LMM začal ako malý online obchodík s ponožkami, ktoré predávali po tri kusy namiesto tradičného predaja v páre. Dnes je to už známa značka s kamennými predajňami, ktorá cieli na dievčatá v teenagerskom veku.
LMM založili v roku 2003 Arielle Eckstut, Jason Dorf a Jonah Straw. Prvotná idea pre biznis začala ako vtip. Traja priatelia sa bavili na tom ako strácajú ponožky, koľko času im zaberie spárovanie ponožiek, až sa dopracovali k základnej otázke prečo vlastne záleži na tom, aby sme nosili rovnaké ponožky?
Jedinečný nápad, ktorý sa líšil svojim konceptom od všetkých ostatných predajcov ponožiek na trhu sa ukázal ako veľký úspech už v počiatkoch. Popularita narastala v rámci ústneho podania bez nárokov na iný marketing. Okrem inovatívneho biznis modelu veľkú úlohu zohralo aj striktné zacielenie na zákazníkov, ktorými sú dievčatá v teenagerskom veku. Táto skupina už ovláda sociálne siete a orientuje sa na internete.
Marketingový background
Jonah Straw pracoval predtým v korporátnom marketingu a svoje skúsenosti preniesol do novej spoločnosti. Ako sám vraví, práca spĺňala všetky predpoklady pojmu „dream job“. Zarábal 140, 000 dolárov ročne, ale stále mal pocit, že to, čo robí nie je dostatočne zaujímavé. Rozhodol sa pre zásadný obrat vo svojej kariére. Skok zo zabehnutého korporátneho marketingu medzi tri rozdielne ponožky. LMM bolo od svojho začiatku úspešným podnikaním, ktoré po piatich rokoch od svojho založenia získala investíciu vo výške 17 miliónov dolárov pre naštartovanie svojho rastu.
Úspech LMM sa pripisuje bláznivému nápadu, ale Jonah skromne vraví, že postupoval podľa starých biznis poučiek, keď podľa jeho slov: „Pozrel som sa na svojho konečného zákazníka, na to, čo by jeho zážitok z nakupovania a produktu vylepšilo a zároveň odlíšilo od zabehnutých postupov. Potom stačilo len postupovať opačným smerom, smerom k LMM.“
Pútanie pozornosti a oslava individualizmu
Zatiaľ čo dievčatá chcú na seba pútať pozornosť a baviť sa, dospelí vnímajú význam oblečenia viac. Podľa toho, čo máme na sebe oblečené, naše sebavedomie priamo úmerne rastie a viac si veríme, že danú úlohu, pre ktorú je oblečenie určené, aj splníme. Tento podvedomý fakt zapracoval aj na dospelých, ktorí sa neplánovane stali malou skupinou zákazníkov LMM.
Farebné a v niektorých prípadoch aj nepasujúce ponožky sa stali módou hlavne v kreatívnom biznise. Ponožky začali nosiť napríklad manažéri, motivační spíkri, ale aj širšia verejnosť, aby tak podčiarkli svoju jedinečnosť a viac sa sprístupnili okoliu. LMM dokonca „sponzoruje“ svojími ponožkami Setha Godina. LMM prerobili známu formulku kreatívcov (think outside the box) na „think outside the socks“.
Dnes má LMM vlastné obchody a ich produkty sú predávané u ďalších partnerov. Okrem ponožiek samozrejme svoju ponuku rozšírili na všetko ostatné oblečenie, bižutériu a vybavenie detských izieb, ale cieľova skupina ostala nezmenená. LMM má aj svoju vlastnú affiliate sieť, kde podľa oficiálnych údajov z ich webstránky, ponúkajú 6% províziu z nákupu.