Nová aplikácia CHATR.tv má divákom umožniť interaktívne reagovať na vysielanie medzi sebou aj priamo s televíziou.
„Až osem z desiatich ľudí používa pri pozeraní televízie smartfón,“ začína hovoriť o svojom nápade Marek Môcik. So svojím tímom sa mu podarilo vyvinúť aplikáciu, s ktorou majú odvážny cieľ - prepojiť všetkých divákov pred televíznymi obrazovkami. Dali jej meno CHATR.tv
Dalo by sa povedať, že s ich aplikáciou už diváci nikdy nebudú musieť sledovať televíziu sami. „Prinášame nový rozmer televíznej zábavy,“ tvrdí odvážne Marek Môcik, „diváci prestanú byť pasívni, budú môcť priamo ovplyvňovať dej alebo vyjadriť svoj názor napríklad na to, ktorý seriál sa im páči a ktorá reklama nepáči.“
Aplikácia ale nie je výhodná iba pre divákov. Televíziám ponúka možnosť adresne oslovovať divákov v reálnom čase a aktívne ich prepojiť s televíznym vysielaním prostredníctvom chatovania, hlasovania alebo otázkami do priameho prenosu.
Podobné aplikácie už existujú, avšak každá televízia si zvyčajne vyvíja svoju vlastnú. Pre používateľa by ale bolo oveľa pohodlnejšie, keby mal celé vysielanie sústredené iba v jedinej. „Žiadna z doteraz existujúcich aplikácií nemá ambíciu stať sa gobálnou,“ vysvetľuje Marek Môcik výnimočnosť svojho projektu.
Najväčšou hrozbou, ktorá na ich nápad striehne, je nezáujem o aplikáciu zo strany televízií. Keďže CHATR.tv má byť pre divákov bezplatná, paušálne mesačné poplatky na fungovanie aplikácie by mali hradiť televízie. Motivovať by ich mala najmä možnosť získať prehľad o aktivite a správaní divákov počas sledovania a predĺženie času stráveného ľuďmi pred obrazovkou, čo by sa následne odrazilo vo zvýšení príjmu z reklamy.
Televízie by si pritom mohli objednať aj rôzne rozšírenia vo forme odmeňovania a hodnotenia užívateľov, platobných brán, push-up notifikácií a kalendára interaktívnych relácií.
Svoj nápad prihlásil Marek Môcik do súťaže Podnikateľský nápad roka 2014, od ktorého očakával najmä rady od skúsených porotcov a prípadné získanie investora pre okamžité rozbehnutie biznisu. Podľa svojich odhadov by na to potreboval stotisíc eur. Realizačný tím ale plánuje svoj nápad uskutočniť aj v prípade, ak by sa podnikateľským nápadom roka nestali. „Výsledok súťaže neovplyvní spustenie nášho projektu a CHATR.tv sa v najbližšom čase budeme snažiť presadiť na slovenskom a českom trhu,“ objasnil Marek Môcik.
Počet ľudí, ktorí sa dnes pripájajú na internet cez svoje inteligentné mobily, neustále stúpa. Takisto sa zvyšuje aj množstvo času stráveného prezeraním si online obsahu cez smartfóny. CHATR.tv by preto mohol profitovať aj z banerovej reklamy umiestnenej priamo v aplikácii.
Človek je tvor spoločenský, a preto nie je vôbec prekvapujúce, že podľa prieskumov agentúr až 94 percent ľudí, ktorí pri pozeraní televízie používajú smartfóny, komunikuje. Koniec koncov, dnešným ľuďom je čoraz bližší multitasking, a tak im nerobí problém robiť viac vecí naraz. Napríklad sledovať televíziu a pri tom o nej chatovať s ďalšími nadšenými (alebo naopak znechutenými) divákmi. Teraz už je iba otázkou času, kto sa ako prvý chytí nových možností na meniacom sa trhu a bude sa z nich snažiť vyťažiť čo najviac.
Partia spod Tatier na čele s Marekom Môcikom sa tejto šance zatiaľ nehodlá pustiť. Ak sa Vám nápad páči, staňte sa aj vy na chvíľu porotcom a hlasujte na Youtube. Aj váš palec hore, môže projektu Chatr.tv pomôcť stať sa víťazom kategórie Populárny nápad roka 2014.