Viacúčelová dizajnová kabelka Ladybag vyrieši problém s vybitým tabletom či smartfónom a zároveň zahreje.
O titul Podnikateľský nápad roka 2014 bojuje aj unikátna kabelka pod značkou Ladybag. Jedinečná idea vznikla z častého ženského problému; intenzívnejšieho pociťovania chladu a studených rúk či nôh. Výsledkom snahy vyriešiť tento problém je multifunkčná kabelka Ladybag so zabudovaným vyhrievacím systémom. Autorkou tejto netradičnej kabelky je, ako inak, dáma. „Už niekoľko rokov používam rôzne vyhrievacie oblečenie, ako napr. ponožky alebo vyhrievacie bundy. Ale keďže preferujem skôr elegantný štýl obliekania, potrebovala som k nemu nájsť adekvátny vyhrievací prvok,“ začína rozprávanie autorka kabelky, Andrea Pisarčíková.
Skôr než však samotná kabelka Ladybag nadobudla súčasnú podobu, urazila dlhú cestu. „Začalo to dvomi prototypmi, ktoré som si chcela vyrobiť pre seba. Našla som si dodávateľov, ktorí boli schopní pre mňa takýto produkt vyrobiť. V spolupráci s ich dizajnérom sme sa dohodli aj na finálnej podobe kabelky. Výsledkom boli prvé kabelky Ladybag svojho druhu, ktoré ma tak nadchli, že som sa značke Ladybag rozhodla venovať naplno,“ hovorí Andrea Pisarčíková. Za týmito multifunkčnými kabelkami však nestojí len ona. Tím dopĺňa Lenka Dzurendová, ktorá zastrešuje marketingové aktivity tejto značky a uvedenie kabeliek na trh. Hoci zatiaľ obe aktívne pôsobia v oblasti práva či marketingu, rady by rozbehli svoj vlastný biznis. A to práve so značkou kabeliek Ladybag. „Myslím si, že každý ambiciózny človek túži pracovať na svojom vlastnom projekte. Ak sa táto túžba spojí s dobrým nápadom, ktorý rieši problém mnohých ľudí, je to tá najlepšia cesta, ako začať s podnikaním,“ konštatuje Andrea Pisarčíková.
Spoločne sa postavili aj pred porotcov Podnikateľského nápadu roka 2014, aby získali silného partnera pre svoju značku. V top 15 z prihlásených projektov boli jediným ženským tímom. „Túto súťaž sme si vybrali práve preto, že dáva mladým podnikateľom možnosť zviditeľniť svoj produkt či službu. Keďže naše kabelky sú na trhu novinkou, veľmi nám pomôže, ak sa o nich dozvie čo najviac zákazníčok. Zvedavé sme boli aj na spätnú väzbu od odborníkov. Odozvy od zákazníkov sú vynikajúce, no napriek tomu sme si chceli nechať poradiť, ako by sa dal náš projekt realizovať ešte lepšie a úspešnejšie. Veríme, že sme porotcov zaujali a podarilo sa nám dostatočne zodpovedať ich otázky,“ netají sa túžbou po úspechu v súťaži Lenka Dzurendová.
Kabelky, ktoré porotcom prezentovali, sa však od pôvodného prototypu o niečo líšili. Nadobudli dokonalejšiu podobu, aby som svojim majiteľkám ponúkali maximálny komfort. „Vzhľadom na to, že veľmi často cestujem, a to najmä pracovne, dennodenne som sa trápila s vybitým telefónom či tabletom. Práve z tohto dôvodu mi napadlo, že by nebolo zlé skĺbiť vyhrievaciu funkciu kabelky s nabíjacou,“ vysvetľuje autorka kabelky. Viacúčelová kabelka Ladybag vás tak nielen zahreje, ale dokonca aj nabije váš tablet ši smartfón. „Batéria, ktorá je umiestnená vo vnútri kabelky, bola navrhnutá tak, aby dokázala zároveň nabíjať telefón a tablet, a popri tom aj vyhrievať. Vrecúško na batériu je umiestnené hneď vedľa vrecúška na telefón, aby bolo nabíjanie čo najpraktickejšie a najjednoduchšie,“ dodáva. Dizajnová batéria sa po použití doma jednoducho dobije a môže sa použiť opäť.
Finálne prevedenie kabelky je premyslené naozaj do detailov. Kabelky sú zaujímavé nielen možnosťou dobíjať elektronické zariadenia, ale najmä vyhrievaním. „Vyhrievacia časť je od samotnej kabelky odizolovaná, takže obsah tašky sa nezohrieva. Typický obsah ženskej kabelky ako rúž, mejkap či jedlo, tak ostane nedotknutý. Pokiaľ ide o materiál, rozhodli sme sa pre kožu. Tá je najkvalitnejšia a aj najdlhšie vydrží,“ upresňuje detaily autorka produktu, Andrea Pisarčíková a pokračuje: „Výhrevná časť je navrhnutá tak, aby si ju dámy mohli pohodlne odopnúť a posadiť sa na ňu. Namiesto sedenia na studených sedadlách tak budú v teple a pohodlí.“ Sedenie však zďaleka nie je jediným spôsobom, ako sa dajú výhrevné kabelky použiť. „Výhrevnú časť si ženy môžu napr. počas cestovania autobusom či vlakom odzipsovať a prikryť si ňou stehná či kolená. Dizajn kabelky zároveň umožňuje, aby si dámy mohli počas chôdze do vyhrievanej časti pohodlne zasunúť ruky. Úniku tepla zabraňujú obojstranné zipsy,“ približujú používanie kabeliek Ladybag mladé podnikateľky
Dizajnové vyhrievacie kabelky sú určené najmä pre ženy žijúce v mestách vo veku od 25 do 45 rokov. Pre ne je totiž používanie tabletu a smartfónu každodennou nevyhnutnosťou. „Takéto dámy majú najväčší potenciál kabelku naplno využiť pri pohybe v exteriéri. Tiež sa im častejšie môže stať, že im pri dennom presúvaní sa ostane chladno. Práve preto je dobré mať po ruke kabelku Ladybag,“ vysvetľujú jej reprezentantky. „To, že kabelka dokáže naraz dobíjať telefón a tablet a zároveň vyhrievať, považujeme za jej najväčšiu prednosť. Batéria aj pri najväčšom stupni vyťaženia vydrží 2,5 až 3 hodiny,“ dodávajú.
Kabelky Ladybag pri tom nevážia o nič viac ako tie bežné. V ponuke sú rôzne veľkosti, farby a prevedenia. V závislosti od konkrétneho typu sa ich cena pohybuje od 169€. „Naším cieľom je, aby kabelky Ladybag uľahčili život čo najväčšiemu počtu žien. Preto by sme v budúcnosti rady pôsobili nielen na domácom, ale aj zahraničnom trhu a expandovali do ďalších krajín,“ uzatvárajú. Porota upozornila najmä na výber potenciálnych zákazníčok či na náklady spojené so servisom kabeliek. Čím bohatší je totiž potenciálny zákazník, tým menej môže byť pre neho produkt zaujímavý. Ľudia žijúci v nadštandardných pomeroch iba zriedka využívajú mestskú hromadnú dopravu či železnice. Preto je nepravdepodobné, že by práve oni potrebovali vyhrievacie kabelky. Porotcovia tiež upozornili aj na náklady, ktoré môžu byť spojené so servisom kabeliek. Čím zložitejší je výrobok, tým má tendenciu častejšie sa kaziť. A práve to je už starosťou danej firmy. Podnikatelia by preto pri zostavovaní biznis plánu mali rátať aj s nimi.
Ak sa Vám nápad LADYBAG páči, staňte sa aj vy na chvíľu porotcom a hlasujte na Youtube. Aj váš palec hore, môže LADYBAG pomôcť stať sa víťazom kategórie Populárny nápad roka 2014 v súťaži Podnikateľský nápad roka 2014.