Quidini spája riešenie tradičného problému, ako je čakanie v rade, s generovaním peňazí.
Toto nádherné riešenie vzniklo v hlave Imogen Wethered a Frasera Hardyho v roku 2013. Pre svoje fungovanie používa cloudové úložisko a NFC technológiu a jedná sa o efektívny čakací systém, na použitie ktorého potrebujete iba svoj mobilný telefón.
Princíp zarezervovania miesta v rade môže byť trošku kostrbatý v závislosti od nastavenia oproti analógovým lístočkom s číslom, na ktoré sme zvyknytí, ale celkový benefit za to stojí. Pri tradičnom papierovom lístočku viete svoje poradové číslo, ale neviete čas, kedy prídete na rad. Quidini vám pošle informáciu na mobil, čo znamená, že nemusíte byť fyzicky v predajni alebo na pošte a čakať, kedy sa na monitore objaví vaše číslo. Pokojne môžete opustiť predajňu a počkať si na sms s časom.
Do systému sa dostanete fyzickým príchodom do prevádzky, ktorá systém používa, a následným zaregistrovaním sa. Pri vstupe do predajne, v zahraničí napríklad v prípade O2, stojí uvádzač, ktorý si vypýta vaše meno a telefónne číslo, na ktoré vám príde notifikácia, kedy ste na rade. Quidini ponúka aj riešenie, kedy celý booking prebehne online, bez potreby chodenia do čakárne alebo na úrad, ktorý sa hodí napríklad aj pre lekárov.
Quidini ponúka vysoký level prispôsobenia funkcionality na mieru daného prostredia, keďže je predpoklad, že každý obchod alebo úrad sa bude líšiť systémom čakania v rade a poradovníkom. Počas čakania budete priebežne dostávať SMS alebo online informáciu, kde v rade sa nachádzate a koľko času zostáva pokiaľ sa dostanete na rad. Takýto systém zvyšuje spokojnosť zákazníkov a rastie tak šanca, že aj celkovú spokojnosť s návštevou úradu alebo predajne budú hodnotiť zákazníci pozitívne. Prvé výsledky naznačujú, že prevádzky, ktoré používajúcu Quidini, zaznamenali zníženie odchodov potenciálnych zákazníkov o 20% v prípadoch, ak videli dlhý rad.
Biznis model Quidini je založený na účtovaní mesačného poplatku za používanie ich služby. Cena sa líši v závislosti od požiadaviek na systém, takže dokážu predať službu veľkej korporácii, ale zároveň si ju môže dovoliť aj menšia prevádzka. V Anglicku tento systém testuje napríklad O2 v 100 zo svojich 480 predajní. Spätná väzba je veľmi pozitívna ako u zákazníkov, ktorí čas strávený čakaním môžu použiť pre seba, tak pri zamestnancoch, ktorí si pochvaľujú väčšiu kontrolu nad úlohami.
Quidini bolo od začiatku podporované investíciou zo startup inkubátora Wayra, za ktorým stojí skupina Telefónica. Táto investícia bola vo výške 150 tisíc britských libier. Určite preto nie je náhoda, že pre Quidini sa rozhodlo práve O2 a expanziu do Španielska odštartoval startup Quidini práve cez tohto operátora. Zatiaľ nie sú zverejnené žiadne finančné výsledky tejto mladej spoločnosti, ale do programu sa zapisujú ďalší hráči ako reštaurácie, obchod s oblečením House of Fraser a záujem ukázali aj banky a štátne inštitúcie.
Quidini je B2B startup, takže svoj marketing sústreďuje na PR, ale jeden guerilla počin sa im napriek tomu veľmi podaril. Vianočné sviatky prinášajú aj tradičné posedenie na kolene Santu pod vianočným stromčekom. Greenwich Market každoročne láka na túto atrakciu rodiny s deťmi, ale čakanie, kedy sa uvoľní miesto na Santovom stehne, je vždy frustrujúce. Quidini využilo túto príležitosť a nainštalovalo pred Santu svoje riešenie a spríjemnilo tak vianočné nakupovanie vystresovaným rodičom s deťmi.