku 2015.
Nech vyzerá tento biznis akokoľvek bizarne, Andrew v priebehu prvých štyroch rokov podnikania dokázal predať trávniky pre psy v hodnote viac ako jeden milión dolárov, a to robí z tohto nápadu celkom zaujímavý biznis. Andrew svojmu nápadu od začiatku veril a dal si ho patentovať.
Najväčšie náklady spojené s predajom Fresh Patch sú na dopravu. Tráva sa pestuje v skleníkoch na Floride a doručovať trávniky napríklad do Kalifornie stálo viac ako desať dolárov za kus. Cieľom investície bolo zriadenie ďalšieho distribučného centra na východnom pobreží USA za účelom ušetriť na dopravných nákladoch.
Cenotvorba predurčuje tento produkt pre bonitnejšiu klientelu z mestských mrakodrapov. Ak si necháte posielať nový trávnik pre svojho miláčika raz za mesiac, bude vás to stáť 29 dolárov, ak každý druhý týždeň, cena jedného trávnika bude stále vysoko na 27 dolároch.