Združenie mladých podnikateľov Slovenska vyhlásilo vo štvrtok v Starej tržnici v Bratislave víťazov tretieho ročníka súťaže Podnikateľský nápad roka určenej pre mladých podnikateľov. Hlavnú cenu získal projekt Pygmalios Analytics z dielne šestice talentovaných softwarových developerov, ktorí presvedčili porotu vlastnou technológiou na sledovanie a analýzu objektov, tovaru, zákazníkov, či ľudí v priemysle a v obchode. Do Podnikateľského nápadu roka 2014 sa zapojilo 425 biznis nápadov.
Víťaz súťaže získal atraktívnu odmenu v hodnote 330 000 € od hlavných partnerov. Tá pozostáva z finančnej investície do výšky 300 000 € od fondu J&T Ventures a poradenských služieb v hodnote 30 000 €. Od spoločnosti Kinstellar tak získa víťaz právne poradenstvo, firma BMB Leitner mu poskytne daňové a ekonomické poradenstvo a reklamná agentúra Wiktor Leo Burnett pre víťaza pripraví reklamnú kampaň. „Získané služby a investíciu použijeme na uvedenie nášho produktu na trh a rýchlejší rast. Úspech v Podnikateľskom nápade roka prinesie zviditeľnenie nášho produktu, nadviazanie nových kontaktov a rýchlejšiu expanziu nášho podnikania,“ prezradil Michal Tomčík, tvorca myšlienky a spoluzakladateľ projektu Pygmalios Analytics.
Unikátny projekt z oblasti energetiky, Heat for Energy, ktorý umožňuje premieňať zbytkovú tepelnú energiu na elektrinu získal ocenenie Regionálny nápad roka z východného Slovenska a UHF RFID mURM rádiový modul monitorovania objektov bol ocenený ako Regionálny nápad roka zo západného Slovenska. Stredné Slovensko zostalo bez ceny.
Špeciálne ocenenie Orange StartApp získala interaktívna mobilná a webová aplikácia CHART.tv, ktorá spája diváka a televízie.
Cenu verejnosti získala multifunkčná ženská kabelka Ladybag, ktorá dokáže svoju majiteľku zahriať v chladnom počasí, či dobyť jej telefón. Cenu predsedu poroty, ktorým bol Anderj Zaťko, riaditeľ J&T Banky Slovensko, získalo zariadenie OxyPole, ktoré umožní rekreačné potápanie bez klasických kyslíkových prístrojov.
„Od prvého ročníka je Podnikateľský nápad roka z hľadiska počtu prihlásených najväčšia podnikateľskú súťaž na Slovensku. V tomto roku prilákala ešte o tretinu viac mladých ľudí a porota vyberala z viac ako 400 prihlásených. Pozorujeme tiež rast kvality prihlásených nápadov a tiež zásadné zlepšenie ich prezentácie. Mladí ľudia sa postupne učia, ako svoje inovatívne nápady nielen vytvoriť, ale aj „predať“,“ hodnotí tretí ročník Podnikateľského nápadu roka a prihlásené projekty predseda Združenia mladých podnikateľov Slovenska Ján Solík
„V tomto ročníku sa k týmto trendom pridali ešte dve špecifiká. K tradičnej dominancii IT projektov pribudlo mnoho nápadov, ktorých výsledkom je fyzický produkt alebo inovatívna technológia. Zároveň sme spozorovali ešte jeden zaujímavý moment. Podnikateľský nápad roka motivoval k prihláseniu aj šikovných Slovákov žijúcich v zahraničí. Takýchto ľudí nájdeme aj medzi finalistami. Majú zahraničné skúsenosti, či vzdelanie a uvažujú o rozbehnutí podnikania na Slovensku, čo vnímam veľmi pozitívne“, dodáva Solík.
O Podnikateľskom nápade roka
Podnikateľský nápad roka je najväčšia podnikateľská súťaž na Slovensku. Vyhlasuje ju každoročne Združenie mladých podnikateľov Slovenska. Jej cieľom je oceniť inovatívne podnikateľské nápady mladých ľudí a prispieť k ich premene na úspešné podnikanie a zároveň popularizovať podnikanie medzi mladými ľuďmi. Podnikateľský nápad roka 2014 sa koná pod záštitou Ministerstva financií SR a podporujú ho špičkové spoločnosti z oblasti reklamy, telekomunikačného, poradenského a finančného sektora a Slovak business Agency.
„Podpora takýchto aktivít patrí k prioritám MF SR a našim spoločným zámerom je vytvoriť na Slovensku vhodné prostredie pre startupy. Je to cesta, ktorou sa Slovensko môže výrazne zviditeľniť aj v zahraničí, ktorou krajina zvyšuje svoju konkurencieschopnosť a ktorou sa dostane k masívnejšiemu využívaniu inovácií v ekonomike,“ dodal štátny tajomník MF SR Radko Kuruc.
Prečítajte si aj článok: Aké nápady zaujali v Podnikateľskom nápade roka 2014