Malé zmodernizovanie obyčajných dupačiek a cesta k miliónovému biznisu.
Rags to Raches založila Rachel Nilsson ako odpoveď na svoju ťažkú finančnú situáciu. Začala najprv predajom oblečenia svojich detí, ktoré už nepotrebovali, na Instagrame. Neskôr začala šiť vlastné veci, ktoré vzbudili veľký záujem, a tak sa rozhodla speňažiť tento úspech a začať podnikať vo veľkom. V poslednom období môžeme sledovať nárast počtu podnikateliek, ktoré naštartovali svoj biznis práve počas materskej dovolenky.
Príbeh, ako sa vypracovať z nuly k úspešnému biznisu, dopĺňa aj samotný názov značky tohto detského oblečenia. Rags to Raches je slovná prešmyška z ustáleného slovného spojenia rags to riches, ktoré sa v anglicky hovoriacom svete používa na označenie rýchleho zvratu z chudoby k bohatstvu.
Rachel začala šiť najskôr doma, postupne presťahovala svoju dieľňu k rodičom do garáže a momentálne presunula svoje know-how existujúcej firme, ktorá pre ňu šije a zabezpečuje všetky procesy okrem dizajnu, ktorý je stále z dielne Rachel.
Instagram bol najprv spôsob privyrobenia si, čo ale nečakala, bol fantastický úspech a dopyt po jej oblečení. Od mája 2014, kedy bolo Rags to Raches oficiálne založené, do dnešného dňa, predala tovar v hodnote viac ako 1 milión dolárov. Prvý účtovný rok predaja priniesol tržby na úrovni 792 tisíc amerických dolárov. Dnes je Instagram jej hlavným marketingovým kanálom a buduje na ňom kult svojej osobnosti. Celá komunikácia Rags to Raches je postavená práve na osobnosti Rachel, ktorá na Instagrame vyzerá ako prototyp cool mamy.
Okrem prezentácie značky cez osobu zakladateľky biznisu sa tento podnik odlišuje aj svojim prístupom k ponuke. Všetky línie a dizajny sú limitované edície, čo má určite vplyv aj na samotný predaj a tlačí na zákazníka, aby uskutočnil svoj nákup spontánne v strachu, čo keď zajtra už tento tovar nebude v ponuke.
Napriek tomu, že najviac peňazí prichádza z predaja dupačiek, Rachel začala predajom obyčajných tričiek s jej neobyčajným dizajnom. Vynovené dupačky pre 21. storočie prišli na rad až neskôr, keď sa snažila vyriešiť svoj vlastný problém so svojím dieťaťom. Páčili sa jej dupačky, jej dieťa ich rado nosilo, ale zapínanie bolo veľmi nepraktické a trvalo nejaký čas. Preto sa rozhodla zmeniť materiály, vypustiť zapínanie a vymyslela naťahovací golier, ktorý umožňuje jednoduchú manipuláciu a zároveň slúži ako konkurenčná výhoda. Okrem nového spôsobu sa odlišuje aj unikátnym dizajnom, ktorý jej zabezpečil publicitu a nominácie v rubrikách módnych časopisov ako najštýlovejšia detská značka na trhu a podobne. Medzičasom sa portfólio značky rozrástlo aj na ďalšie oblečenie, nielen dupačky pre deti, ale aj tričko pre otecka alebo mamičku.
Napriek výrobe relativne v malom sa Rachel podarilo nastaviť cenu výsledných produktov veľmi priaznivo. Dupačky s rozkošným dizajnom v limitovanej edícii za 40 dolárov nie je suma, ktorá by dramaticky zaťažila rodinný rozpočet. Dizajnové handmade kúsky sa hýbu v omnoho vyšších cenových hladinách, a preto Rags to Raches dokázalo cenou presvedčiť širšie publikum.